چاپ کد خبر: 116054
16 تیر 1402

میوه فروشان شیراز : مالیات نابودمان کرد/دروازه کازرون اجاره هر سینی ماهی ۱۰ میلیون/ میوه فروشی فقط به کام وانتی ها

افزایش نرخ مالیات و در نظر نگرفتن هزینه‌های مصرفی مغازه‌ها توسط سازمان مالیاتی باعث شده تا اصناف و مغازه داران و میوه فروشان در شیراز هزینه هنگفتی بابت مالیات بپردازند و روز به روز بیشتر در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

 ایلنا از شیرازنوشت:  متاسفانه دولتمردان و سازمان امور مالیاتی بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مغازه داران  مبالغی را به مغازه داران و صنوف اعلام می کنند که روز به روز شرایط را برای این افراد دشوار می‌کند.

کشمکش اصناف و سازمان امور مالیاتی بر سر میزان مالیات، کم‌کم از محدوده صنفی فراتر رفته و برای مردم و مصرف‌کنندگان کالا و خدمات مختلف مشکلات و دردسرهایی را ایجاد کرده و حالا تمام اصناف را در برگرفته است.

بسیاری از میوه فروشان شیراز در آستانه ورشکستگی هستند

آن طور که رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز می‌گوید: به رغم اینکه مسئولان امور مالیاتی استان فارس عنوان می‌کنند که ۵۰ درصد مالیات اصناف بخشیده شده است اما این اتفاق در عمل رخ نمی‌دهد و طبق صحبت‌ها و آمار مالیات برای اصناف هم بیشتر شده است و کمتر مغازه‌ای در سطح شهر شیراز پیدا می‌شود که مالیاتش صفر شده باشد.

فرزاد رضایی  با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی برای بعضی از واحدهای صنفی میوه فروشی شیراز حدود ۹۰۰ میلیون تومان مالیات تعیین کرده است، می افزاید: بسیاری از میوه فروشی ها در سطح شهر شیراز در آستانه ورشکستگی هستند و مغازه داران توانایی پرداخت این رقم ها را ندارند.

افزایش نرخ مالیات و در نظر نگرفتن هزینه‌های مصرفی مغازه‌ها توسط سازمان مالیاتی باعث شده تا اصناف و مغازه داران و میوه فروشان در شیراز هزینه هنگفتی بابت مالیات بپردازند و روز به روز بیشتر در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند.

مغازه داران برای بسیاری از هزینه ها نمی توانند فاکتور بگیرند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با انتقاد از این موضوع که مسئولان همواره عنوان می کنند که مالیات بر در آمد از واحدهای صنفی دریافت می‌کنند، می‌گوید: اما مغازه داران و میوه فروشان چطور می‌توانند برای کرایه ماشین، کرایه گاری و …. مستند سازی کنند.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه میزان در آمد واحدهای میوه فروشی حدود ۵۰ درصد است، ادامه می‌دهد: یکی از میوه فروشان شیراز که تراکنش آن به ۱۰ میلیارد تومان رسیده است باید حدود ۱۹۰ میلیون تومان مالیات بپردازد و این در حالیست که بسیاری از این در آمدها هزینه است و سازمان امور مالیاتی برای بعضی از مغازه ها میزان مالیات را حدود ۱۴ درصد در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی میزان دریافت مالیات را از اصناف برای درآمدهای مغازه داران متفاوت و تصاعدی در نظر گرفته است، می گوید: طبیعی است در شرایطی که قیمت یک کارتن موز برای مغازه داران بیش از ۳ میلیون تومان شده است میزان تراکنش ها زیاد باشد در صورتیکه سود هر کیلو موز حدود دو الی سه هزار تومان است.

مسئولان مالیاتی با اصناف صادقانه برخورد نمی کنند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با انتقاد از سازمان امور مالیاتی می‌گوید: مسئولان امور مالیاتی به هیچ وجه با اصناف رو راست و صادقانه برخورد نکردند.

رضایی با بیان اینکه ادامه روند موجود در دریافت مالیات شرایط برای تمام صنف ها مخصوصا میوه فروش ها دشوار می شود، می‌گوید: وضعیت بد مالیات ستانی و بی توجهی سازمان امور مالیاتی به اعتراض مغازه داران احتمال می‌رود بسیاری از مغازه‌های میوه فروشی های شیراز تعطیل و در نهایت منجر به تعدیلی نیروها می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان دارائی حدود ۱۴ درصد از میوه فروشی ها سود دریافت می کند، می افزاید: سازمان امور مالیاتی توجهی به هزینه های مغازه داران ندارد.

بسیاری از مغازه داران آمادگی پرداخت مالیات را ندارند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با بیان اینکه بسیاری از مغازه داران آمادگی پرداخت مالیات را ندارند، می‌گوید: سازمان امور مالیاتی عنوان می‌کند که مغازه داران باید مالیات‌شان را حداکثر در ۵ ماه پرداخت کنند که این مهم شرایط را برای مغازه داران دشوار می کند و این در حالیست که مغازه هایی که ماهیانه حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون بابت هزینه اجاره مغازه می پردازند چطور می توانند ماهیانه ۱۰۰ میلیون به اداره امور مالیاتی هزینه پرداخت کنند.

رضایی در ادامه با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت دولت می‌تواند به صورت شدید با مغازه ها برخورد کند، می‌گوید:  در حال حاضر مسئولان به هیچ وجه قانون برخورد با بارفروشان را رعایت نمی‌کنند و تردد بار فروشان در سطح شهر شیراز شرایط را برای تردد شهروندان و مغازه داران میوه فروشی بسیار دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان همواره تمام قوانین را برای واحدهای صنفی رعایت می‌کنند و توجهی به بار فروشان ندارند، می‌افزاید: اگر مغازه داری یک سینی  بیرون از مغازه خود بگذارد مسئولان شهرداری به سرعت با آن ها برخورد می کنند در صورتی که هیچ توجهی به بار فروشان سطح شهر ندارند.

بارفروشان سطح شهر شیراز از قانون تمکین نمی کنند

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با اشاره به اینکه میوه فروشان شیراز همواره از قانون تمکین می‌کنند، می‌افزاید: شیراز یکی از شهرهایی است که در تردد وانت بارها بی نظم است و این وانت‌ها مشکلات متعددی را برای واحدهای صنفی ایجاد کرده اند.

رضایی با اشاره به اینکه در آمد بار فروشان بسیار بیشتر از واحدهای صنفی است، بیان می‌کند: متاسفانه این بار فروش‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای مانند دارائی، تعزیرات و …. فعالیت می‌کنند و هیچ نهاد و سازمانی با این ماشین ها برخورد نمی‌کنند و مسئولان همواره با یک مانور چند ساعته با این وانت ها برخورد می‌کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشان شیراز در ادامه با بیان اینکه بعضی از مغازه داران در دروازه کازرون فضایی را در اختیار گرفته‌اند و هر سینی را به مردم ماهیانه ۱۰ میلیون اجاره می‌دهند، می‌گوید: بارها با صدا و سیما و دیگر ارگان‌ها اقدام به جمع آوری وانت‌ها کردیم اما تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است.

رضایی با اشاره به اینکه سازمان دارائی یک ضربه بزرگی به میوه فروشان در شیراز وارد کرده است، می‌گوید: متاسفانه میوه فروشان بسیار متضرر هستند و در صورتیکه محصولاتشان را نفروشند باید ضرر بدهند.

مطلب پیشنهادی:

کشف تراکنش های صوری ۸ تا ۶۰۰ میلیون تومانی در نانوایی های استان فارس

جریمه ۳ میلیاردی یک مشاور املاک پس از شکایت شهروند شیرازی

 

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۳

چرا باید برخورد شه اقایی که میوه فروشی داری جای اینکه سوبل ودوبل بکشی رو جنست ارزونتر بده من دهنم سرویس شده تو میدون شیراز امروز کردن دنبالم نتونسن بگیرنم وقتی ارزون میدم مردم میخرن پوزی که ما داریم مالیاتش صل علی دهره مغازه دار محترم کم کسشر بگو نمیصرفه الان خیار تو میدون شیراز ۸تومنه میبری میدی ۲۲تومن ۲۰تومن بارفروش کف شهرم شهرداری هم بیاد بخورتش. ازاونا حروم لقمه ترندیدم یاحق

محمدرضا دوشنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

بعنوان ی کشاورز از روی مردمم خجالت میکشم ، گوجه درجه یک ۳ تمن، هندونه درجه یک۳تمن فروختم ، چرا مغازه دار یا دست فروش زیر ده تمن نمی فروشند ، چرا نیمی از دست فروشها ظلم میکنن؟؟ چرا تعزیرات یا شهرداری کاری نمی کنند!!؟؟ گرونی، بیماری، بی عدالتی، فساد اداری ، درآمد کم ، مالیات ، خرج و برج بالا … خدایا خودت رحم کن..

ابوذر یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

کشوری از شهروندش مالیات میگیره که یک خدماتی ب شهروندش برسونی نه ماها که از صبح تا شب میدویم بازم هشتمون گرو نوهمون هست

مجید یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

سلام. ای کاش بعضی کاسب ها اول قوانین کسب حلال را یاد می‌گرفتند و بعد شروع به کار می‌کردند.تا روزی حلال داشته باشند
ایکاش مسئولین تعزیرات می دانستند جریمه یا مالیات فروشندگان تاثیرمثبتی بر وضعیت مصرف کننده نداره ،چرا که نهایتا ازجیب مصرف کننده هزینه میشه.
ای کاش برخی مسئولان نظارتی با چشم و دل پاک بر فروشندگان ثابت و سیار قانون را اعمال می‌کردند تا خیابان‌های شهر با این همه ترافیک شاهد فروشندگان وانتی یا کپری نباشه.
((فروشندگان محترم آیا میدانید نمایش جنس درجه یک و فروش جنس درجه ۳ از نظر اسلام حرام هست ؟)) کاسب حبیب خداست ، لطفا شما هم در کسب و کار کمی به خدا نظر کنید.

محمود یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۳

تا حالا فقط سودهای کلان خوردین همش از جیب مردم و با کلاه برداری. حالا با این مبلغ بسیار نا چیز سر صدا را انداختین باید مالیات بپردازین

رستاخیز یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۵۶

یک سری بی سواد نظر الکی می دن اولا مالیات رو بر مغازشون گفتن یکی هست می گفت برج تجاری مغازه داشتم مجبور شدم بخواطر مالیات سنگین جمش کنم
یکی از اقوام ما مرغ فروشی داشت ۵۰میلیون تومن مالیاتش شدش بخواطر همین کاسبیش رو جم کرد وانت خرید روی اون کار کنه نمی صرفه…
ولی برای کارمند و کارگر هر میلیون رو صدهزارتومن مالیات کم می کنن مثله کاری که ایرانسل و…میکنن وقتی صدهزار شارژ بخری ۹۰تومن بهت می ده و ده هزار تومنش مالیات؟؟؟
این پولهای ما صرف چی می شن اصلا کسیم جابگو نمی شه خدمات اگر باید بدن پس کجاست کو خدمات و رفاه برامون…
وقتی می گن علم آمار غلط همینه علم غلط راهای درماندگی بوجود میارن

Nami یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲:۰۰

دورازه که میوه و سبزیجات دست چین رو میزارن نما اون خربا و کوچیکا و پلاسیده ها رو میدند مردم نمیدونم اون سالم ها و سرچین ها رو کجا میبرند بایدم مالیات بدهند مغازه دارا هم که ماشالا پول کرایه مغازه و اب و برق و …. رو میکشه رو خرید مردم و از مردم میگیره اوناهم باید مالیات بدهند
مغازه های شیراز بجای پول میوه و … پول جاشونو از مردم بیچاره میگیرند هرچی بری بالا تر گرونتر ،.شما نگرانشون نباشید اینا هرطور شده پولشونو در میارند، پس حقشونه ماشین ی ها بیان جاشونو بگیرند

مهرزاد یکشنبه , ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۲

آقا کاووس … که سود نمیکنه؟
دلال از خدا بی خبر حرومشون باشه

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

دروازه هرچی اشغاله چهار برابر میندازن ب مردم اینقدری هم درامد دارن که مالیات واسشون چیزی نیست

کاووس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹

ما کشاورزان اطراف مرودشت زمین را هکتار صدوده میلیون اجاره کرده ایم با هزینه خیلی بالای بذر کود و سم حالا که هویج را عمل اوردیم میخاد ببری میدان شیراز میدیم کیلو چهار الی پنج هزار تومن.کشاورزی که این همه هزینه کرده نصف مغازه دار هم سود که گیرش نمیاد ضرر هم باید بده.

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

والا چی بگم یه سوپری آخر دروازه هست که اگه بخوای ازش پول نقد بگیری میگه هر پنجاه هزار تومن پنج هزار تومن مالیات میده یعنی ۵۵هزار تومن کارت میکشه ۵۰تومن نقد میده…. یعنی واقعا اینقدر مالیات داره میده….

فدایی شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶

میوه تو شهر یاسوج اصلا نمیشه خرید…..واویلا از گرونی میوه تو یاسوج

ایران شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲

کشورهای که مالیات میگیرن دارهای هیچ گونه ذخایر طبیعی نیستن نه کشوری که بیشترین ذخایر نفت گاز طلا و هزارن منابع ملی دیگه دغزن این کشور دست عدهای دزد داره اداره میشه که هیچ قانونی به نفع مردم نیست فقط به فکر مسولین و آقا زادها و…. و تمام… هستن بجز مردم ایران …

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

حقشونه یک مشت ادم از خدا بی خرر که فقط سر مردم کلاه میذارن اونجا شده قلمرو توله افغانیا

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴

سعید حرفت درسته

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

ناشناس ……خوری خودت میکنی هرچی میوه خوبه می‌چینند جلو و خراب دست مردم میدند

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

ناشناس ……خوری خودت میکنی هرچی میوه خوبه می‌چینند جلو و خراب دست مردم میدند میرن میدون طالبی می‌خرن کیلو ۳ می‌دهند کیلو ۹ تومان باید مالیات بدهید

سعید شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

من خودم صدرا هستم طرف میوه رو کیلویی ده هزار تومن از همه جا بیشتر میفروشه..میوه های خوبش رو میبره میزاره تو انبار تا خرابا و ریز فروش نره اونا رو نمیاره…هزار تا بهانه میاره…کارمند و کارگر مگه حقوقشون بالای ده میلیون هست در ماه با چند تا بچه و کرایه خونه ؟!!! هنوز حقوق رو نداده مالیات کم میشه…
مفازه دارا تو همه صنف ها سودشون رو اجناس رو اینقدر بردن بالا که با مالیات هم پنج برابر کارمندا در ماه سود داره براشون….

امیدرضا شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

شما مردم را بدبخت کردین
گران فروشان
یک کیسه مشکی گرفتین دست و پرش آشغال می‌ریزند و به قیمت گزاف می فروشید
خداوند می فرماید،وای بر کم فروشان

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

وقتی مغازه دارها می‌خوان ده برابر میکشن رو جنس باید مالیات پرداخت کنن

عباس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

باسلام ، در تمامی کشورهای دنیا و حتی ایران باستان اولین گروه کشاورزان مالیات میدهند ولی در ایران از مغازه دارن مالیات میگیرند و برعکس همه کشورهای دنیا مالیات کشاورزان صفر هست

الیاس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

ارزون خریدن همینه داداش میوه خوب میخوای از جاهای خوب و با کیفیت بخر

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

عزیز دل برادر کسی که ۱۰میلیارد فروش داشته حداقل ۶میلیادرش سودش بوده حالا درسته ۱۹۰میلیون وقتی نمیدونی به کی داری میدی ناحق هست من اگه اندازه این فروش داشتم ۲۰۰میلیون مالیات میدادم

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

خدارو شکر که از یک جای دیگه از جونشون در میاد این حرام لقمه ها سزاوار هستن نشده یک بار میوه هرچه دیگه ازشون بخریم بریم منزل نبینیم میوه گوجه هرچه دیگه همش به درد نخوره نصفش باید بریزیم سطل اشغال من که نفرینشون میکنم بذارین تا خدااز جونشون دربیاره

پیمان شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

بعضی میوه فروشن گرون میدن درست ، میوه بد میدن دست مردم درست ، ولی دقت کردید چرا روی تراکنش مالیات چرا روی سود بعد از کسورات قانونی مثل آب برق و بقیه مالیات کسر نمیشه. مالیات روی تراکنش غیر قانونی می باشد.

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳

اینها همه دروغ است میوه فروشان درآمد بسیار بالا یی دارند و اگر هم مالیات می‌پردازند. روی جنس ها می کشنند واز جیب مردم درش می یارند واین مردم هستند که مالیات می‌پردازند نه کسبه

محمد شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

سلام من خودم باغدارم الان ۱۷ تیر بهترین هلو داخل میدون تره بار داخل سبد تگ رگ دانه دانه میدیم کیلو ۲۵ نهایتا اما مغازه دار نسبت به کشش منطقه ای که اونجا کاسبی میکنه از دو تا سه برابر میفروشه تغزیرات هم عین خیالش نیست چون دست مغازه دار باز گذاشتن هرچی میتونه بفروشه تا دولت هم مالیات بیشتری ازش بگیره

کریم خارگی شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۸

من موافق عمل اداره دارایی نسبت به دریافت مالیات از میوه فروشان ظالم هستم…. رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار خودش با گران‌فروشی به ثروت افسانه ای رسیده و حالا برای ملت ننه من غریبم در میاره…. میوه فروشان گرون خریدن، گرون میفروشن،،،، مالیات حق حکومت در تمام کشورهاست، باید مالیات بدن

نویدی شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۱

میوه فروشان دروازه کازرون هر چه میوه خراب هست میذارند تو کیسه مردم.و از لحاظ ادب هم بیشتر این صنف نسبت به مشتری بی احترامی میکنند.حقشان هست که هزار تومان مالیات از آنها کم نکنند. پولی که بعضی از این کسبه میبرند رو سفره حرام است.زیرا میوه خراب را میذارند به ملت.

ایرانی شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۴۸

مالیات .دولت وحاکمیت دستانشان تا اخر در جیب مردم کرده اند.ونه تنها از کسب مالیاتهای سنگین چیزی عاید مردم نخواهد شد بلکه به فقیرترشدن مردم دامن خواهد زد.چون مدیریت فاسداست. .

ناشناس شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۲۴

…خوری زیاد میکنی مگه کارمندا جز با وشی ور میرن حقوق هنگفت میگیرن مثل خرس چاق شدن کاری دیگه میکنن کل … با کارمندانش ف…ن

بنده خدا شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۳۸

سلام
چرا وقتی باید اندکی از درامد سرشارتان را بعنوان مالیات بدهید اینقدر سرو صدا میکنید؟
ظاهرا این شلوغ بازی ها رسم شده
مدتی قبل هم صنف طلافروشان هم شلوغ بازی در اورده بودند
بیچاره کارمندان ، کارگران و اقشار ضعیف که قیل از اینکه حقوق و یا حق الزحمه خودشان را بگیرند مالیاتش را تمام و کمال پرداخت میکنند.

امیر شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۱۱

نوشته یک کارتن موز ۳ میلیون !
از قدیم گفتن مشت نمونه خرواره منظورم صحت کلی مطلب هست

سعید شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۳۳

البته میوه فروشانی که قیمت ها رو ده برابر به مردم می‌فروشند..بایدم مالیات بدهند

جواد شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۵

من ازاتحادیه میوه فروشان میخام یه فکری به حال دروازه کازرون بکنن هرچی جنس بدردنخورمیکنن توکیسه میدن به مردم مگه ملت چه گناهی کردن خودتون برین بخرین تابدونیدمن چی میگم

سعید شنبه , ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۲

دروازه کازرون هرچی جنس بدردنخوره میندارن به ملت هبچ کسی هم رسیدگی نمیکنه نمیزارن که خودت جداکنی خودشون هرچی جنس خراب میکنن توکیسه میندازن به مردم

آخرین اخبار