چاپ کد خبر: 119694
7 شهریور 1402

ورود وسایل نقلیه سنگین به این مسیر در شیراز ممنوع اعلام شد

رئیس پلیس راهور شهرستان شیراز با اشاره به نصب تابلوی ممنوعیت محدوده ورودی و خروجی کنارگذر سلمان فارسی، تأکید کرد: طبق قانون تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح معابر ممنوع است.
به گزارش اول فارس ، حمید کریمی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح معابر شهری ممنوع است، اظهار کرد: در کنارگذرها، چون یک محور شریانی داخلی محسوب می‌شود و شرق تا غرب شیراز را به هم متصل می‌کنند، تردد وسایل نقلیه سنگین توسط تابلو‌ها و علایم ممنوع اعلام شده است.

او گفت: در محدوده پل سلمان فارسی به جهت تعریض و کم شدن ارتفاع، وسایل نقلیه سنگین بایستی به تابلو‌ها و علایم توجه کنند و نباید در محدوده مرکز شهر تردد کنند.

کنارگذر ساحلی شیراز

رئیس پلیس راهور شهرستان شیراز با اشاره به نصب تابلوی ممنوعیت محدوده ورودی و خروجی کنارگذر سلمان فارسی، تأکید کرد: البته اگر تابلو هم نباشد، طبق قانون تردد مسایل نقلیه سنگین در سطح معابر ممنوع است و با توجه به اینکه تعدادی از وسایل نقلیه سنگین مجوز تردد در این مسیر را دارند، مثل اتوبوس‌های ترمینال کاراندیش، همان هم برای عدم ورود این وسایل به کنارگذر، محدودیت ارتفاع و تابلوی ورود وسایل نقلیه به کنارگذر‌ها نصب شده است.

کریمی از رانندگان اتوبوس‌هایی که در محدوده سلمان فارسی تردد می‌کنند، خواست که به تابلو‌ها توجه داشته باشند تا حوادثی نظیر گیرکردن اتوبوس‌ها در زیر پل سلمان فارسی اتفاق نیفتد، چراکه برابر قانون ورودشان به این محدوده ممنوع است و هر اتفاقی که برای وسیله نقلیه‌شان بیفتد، خودشان مقصر هستند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این ارتباط  اظهار کرد: با توجه به اینکه کنارگذر‌های ایجاد شده در شمال و جنوب رودخانه خشک به منظور تردد درون‌شهری شهر شیراز پیش‌بینی شده و محدودیت‌های ارتفاعی برای این مسیر‌ها وجود دارد، بنابر نظر پلیس راهور و شورای ترافیک شیراز، تردد خودرو‌های سنگین از این محور ممنوع اعلام شده و توسط شهرداری هم اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده است.

او با بیان اینکه متأسفانه برخی رانندگان این ضوابط را رعایت نمی‌کنند و موجبات مشکلات ترافیک در کنارگذر‌ها شده و به تأسیسات ما هم آسیب وارد می‌کنند و خود نیز دچار مشکل می‌شوند، تصریح کرد: به همین دلیل مکاتبه‌ای را مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای، پایانه‌ها و همه مبادی که با خودرو‌های سنگین ارتباط داشتند انجام دادیم و همه را مطلع کردیم تا رانندگان را آگاه کنند که از این مسیر‌ها تردد نکنند.

شه‌دوست شیرازی گفت: عملا با توجه به اینکه این مسیر‌ها چراغ راهنمایی ندارند و مسیر سهل‌الوصولی هم هست، می‌تواند نقش کمربندی به خود بگیرد و خودرو‌های سنگین این مسیر را برای کوتاه‌تر راه خود به عنوان جایگزین استفاده می‌کنند که خواهش می‌کنیم رانندگان خودرو‌های سنگین از مسیر‌های مجاز استفاده کنند و استفاده از این مسیر‌ها برای هیجکدام از خودرو‌های سنگین مجاز نیست و با دوربین‌های مبادی ورودی و خروجی اعمال قانون می‌شوند و اگر هم به تأسیسات شهرداری آسیب برسانند، توسط پلیس راهور خودرو آن‌ها توقیف می‌شود.

افتتاح حساب و پرداخت وام بدون مراجعه به بانک قرض الحسنه مهر ایران

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار