چاپ کد خبر: 52506
11 اردیبهشت 1400

هشدار آب منطقه ای در مورد بحران کمبود آب در استان فارس

آب 3

به گزارش اول فارس، حمید رضا دهقانی اظهار کرد: متاسفانه میزان آب موجود در پشت ۹ سد در حال بهره برداری استان فارس در مقایسه با گنجایش نهایی سد‌ها ۵۷ درصد و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است.

دهقانی گفت: کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری قطعا شرایط دشواری را بخصوص برای بخش کشاورزی استان با بیشترین میزان مصرف، درپی خواهد داشت و لذا می‌بایست کشاورزان محترم نسبت به مدیریت بهتر آب در مزرعه و زیرکشت بردن مناسب اراضی دقت لازم را داشته باشند تا دچار ضرر و زیان نگردند.

او ادامه داد: متاسفانه کشت بیش از حد مجاز زمین‌های کشاورزی بر مشکلات کم آبی اضافه خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس افزود: ما در راستای وظایف خود نسبت به تامین آب بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات قدم خواهیم برداشت لیکن کاهش قابل توجه میزان بارندگی‌های سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ که یکی از کم بارش‌ترین سال‌هاست کاهش حجم میزان آب موجود در پشت سد‌های استان را به‌دنبال داشته و همچنین آبخوان‌های زیرزمینی دچار کسری مخزن‌های محسوسی شده است لذا از بهره برداران خواهشمندیم نهایت تلاش در جهت بهینه مصرف کردن آب را داشته باشند.

او یادآور شد بر اساس نقشه پهنه بندی بارش استان، نیمه جنوبی وضعیت بسیار نامطلوب، مناطق مرکزی و شمالی وضعیت نامطلوب و مناطق غربی در عین کم بارشی وضعیت کمتر نامطلوبی را نسبت به دیگر مناطق تجربه می‌کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار