چاپ کد خبر: 132587
5 بهمن 1402

هشدار هواشناسی به مردم شیراز که روز جمعه فریب نخورند !

مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به این استان که موجب افزایش دما شده است، از مردم خواست به این هوا اعتماد نکرده و در تفرجگاه‌های آبی و کنار رودخانه‌ها اتراق نکنند.

هواشناسی

به گزارش اول فارس، مسعود حقیقت  با بیان اینکه سامانه بارشی از فردا جمعه، ۶ بهمن‌ماه در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، شرق و جنوب استان فارس فعالیت خواهد داشت، گفت: این بارش‌ها در حقیقت موج دوم سامانه بارشی است که از روز گذشته در مناطق شمال غرب استان فعالیت داشت.

وی با تصریح اینکه فعالیت موج دوم سامانه بارشی از نیمه‌های امشب به مناطق مرکز و شرق استان منتقل خواهد شد، افزود: بارش‌های این سامانه به صورت رگباری و نقطه‌ای خواهد بود یعنی ممکن است در یک نقطه از شیراز بارش باران داشته باشیم ولی در نقطه دیگر بارش نباشد.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه همراه با وزش باد شدید و همچنین افزایش دماست، افزود: در برخی از مناطق ماندگاری هوای سرد و در بسیاری از مناطق هم افزایش دما داریم که این افزایش بیشتر در مناطق مرکز و جنوب استان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی فارس با یادآوری اینکه در ارتفاعات بارش این سامانه به صورت برف خواهد بود، گفت: امکان بارش در صبح روز جمعه خواهیم داشت و از آنجا که هوا گرم شده است، معمولاً مردم شیراز در چنین هوایی به تفرجگاه‌ها می‌روند لذا از مردم می‌خواهیم تا هنگامی که به تفرجگاه‌های آبی می‌روند خیلی مراقب باشند و به این هوا اعتماد نکنند و سعی کنند در یک محیط امن اتراق کنند نه کنار مسیرهای رودخانه‌ها تا خدای نکرده تفریح آن‌ها مختل نشود.

وی به طور کلی به مردم شیراز و فارس توصیه کرد که روز جمعه به تفرجگاه‌ها نروند، گفت: بعد از عبور این سامانه بارشی مختصری کاهش دما در مناطق شمالی و غرب استان خواهیم داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار