چاپ کد خبر: 116733
27 تیر 1402

هشدار هواشناسی به کشاورزان در مورد افزایش دما در فارس/بارندگی جنوب استان خسارتی نداشت

اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به خطر تنش دمایی به محصولات کشاورزی،‌ افزایش نسبی دما به میانگین یک تا سه درجه سلسیوس در سطح استان به ویژه نیمه جنوبی و نواحی غربی هشدار داد.

هشدار هواشناسی به کشاورزان در مورد افزایش دما در فارس/بارندگی جنوب استان خسارت نداشت

مدیرکل هواشناسی فارس با اعلام این خبر بیان کرد: این سامانه از چهارشنبه ۲۸ تیر ماه در سطح استان به ویژه در نیمه جنوبی و نواحی غربی و برای پنجشنبه ۲۹ تیر در همین مناطق پیش بینی شده است.

محلول پاشی سیلیکات پتاسیم

مسعود حقیقت اضافه کرد: محلول پاشی سیلیکات پتاسیم و پودر کابولین جهت جلوگیری از گرما زدگی و آفتاب سوختگی میوه به خصوص در ارقام حساس به آفتاب سوختگی، همچنین جلوگیری از پوکی میوه و مبارزه با پسیل پسته توصیه می شود.

وی ادامه داد:‌ باغداران توجه داشته باشند که محلول پاشی در ساعات خنک روز،‌ اوایل صبح و ساعات نزدیک به غروب آفتاب انجام شود، ٰ‌با توجه به اینکه در این ماه نیاز آبی پسته افزایش یافته و دمای هوا رو به افزایش است،‌ دوره های آبیاری در صورت امکان و بر اساس نوع خاک،‌ کوتاهتر و آبیاری سبک انجام شود، در صورتی که آب شور است آبیاری سنگین نیز توصیه می شود.

همچنین تنظیم در آبیاری جهت جلوگیری از ریزش میوه در باغات مرکبات، استفاده از مالچ در بستر باغات برای حفظ رطوبت،‌ ایجاد سایبان روی نهال های جوان جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی ،‌ آبیاری منظم در نخلیات با توجه به گرمای هوا، کنترل دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها، قرار دادن آب خنک و تمیز در دسترس طیور و دام های شیری و ایجاد سایبان بر روی کندو ها و رنگ آمیزی آنها با رنگ های روشن جهت کاهش اثر گرمای دما از دیگر کار هایی که باید انجام شود.

هواشناسی فارس بیستم تیرماه سال جاری با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به وزش باد نسبتا شدید ، احتمال خیزش گرد و خاک و تند باد های لحظه ای در استان هشدار داده بود.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارش روز گذشته باران در ۲ شهرستان جنوبی گراش و لار هیچگونه خسارت در پی نداشت.

خلیل عبدالهی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش حدود ۱۰ دقیقه ادامه داشته که طی مدت مذکور ۲۳ میلیمتر باران در این مناطق بارید.

بارش های نقطه غیر قابل پیش بینی
به گفته مسعود حقیقت مدیر کل هواشناسی فارس، بارش روز گذشته در مناطق جنوبی فارس از نوع بارش های نقطه ای بود که این بارش ها قابل پیش بینی نیست.
شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری شیراز و شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده اند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار