چاپ کد خبر: 122205
5 مهر 1402

هشدار هواشناسی نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در استان فارس

هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی به دلیل کاهش دمای شبانه در غرب شهرستان اقلید،‌ دشت نمدان و سده هشدار داد.

سرمازدگی هواشناسی

به گزارش اول فارس ، هواشناسی فارس اعلام کرد: این سامانه با توصیف کاهش دما در شب از امروز در مناطق ذکر شده آغاز و تا شنبه هشتم مهرماه ادامه دارد.

تسریع در برداشت محصول

تسریع در برداشت محصولاتی که زمان برداشت آنها فرا رسیده،‌ انجام آبیاری و افزایش دمای باغ با استفاده از روش های مناسب قابل دسترس جهت کاهش خسارت سرمازدگی، استفاده از کود پتاسه و روی جهت افزایش مقاومت گیاه در برابر سرمازدگی،‌ عایق بندی و محافظت کندوها در برابر سرما و استفاده از تغذیه مصنوعی باید رعایت شود.

همچنین کنترل پوشش گلخانه ها در برابر نفوذ سرما، عایق بندی تاسیسات آنها،‌ انتقال دام ها به اماکن سرپوشیده و خشک، نگه داشتن بستر دامداری ها و پوشش کاه و کلش و تخلیه لوله های آبیاری تحت فشار جهت جلوگیری از خطر یخ زدگی نیز توصیه می شود.

بر اساس این گزارش ،  پیشتر هواشناسی فارس در اطلاعیه سطح زرد ۲۶ شهریور ماه نسبت به بارش رگبار باران، رعد وبرق و احتمال جاری شدن روان آب در مناطق جنوب و جنوب شرق هشدار داده بود.

رادیاتور ماشین و نشانه‌های خرابی آن که مکانیک ها به کسی نمی گویند

راهکارهای قدیمی بسیار جالب و موثر برای درمان سکسکه

 

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار