چاپ کد خبر: 103233
12 بهمن 1401

کسی از سرنوشت این دختر نوجوان اهل دبیران فارس خبر ندارد؟! +عکس

سرنوشت نامعلوم زهرا، دختر نوجوانی که ۱۱ ماه قبل به مدرسه رفت و دیگر به خانه بازنگشت، خانواده‌ای را در زرین‌دشت فارس زیر آوار نگرانی مدفون کرده و روزگارشان را به سیاهی کشانده است.

ایسنا: وقتی مادر سفره را پهن می‌کند، برای زهرا هم بشقاب و قاشق و چنگال می گذارد. در گوشه و کنار خانه‌ای ماتم زده از خنده‌های زهرای چهارده ساله سراغ می‌گیرد و افسوس که از این خیالِ بی فایده، دستِ خالی باز می‌گردد و جگرگوشه اش هنوز  از مدرسه به خانه بازنگشته است.

پدر که از یازده ماهِ پیش، شهر کوچک دبیران زرین دشت را کوچه به کوچه و اخبار گمشدگان را واژه به واژه گشته است تا رَدی از زهرا بیابد، نزدیک عکس دخترش می‌گوید: «خسته‌ام، عسل بابا» وَ درماندگی و دلواپسی را مانند یک حاجتِ همیشه تازه زمزمه می کند؛ راز و نیازی که هیچ وقت کهنه و فراموش نمی شود.

حتی همکلاسی‌هایی که در جواب دادن به انواع سئوالات کتاب‌های درسی مهارت دارند، از اسفند سال گذشته برای پاسخ به این سئوال که «زهرا کجاست؟» جوابی نمی یابند. مفقود شدنِ زهرا کابوسِ دختران نوجوانِ شهر دبیرانِ زرین دشت فارس شده است. چیزی شبیه سکوت، چیزی شبیه خوف در دعای همه آنهایی که سرگذشت ناپدید شدن او را می دانند، ترکیب شده است.

با این حال همه از دوست و همکلاسی و خانواره، امیدوارند که خانه تکانی امسال، زهرا کنار مادرش باشد و زانو به زانوی خانواده گِرد سفره هفت سین، لبخند بزند و عکس سلفی بگیرد. با همین ایمان است که برایش سلام می فرستند و با بغض انتظارش را می کشند.

62505658

این تصویر با اجازه خانواده زهرا منتشر شده است.

از آن روزی که رفتن بی بازگشتش، کابوس شد و به جان خانواده افتاد، بیش از یازده ماه می‌گذرد، هر ساعتش سالی بود، کاش هیچ کس تجربه نکند نبود آنکه، هر دقیقه بالیدنش را با ذوق، در خاطر ثبت کرده است، کاش هیچکس تجربه نکند روزگار پدر و مادر زهرا، که رفتنش را هنوز امید بازگشتی است.

سرنوشت نامعلوم زهرا، دختر نوجوانی که ۱۱ ماه قبل به مدرسه رفت و دیگر به خانه بازنگشت، خانواده‌ای را در زرین‌دشت فارس زیر آوار نگرانی مدفون کرده و روزگارشان را به سیاهی کشانده است.

زهرا، ۱۴ ساله؛ دانش‌آموز پایه هشتم دبیرستان عترت شهر دبیران در شهرستان زرین دشت استان فارس بود، دختری که ۱۱ اسفند سال گذشته به مدرسه رفت و هرگز به خانه بازنگشت و از آن روز تاکنون، چشم‌های اشکبار پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده، به در دوخته شده است.

هادی؛ پدر زهرا  گفت: پلیس می‌گوید صبوری کن! صبرکردن وقتی که جگر گوشه‌ات گم شده، مانند آنست که آتشی کف دستت بگذارند و بگویند بی هیچ واکنشی، نگه‌دار.

او که اشک‌ از چشمانش جاریست، با بیان این‌که چنین روزگاری را برای هیچ‌کس نمی‌خواهد، گفت: وقتی پدری از سرنوشت فرزندش، آنهم دختر، اطلاعی ندارد، هر لحظه انتظار خبر هولناکی را می‌کشد؛ آنقدر حال بد و سختی‌ست که امیدوارم نصیب هیچ کسی نشود.

هادی گفت: بارها به درگاه خداوند گفته‌ام که ای کاش والدین مرگ فرزند را ببینند و شاهد باشند، اما گم شدن و بی اطلاعی از سرنوشتش را نه!!

او که به لحاظ روحی در وضعیت اسفناکی است، افزود: دوران کودکی سختی داشتم، یتیم بودم؛ همین بود که به دخترم خیلی محبت کردم، تلاشم این بود که در ناز و نعمت بزرگ شود؛ رابطه من و مادر زهرا با او خیلی خوب بود، زهرا فرزند ارشدم هست و حالا یازده ماه است که هر روز می‌میریم و زنده می‌شویم.

هادی گفت: برای یافتن رد و خبر و پیدا شدن فرزندمان دست به دامان آدم‌های زیادی شده‌ایم، از بازپرس و پلیس گرفته تا دعانویس و…، اما فقط آه و حسرت و اشک در بی خبری…

او گفت: خیلی‌ها آمدند و گفتند برای شبکه‌های خارجی پیام و فیلم بفرستید و ما زیر بار نرفتیم، حالا اما امروز، دست به دامان همه هموطنانمان هستیم، التماس دعا و کمک داریم.

هادی ادامه داد: از مقامات انتظامی و قضایی درخواست رسیدگی جدی به پرونده مفقودی زهرا را دارم و از سلبریتی‌ها و افراد بانفوذ پر فالوور در فضای مجازی درخواست می‌کنم که تصویر دخترم را منتشر کنند تا شاید کسی خبری از او داشته باشد و به ما اطلاع بدهد.

پدر زهرا، از دوست صمیمی دخترش هم گلایه کرد که کوچکترین همراهی در یافتن رد و نشانی از زهرا با او و پلیس نداشته است و گفت: از مقام قضایی عاجزانه درخواست کمک داریم، شاید آنها بتوانند در مسیر یافتن سرنخی در این پرونده کمک کنند.

خاله زهرا، که راننده سرویس مدرسه هم بوده گفت: روز حادثه زهرا را مثل همیشه به مدرسه رساندم و شخصا دیدم که وارد مدرسه شد، اما بعد از مفقود شدنش، اجازه دیدن فیلم دوربین‌های مدرسه را ندادند.


چگونه از مزایای معجزه آسای مثبت اندیشی در زندگی روزانه استفاده کنیم؟


او از محبوب بودن زهرا بین فامیل گفت و این‌که همه نزدیکان زهرا، همیشه هوایش را داشتند و نبودنش برایشان رنج‌آور و سخت است.

گفتنی است که مدیر مدرسه، از صحبت با خبرنگار ایسنا امتناع ورزید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در مورد این پرونده  گفت: بحث در این پرونده، موضوع فقدان است و در همان ساعات اولیه پرونده تشکیل شده و در دست اقدام است، اما طی این مدت متاسفانه خبر زیادی کسب نکرده‌ایم.

سرهنگ حمید افرامن ادامه داد: تیم ما در پلیس منطقه در حال رسیدگی به این پرونده است و ان‌شاءلله زودتر به نتیجه می‌رسند و این خانواده از نگرانی در می‌آیند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس در ادامه افزود: این نوع پرونده‌ها آمار نگران کننده‌ای ندارند، اما طبیعتا در سراسر کشور، این نوع پرونده‌ها یک روند طبیعی و زمان‌بر دارند و باید منتظر سرنخ‌های جدیدی بود، امیدواریم که هرچه سریع‌تر این دختر صحیح و سالم به آغوش خانواده‌اش بازگردد.

منظره ای قدیمی ولی زیبا از شهر شیراز در ۱۱۰ سال پیش+عکس

فال حافظ امروز ۱۵ بهمن ماه با تفسیر زیبا و دقیق

در یکی از کانال های اول فارس عضو شوید 

 کانال  ایتا 

 کانال سروش

کانال  روبیکا

 کانال   بله 

کانال  واتساپ

 کانال  تلگرام

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

دلوین جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

انشالا به امید خدای بزرگ و متعال زهرا هر جا باشد سالم باشد و به اغوش پدر و مادرش برگردد خدایا به این پدر ومادر دل سوخته کمک کن

خداهست جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

هیچ مسول دیگه ای پیگیری جدی رو این پرونده نداشتن تابه امزور،درضمن زهراباهم سرویس هاش وارد مدرسه شده ،اگرخاله ی زهرادروغ میگه بقیه که دروغ نمیگن

ناشناس جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

مگه میشه به این راحتی یک نفر گم بشه و کشک؟!!

سوگل جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۱

به زهرا و خانوادش خیلی ظلم شده و واقعا مظلوم هستند اینجور مدرسه ای باید درشو گل گرفت با همچین مدیرای تا باعث بدبختی بیشتر برا مردم بیچاره نشده

شریعتی جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۱

انشاالله سالم وسلامت برگرده پیش خانوادش خواهرکوچولوی ما سخته

زنگورایی جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۴۰

نکته جالب اینجاست این دومین مورد افشا شده در استان فارس است.قبلش گم شدن دختر اصفهانی در معالی آباد شیراز

صادق صحرانورد جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۵:۴۸

خدایا بحق عضمتت زهرا پیدا بشه نزدیک عیده دل این خانواده شاد بشه

مهدی جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۵۹

خدایا بداد پدر مادر زهرا برس همین . یکبار هم شده ثابت کن که هستی و میتونی کمک کنی ازت معجزه میخواهیم در این موارد

ناشناس جمعه , ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱:۵۳

خدایا خودت کمک کن

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸

خدایا تورا به شرافت ابروی حضرت زهرا دل پدر و مادر زهرای گم شده را شاد کن‌.

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶

خدایا تورو به ابروی حضرت زهرا دل پدرومادر زهرا روشاد کن

گیلوا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

بهتره از پلیس های استان های دیگه کمک بگیرن. متاسفانه در اینجور موارد ضعیف عمل میکنه.یاران گمنام امان زمان و یا هر پلیس فتای استانهای دیگه میتونن پیداش کنن.
وقتی مدیر مدرسه یا دوست زهرا همکاری نکردن این…

ع پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

انشاالله بحق حضرت فاطمه زهرا خانواده زهرا شاد میشن الهی امین ????

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

خیلی عجیبه . امیدوارم هرچه سریعتر در کنار خانوادش ببینیمش

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

پلیس توفیلمازودبه نتیجه میرسه

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

یعنی اون دختره دوستش وجدانش قبول میکنه چیزی بدونه و نگه وای هرکسی داخل ااین ماجرا مقصره یا از دستش کمکی بر میاد و نمیکنه حتما تقاصش پس میده

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲

ان شاالله هرچی زودتر پیدا بشه

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

خدای زهرا هم بزرگه بالااخر ماه زیر ابر نمیمونه

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

چطور همچین چیزی ممکنه آخه؟ یعنی اصلا اصلا نفهمیدن چ شد بعد یک سال مگ میشه آخه باورش سخته ?

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

یعنی اطرف مدرسه هیچ مغازه یا چیزی نبوده دوربین داشته باشن …
معلوم نمیشه خالش دروغ میگه، مدیر دروغ میگه …نمی گن سر دختر بدبخت اوردن

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

واقعا این دختر کجا رفته ؟؟؟
چرا خاله اش باید دروغ بگه
واقعا چرا بعد یک سال درست پیگیر نشدن

حلیمه پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵

خدایا خودت کمک کن که برج ۱۱امسال زهرا در کنار پدر مادرش باشه…واقعا سخته…یا خدا

هلیا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

خدا یا ب حق حضرت فاطمه دل پدر مادر زهرا شاد کن…واقعا سخته

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲

خدا یا ب حق حضرت فاطمه دل پدر مادر زهرا شاد کن…واقعا سخته

حلیمه پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹

انشالله که ب آغوش گرم خانواده برگرده..واقعا سخته انتظار کشیدن…زهرا دختر آروم و مظلوم مهربونی بود..من چندبار باهاش برخورد داشتم….خیلی خیلی ناراحت شدم.. انشاللع ب حق حضرت فاطمه تا برج ۱۱ خبر اومدن زهرا شنیده باشیم …

مرضیه پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

من از ناراحتیش دارم ممیرم

ز پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶

اگر راننده سرویس میگوید زهرا وارد مدرسه شده پس چه علتی داشته که مدیر مدرسه در ساعات اول نگذاشته دوربین ها چک شود وبا خانواده زهرا همکاری نکرده اگردرساعات اول دوربین ها چک شده بود شاید سریع تر پیدا میشد

د پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

اگر که خاله زهرا دروغ میگوید پس چه علتی داشته که مدیر مدرسه با خانواده زهرا همکاری نکرده واجازه نداده دوربین ها چک شود شاید با این کار سریع تر زهرا پیدا میشد

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

انشاالله که هرچه زودتر پیدا بشه ودل خانواده اش شاد بشه

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰

تاوقتی چنین مدیرانی هس بقیه دختران هم درخطرهستن

حامد پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹

به حق دو دست بریده ابوالفضل کم صبر تا دو سه روز دیگه پیدا بشه یا ابوالفضل

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

پناه برخداخدایاکمک کن

نجفی پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

بسم الله الرحمن الرحیم
متاسفانه در این پرونده به نظر میرسد انگونه که لازم بوده با این خانواده همکاری نشده و شاید کوتاهی صورت گرفته .
وظیفه پلیس هست همانگونه که در رابطه با پرونده های امنیتی سریع اقدام می کنند در این رابطه هم اقدامات لازم را انجام بدهد .
فرقی نمی کند فکر کنند این دختر دختر خودشان و ناموس خودشان است تمام دختران این سرزمین ناموس همه ی ما هستند .
به والله قسم رنجی که این خانواده می کشد بسیار بسیار زیاد است.خانواده و اقوام این بنده خدا روزی صدبار میمیرند و زجر می کشند.
از پلیس و اطلاعات عاجزانه خواهش داریم این پرونده را جدی تر دنبال کنند و مطمئن باشند با پیگیری و به نتیجه رساندن این گونه پرونده ها نزد خداوند اجر عظیم خواهند داشت و نزد مردم هم عزیزتر .
همه برای سلامتی این دختر دست به دعا می شویم

م پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

متاسفانه روز حادثه زهرا وارد مدرسه نشده و خاله زهرا درست نمی‌گوید
پلیس بررسی کرده و زهرا اصلا وارد مدرسه نشده بود فقط تا درب ورودی مدرسه آمده و داخل مدرسه نشده
انشاالله زودتر پیدا بشه

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

با سلام. طبق گفته ی کادر مدرسه و بازدیددوربین مدرسه توسط دادستان،این دختر اصلا وارد مدرسه نشده بوده،و قطعا راننده ی سرویس دروغ گفته،
اینکه میگن اجازه ی بازدید دوربینها نداده اند،صحت ندارد،(زیرا بازدید،دوربینهای مدرسه باید با اجازه ی مقام قضایی باشد،)

صدف پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

#همگی صدای زهرا و خانوادە اش باشیم ?

حسبی الله پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

انشاالله پیدا میشه با همراهی کمک مردم

فقط خدا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

لطفا پیگیری کنید.من همشهری این دختر هستم و شنیده ام پدر ومادرش درگیر مشکلات روحی و جسمی شده اند

بنام خدا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

خداشاهده اشک درچشمانم سرازیر شد…ازپلیس وقوه قضاییه محترم تقاضا دارم یک لحظه خودشان را جای پدر زهرا بگذارند..خواهشا پیگیری فرمایید

کمالی پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

بعد از دختراصفهانی که در معالی آباد گم شد و هنوز هیچ خبری ازش نشده است این دومین موردی است که علنی شده…پلیس یعنی نمیتونه این موارد جدی را حل کنه و پاسخ مناسبی به این وضعیت بدهد؟؟؟

ایرانی پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

انشاالله که پیدا میشه
اما اگر دستی در کار بود و شخص یا اشخاصی دراین ماجرا دست داشتند.
جرمشان کمتر از اعدام جایزنیست.

احمد حاجیان نژاد پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

سلام اگر راننده سرویس این دختر میگوید که سالم به ندرسه رساندم ولی از مفقودش خبر ندارم باید مدیر و ناظم و معاون ان مدرسه و نیروی فتا دوربینهای ورود و پایان مدرسه را کنترل و اینا سه نفر را موبایلهایشان را ردیابی کنند چون این سه نفر مسئولند فتا قهرمان پرونده از این بزرگتر ها را پیدا کردید درود بر شما و پرسنل انتظامی و اطلاعات فارس دراین پرونده این دختر مظلوم پیروز میشوید

زهرا پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

خدا به خانوادش صبر بده انشالله که پیدا میشه

Negin پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۴

الان به یادش افتادین که داره میشه یکسال یک ماه هم بود خوب بود یک ماه دیگه میشه اسفند ماه خانوادش چی کشیدن

نجفی شیری پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۱۱

از دوست زهرا عاجزانه خواهشمندیم اگر سرنخی از ماجرای زهرا دارد در اختیار پلیس قرار دهد تا ان شالله زهرا پیدا شود.

امیدواریم با پیدا شدن زهرا نگرانی ها و کابوس های این خانواده تمام شود

فردین پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۰۲

باسلام از همکاری شما باخانوادها

ناشناس پنجشنبه , ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۰۶

انشالله که هرچه زودتر زهرا سالم به آغوش خانواده اش برگرده

هیراد چهارشنبه , ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

آخر این ماجرا به شادی ختم شود انشاالله

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

چرا آمار نگران کننده ندارند ؟؟ظرف یکسال اخیر این شاید بیشتر از ….مورد بوده!!!آمار نگران کننده یعنی چقدر؟روزی صد مورد باید باشد؟؟!

عباس چهارشنبه , ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

خدایا خودت دل این خانواده رو با بازگشت این دختر شاد کن!??

آخرین اخبار