چاپ کد خبر: 10572
5 مرداد 1398

واکنش بهرام پارسایی به عزل و بازنشستگی پیش از موعد مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس

نماینده مردم شیراز در مجلس، گفت:  مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس یک سال دیگر تا بازنشستگى فاصله دارد، اما دست های پشت پرده به دنبال عزل و بازنشستگی پیش از موعد وی هستند.
به گزارش اول فارس ، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  ، با بیان اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان تبدیل به یک تیغ دو لبه شده است، گفت: متاسفانه در برخی بخش ها باید فشار وارد شود که چرا فلان مدیر بازنشسته نمی شود و در برخی بخش ها باید بحث و مذاکره شود که چرا نیرویی که بازنشسته نبوده بر خلاف  قانون  بازنشسته می شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عزل مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس را مصداق این تخلف معرفى کرد وافزود: قانون برای بازنشستگى کارمندان دو تعریف دارد که نخستین موضوع ۳۰سال سابقه کار و ۶۰ سال سن و دومین موضوع  ۳۵ سال سابقه کار و ۶۵ سال سن است.

پارسایی 3

چگونه به بهانه تودیع و معارفه یک مدیر شبانه برکنار می شود​
وی ادامه داد:در  تبصره ای از ماده ١٠٣ قانون مدیریت خدمات کشوری صراحت دارد که  دستگاه های اجرایی مکلفند کارمندانی که دارای سی‌ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیر تخصصی و ۶۰سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی و شصت و پنج سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته کند.
پارسایی با بیان اینکه تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس هفته گذشته به صورت غیرمنتظره، ناگهانى و بدون هماهنگی و در کمتر از چند ساعت  در شُرُف برگزارى بود، تاکید کرد: این موضوع نگرانی و تزلزلی در سیستم مدیریتی استان ایجاد کرد که چگونه به بهانه تودیع و معارفه یک مدیر شبانه برکنار می شود که ما مانع این اقدام شدیم، چراکه این روش سبب بی ثباتى و بی مدیریتى شده و انگیزه را از مدیران سلب مى کند.

وجود دست های پشت پرده و فشارها برای این شیوه  برکناری برکسی پوشیده نیست
وی با تاکید بر اینکه وجود دست های پشت پرده و فشارها برای این شیوه برکناری برکسی پوشیده نیست، افزود: با همکاری دفتر دولت جلوی این اقدام گرفته شد، چراکه حرمت و انگیزه مدیران باید حفظ شده و جلوى این روش غلط باید گرفته مى شد و مهمتر اینکه نباید افکارعمومى و حامیان دولت را با این دست کارها کم انگیزه کرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در کمتر از ۱۰ روز پس از این اتفاق هم اکنون اعلام شده که حکم بازنشستگی این مدیر صادر شده است که مهر تاییدى بر دست های پشت پرده بوده که در کارهای اجرایی دخالت و اعمال نفوذ می کنند و دست بردار هم نیستند و به دنبال زیر پا گذاشتن قانون هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس یک سال دیگر تا بازنشستگى فاصله دارد
وی با بیان اینکه مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس یک سال دیگر تا بازنشستگى فاصله دارد، تصریح کرد: قانون با این شرایط این فرد را بازنشسته نمى کند، مگر اینکه این فرد درخواست دهد، اما  متاسفانه به دلیل لابی و نفوذ، قانون در کشور زیر پا گذاشته می شود.
پارسایی با تاکید بر اینکه دست های پشت پرده چون نتوانستند این فرد را جابجا کنند به دنبال بازنشستگی اش هستند، افزود: وزیر راه و شهرسازی یا دریافت اطلاع غیر واقعى حکم بازنشستگی مدیرکل راه  استان فارس را صادر کرده است که باید با فردى که اطلاعات غلط داده برخورد شود یا با علم و اطلاع به اینکه این فرد بازنشسته نیست چنین اقدامی انجام داده که جای سوال دارد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از وزیر راه و شهرسازی انتظار مى رود براى نشان دادن اقتدار و قانون مدارى وزارتخانه دستور رسیدگى سریع موضوع را ابلاغ کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس یکشنبه , ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

نماینده حق دخالت در امورات دولت را ندارد

آخرین اخبار