چاپ کد خبر: 132551
5 بهمن 1402

واکنش سفیر سابق ایران در چین به ادعای « مردم چین با یک دلار در روز زندگی می کنند»

محمد کشاورززاده، سفیر سابق ایران، که کمتر از یک سال گذشته از ماموریت سفارت ایران در چین بازگشته است، در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: واقعا مردم چین با یک دلار در روز زندگی می‌کنند؟! اطلاعات غلط به مردم ندهید!»
ادعای مردم چین با یک دلار در روز زندگی
محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، اخیرا در بخشی از فیلمی که از سخنرانی اش منتشر شده گفته است: چین در سال ۲۰۲۲ که آمریکا را پشت سر گذاشته، اندازه ۳ تریلیون دلار صادرات داشته است، یعنی بیشتر از صادرات آمریکا. این‌ها ظرف ۴۰ سال گذشته، اقتصادشان ۳۰ برابر شده است و وقتی از آن‌ها سوال می‌پرسید، می‌گویند ما دیگر خط فقر و فقیر نداریم.

وی گفت: همین یک ماه پیش با یکی از مقامات حزب کمونیست چین ملاقات داشتم؛ گفت ما در کشورمان فقیر نداریم. گفتم خط فقر شما چقدر است؟ گفت دو دلار در روز، یعنی ماهی ۶۰ دلار که می‌شود ۳ میلیون تومان ما! همین چینی‌ها الان ۲۰ تریلیون دلار ذخیره ارزی دارند، ولی هر شهروند چین با روزی ۱ دلار زندگی می‌کند!

این اظهارات باهنر با واکنش کشاورززاده، سفیر سابق ایران در چین روبرو شد.

محمد کشاورززاده، سفیر سابق ایران، که کمتر از یک سال گذشته از ماموریت سفارت ایران در چین بازگشته است، در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: واقعا مردم چین با یک دلار در روز زندگی می‌کنند؟! اطلاعات غلط به مردم ندهید!»

وی ادامه داد است؛ «عید بهارهٔ چین نزدیک است، در این ایام آن‌ها فقط میلیارد‌ها یوان از سیستم‌های برخط مانند تائو بائو خرید میکنند و میلیون‌ها سفر انجام می‌شود. مصرف سرانهٔ گوشت در چین از اروپا و امریکا بیشتر است.»

شما هم نظر بدهید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ن شنبه , ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

حقیقتا من نوعی که زمان جنگ درحالیکه نفر اول کلاس درس و نخبه بودم پس از جبهه رفتن و زخمی شدن و باوجود اخذ پاره مدرک دانشگاهی در دهه ۷۰ و بیش از۶ ماه جبهه و عضو خانواده شهدا ، ولی بخاطر ندادن یه شغل درخور و ثابت که باعث شده هم اکنون هنوز مجرد ولی بیمار و دیگر ناتوان از کار در خونه مشترک خانوادگی در کنار مادر پیر خود با همون اندک کمک معیشت جانبازان معسر مجبورم بسازم ، دراصل تقریبا در شبانه روز با ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان یعنی تقریبا معادل یک دلار امرار معاش میکنم یعنی واقعا اجبارا میسوزم و میسازم … و مابقی حقوق یا کمک معیشت جانبازی خود را هم در خانه خرج میکنم و یا برای رفع معایب ساختمان محل سکونت خودمان هزینه میکنم درحالیکه اشخاصی هم هستند که خرج روزانه انها چند میلیونیست!

ناشناس پنجشنبه , ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

خدایا ما رو از سر این موجودات… نجات بده چقدر خجالت نکش و ب.. هستند می خواهند با این پست هم اندازی ها فقر و فساد و بی عرضگی را توجیه کنند

آخرین اخبار