چاپ کد خبر: 30386
30 خرداد 1399

وضعیت قرمز در ۶ استان :آمار مبتلایان و فوتی های جدید کرونایی در کشور/۳۰ خرداد

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گزارش اول فارس، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند.

شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا/ اعلام وضعیت قرمز در ۶ استان

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گفته وی در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند،  گفت: در عین حال ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تاکید کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در پایان توصیه‌هایی به شهروندان داشت و گفت: لازم است همه مردم در همه شهرها پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا استانهای سفید به سمت وضعیت قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۹

واقعا درست میگن وضعیت استانها اعلام بشه بهتره وقتی استانهای قرمز گفته میشه همه این فکرو میکنن منم موافقم

مریم شنبه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۲۱

چرا آمار روزانه استان هارا نمی گید فقط میاد آمار کشوری میده خب به چه درد میخوره وقتی مردم نمیدونن تو شهرشون چند تا مبتلا هست روزانه اینطوری کسی رعایت نمیکنه همه فک میکنن آمار مال استان های قرمزه

ناشناس شنبه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۸:۰۲

با سلام باید ماسک زدن و دستکش پوشیدن در اماکن عمومی اجباری شود

ناشناس شنبه , ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۷

خانم دکترسیماسادات عزیزفقط به شهروندان توصیه کردن مسئله جدی گرفته نمیشودمن بعدازچندماه که خودم وهمسرم قرنطینه بودیم به بانک ودفترپیشخوان مراجعه وچون اجباری درزدن ماسک نبودخیلیهاماسک نزده واردمیشدندبایدبدون ماسک ورود ممنوع باشدتا مردم به جدیت موضوع پی ببرندسهل انگاری نهادهای دولتی باعث شده خیلیااین بیماری راجدی نگرفته وحتی بعضی میگوینداین دروغ هست ازکشورهایی چون ترکیه یادبگیرندکه برای مکانهای غیردولتی هم جریمه تعیین کرده واجبارباعث رعایت ازطرف مردم حاصل شده

آخرین اخبار