چاپ کد خبر: 124049
26 مهر 1402

احداث مسکن ملی در اراضی محدوده پارک ملی بمو با بازدید رئیس جمهور

مشکل احداث سایت مسکن ملی در زمینهای جدا افتاده پارک ملی بمو در شرق صدرا، پس از یکسال سرانجام با بازدید میدانی رییس جمهور و دستور به رییس سازمان محیط زیست حل شد.

احداث مسکن ملی در اراضی در محدوده پارک ملی بمو با بازدید رئیس جمهور
۴۰۰ هکتار زمین در شرق صدرا از سال گذشته شناسایی شده که قابلیت تبدیل به مسکونی را دارد، اما با توجه به قرار گرفتن در محدوده پارک ملی بمو، سازمان محیط زیست با ساخت مسکن مخالفت می کرد. 

امیرحسین جمشیدی، مدیرکل فنی استانداری فارس در این باره  گفت: رییس جمهور که برای افتتاح آزادراه می رفتند از این منطقه بازدیدی داشتند و پس از بازدید میدانی به علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست دستور دادند تا این موضوع حل شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ فنی نیز چندین بار از این منطقه پیش از این بازدید شده بود. گفت: از زمان احداث جاده شیراز اصفهان، ارتباط بخشی از پارک ملی که سمت چپ جاده قرار دارد، با قسمت اصلی پارک قطع شده و زیست حیوانی در آن وجود ندارد.

جمشیدی تأکید کرد: البته به پیشنهاد استانداری فارس مابه التفاوتی که از منطقه حفاظت شده کم می شود، به میزان ۵ برابر به مناطق حفاظت شده استان اضافه خواهد شد.

به گفته مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس چند منطقه برای این موضوع در نظر گرفته شده از جمله در منطقه ارژن، بختگان و چند جای دیگر استان که قابلیت ارتقا به منطقه حفاظت شده را دارد توسط محیط زیست شناسایی شده که به مناطق حفاظت شده استان اضافه خواهد شد. منبع:”خبرگزاری فارس”

آموزش کاشت ریحان در گلدان به همراه نحوه مراقب از آن

۳ ترفند آسان برای تمیز کردن فوری لکه انار از روی لباس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار