چاپ کد خبر: 123426
18 مهر 1402

پیش‌بینی هواشناسی ایران از بارندگی سیل‌آسا در ۹ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا شنبه آینده از بارندگی های شدید و سیل‌آسا در ۹ استان از جمله شمال تهران طی امروز تا پنجشنبه خبر داد.

هواشناسی باران بارش بارندگی

به گزارش اول فارس ، پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا بارندگی در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت. بارش در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل شدید است.

برای ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود. روز پنجشنبه از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود اما در سایر مناطق ذکرشده و مناطقی از غرب ایران بارندگی ادامه خواهد داشت.

شدت بارش‌های روز پنجشنبه برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های قزوین، تهران و سمنان و در جنوب کردستان و کرمانشاه است.

روز جمعه در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده و در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی بارش‌های خفیف پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

طی ۲ روز آینده در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور افزایش وزش باد با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است. فردا و روز پنجشنبه نیز دریای خزر مواج است.

به گزارش تسنیم، دیروز اصغری کارشناس سازمان هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی گفته بود: از مردم می‌خواهیم در بازه زمانی سه‌شنبه تا پنجشنبه از رفت‌وآمد از جاده چالوس پرهیز کنند. با توجه به بارش‌های شدید احتمال رانش زمین و همچنین وزش باد شدید احتمال سقوط سنگ در ارتفاعات وجود دارد.

وی ادامه داد: از امروز تا سه‌شنبه آبهای دریای خزر به‌شدت مواج می‌شود و ارتفاع امواج در نقاط فراساحل به ۳.۵ متر افزایش می‌یابد.

طرزتهیه خورشت داوود پاشا غذای بسیار معروف ترکیه ای که حتما یکبار باید امتحانش کنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار