چاپ کد خبر: 71931
27 دی 1400

پیش بینی ورود یک سامانه بارشی جدید به استان فارس +جدول آمار بارندگی

اداره کل هواشناسی استان فارس با صدور اطلاعیه جدیدی ،آخرین وضعیت آب و هوای استان را اعلام کرد.

به گزارش اول فارس ، بر پایه این گزارش امروز دوشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ برای استان فارس آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه‌گرفتگی و از امشب بتدریج افزایش ابر پیش بینی شده است.

شیراز بارندگیعکس

 جدیدترین گزارش هواشناسی منتشره در مورد استان فارس حاکی است از امشب (۲۷ دی ماه) با ورود یک سامانه جدید بارشی بارش رحمت الهی از نواحی غربی استان فارس شروع می‌شود و در روز سه شنبه همه نقاط استان فارس به جز شمال شرقی بارش باران را خواهند داشت.

سازمان هواشناسی برای روز سه شنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲۸،آسمان ابری همراه با بارش باران ﴿بویژه در مرکز و جنوب﴾ و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی کرده است.

این گزارش حاکی است که  بررسی آخرین نقشه‌ها بیانگر خروج سامانه بارشی از سه‌شنبه شب و پس از آن کاهش دما در سطح استان فارس می باشد. برای آخر وقت پنج‌شنبه احتمال بارشهای ضعیف در نواحی شمال و شمال غرب وجود دارد.

کمینه دمای امــروز اســتــان فارس :ایزدخواست، آباده و صفاشهر با ۲- درجه ،بیشینه دمای دیــروز اســتان خشت با ۲۰ درجه بالای صفر ،کمینه امــروز شــیــراز:۲ درجه ،بیشینه دمــای دیــروز شــیــراز: ۱۴ درجہ بالای صفر اعلام شده است.

این گزارش حاکی است برودت هوای استان فارس از امشب هوای بیشتر و هوا سردتر می‌شود.

کارشناسان اداره کل هواشناسی استان، با بیان اینکه کاهش بین ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در فارس پیش بینی می شود ، گفت: این برودت هوا احتمال بروز سرمازدگی به باغ‌ها و محصولات زراعی را دارد .

ضرورت دارد که کشاورزان، بهره برداران، گلخانه داران، دامداران و زنبورداران تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز خسارت سرمازدگی بیندیشند.

از امشب با ورود سامانه جدید بارشی ، بارش رحمت الهی از نواحی غربی شروع می‌شود ودر روز سه شنبه همه نقاط استان به جز شمال شرقی را در بر می گیرد .

بر اساس گزارشات آماری منتشره ، بر اثر سامانه بارشی اخیر در شهرستان نور آباد ممسنی با ۱۳۶٫۳ ، سپیدان(اردکان)۱۱۸٫۵ و کازرون با ۷۵٫۳ میلی متر پربارش نقاط استان فارس و شهرک گلستان در شیراز ۶۳٫۷ پر بارش ترین نقطه شیراز  و در شهر شیراز نیز ۲۳٫۲ میلمتر باران باریده است.

آمار بارندگی در استان فارس 1

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار