چاپ کد خبر: 105728
14 اسفند 1401

چند عکس از دریاچهٔ مَهارلو در شیراز که حتما ببینید

دریاچهٔ مَهارلو که به نام دریاچهٔ نمک نیز شناخته می‌شود، از دریاچه‌های استان فارس در ایران است. این دریاچه در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز میان این شهر و سروستان قرار گرفته و مساحت آن ۶۰۰ کیلومتر مربع است. بیشترین طول این دریاچه ۲۸ کیلومتر و بیشترین عرض آن ۱۵ کیلومتر است و ژرفای آن در عمیق‌ترین بخش به ۳ متر می‌رسد.

Maharlu lake by tasnim 1

سه رودخانه فصلی خشک شیراز، سلطان‌آباد و سروستان دریاچهٔ مهارلو را تغذیه می‌کنند. مهم‌ترین گونهٔ پرنده این دریاچه فلامینگو است. آنقوت، تنجه، کاکایی و گیلانشاه، سلیم، آبچلیک، حواصیل، اردک سبز و مرغابی دیگر پرندگان ساکن دریاچهٔ مهارلو هستند. آب این دریاچه بسیار شور و از نوع کلرید سدیم، منیزیم و سولفات سدیم است و در فصل‌های خشک سال، یکی از کانسارهای بزرگ نمک ایران به‌شمار می‌رود. به دلیل شوری بالا هیچ گونه ماهی در این دریاچه زندگی نمی‌کند. در گوشه و کنار محیط آن نیز می‌توان گونه‌های مختلف دوزیستان، خزندگان و پستانداران را یافت.

این دریاچه با ابعاد ۲۸ در ۱۵ کیلومتر و مساحت ۶۰۰ کیلومتر مربع در ارتفاع ۱٬۴۶۱ متری از سطح دریا در ۲۰ کیلومتری جنوب‌شرقی شهر شیراز و در باختر دریاچهٔ بختگان قرار گرفته‌است. دریاچهٔ مهارلو خاوری‌ترین بخش جلگهٔ شیراز است. مهارلو دارای آبی بسیار شور است و در فصل‌های خشکی یکی از کانسارهای بزرگ نمک ایران به‌شمار می‌آید.

شکوفه های بهاری درختان در کنار دریاچه مهارلو که در اثر بارشهای زمستانی پر آب شده ، روزهای متفاوتی را در آخرین روزهای زمستانی برای شهروندان شیرازی رقم زده است. 

مهارلو 1 مهارلو 2 مهارلو 3 مهارلو 4 مهارلو 5 مهارلو 6 مهارلو 7 مهارلو 8 مهارلو 9 مهارلو 10 مهارلو 11 مهارلو 12 مهارلو 13 مهارلو 14 مهارلو 15 مهارلو 16 مهارلو 17

عکسی دیده نشده و باورنکردنی از شیراز در ۱۲۱ سال پیش

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمود دوشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸

سلام.دریاچه مهارلو مربوط به حوزه شهرستان سروستان است و ربطی به شهرستان شیراز ندارد

ناشناس دوشنبه , ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

دولت میتونه آب خلیج فارس بیاره در نواحی بیابانی ایران و چندین دریاچه شبیه مهارلو ایجاد بکنه ولی تا حالا هیچ دولتی در ایران همچین کار مهمی برای کشور انجام نداده

آخرین اخبار