چاپ کد خبر: 43481
4 بهمن 1399

کشف و ردیابی ۵ دستگاه طلایاب و ردیاب از جویندگان گنج در استان فارس

کشف گنج یاب و ردیاب۱۰ میلیاردی قاچاق در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۲ دستگاه گنج یاب و یک دستگاه ردیاب به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش اول فارس ، سرهنگ “فرشید زینلی” با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “ابرج” مرودشت از یک فقره حفاری غیر مجاز در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۵ نفر که در حال حفاری بودند را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه در بازرسی از محل حفاری، ۳ دستگاه گنج یاب و ردیاب قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲ دستگاه طلا یاب به ارزش ۷ میلیارد ریال در “سرچهان”

بر اساس این گزارش ، فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان نیز گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی حفاران غیر مجاز دستگیر و ۲ دستگاه طلا یاب کشف شد.

سرهنگ “محسن لشکری”  اظهار داشت: در پی کسب اخباری مبنی بر فعالیت حفاران غیر مجاز در یکی از مناطق این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و با هماهنگی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان سرچهان، در این راستا ۵ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد ۲ دستگاه طلایاب کشف و ۲ دستگاه خودرو متعلق به آنان نیز توقیف شد، افزود: کارشناسان مربوطه ارزش طلا یاب های کشف شده را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

نیروی انتظامی ضمن قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌ های مجرمانه، مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار