چاپ کد خبر: 114984
1 تیر 1402

نامه ۸۶ سال پیش اهالی جنوب در باره «جاده جهرم به لار» +عکس

رئیس اورژانس جهرم گفت: متاسفانه در تصادفات زنجیره‌ای دیشب و امروز در محورهای مواصلاتی جهرم ۱۴ نفر از هموطنانمان کشته و مصدوم شدند.

به گزارش اول فارس از جهرم، محمدرضا خوشرو با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه شب گذشته ۳۱ خردادماه و بامداد امروز اول خردادماه، دو تصادف در محورهای مواصلاتی شهرستان جهرم رخ داد که در تصادف اول ساعت ۲۳:۱۱، برخورد زنجیره‌ای سه کامیون و دو خودرو سبک در محور جهرم لار (بعد از رزک) به مرکز اورژانس ۱۱۵جهرم اعلام شد.

وی افزود: سریعا ۵ کد آمبولانس به محل تصادف اعزام شد که متاسفانه ۹ مصدوم حاصل این تصادف بود.

رئیس اورژانس شهرستان جهرم گفت: پرسنل عملیاتی اورژانس ۶ مصدوم را ضمن اقدامات درمانی و اورژانسی  مناسب به بیمارستان پیمانیه منتقل کردند.

خوشرو ادامه داد: متاسفانه در این حادثه سه نفر در صحنه حادثه و یک نفر در بیمارستان جان خود از دست دادند.


در این ارتباط رسول احمدلو ، دانشجوی دکتری تاریخ در مطلبی با عنوان ” اصلاح مسیر جهرم به لار مطالبه ۷۵ ساله مردم لارستان! چنین نوشت:

در ساعت پنج صبح امروز یکم تیرماه ۱۴۰۲ در مسیر جهرم به لار (محدوده چاه تیز و رزگ) با صحنه دلخراش تصادف کامیون مواجه شدیم و ساعاتی بعد از طریق رسانه آفتاب لارستان متوجه شدیم متاسفانه چندین نفر از هموطنانمان در این تصادف فوت شده‌اند.
جاده جهرم به لار که در عصر شاه عباس اول صفوی احداث شده است یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور می‌باشد و سالانه ده‌ها نفر بر اثر تصادف در این مسیر کشته می‌شوند.
بر اساس اسناد برجای مانده، اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز این مسیر و دو بانده نمودن آن از مطالبات ۷۵ساله اهالی جنوب می‌باشد و مشخص نیست چرا باگذشت  هشت دهه توجه جدی به خواست به حق اهالی جنوب نمی‌شود؟!

نظر به اهمیت موضوع و تکرار درخواست اهالی جنوب درباره اصلاح جاده یاد شده، دو صفحه سند درباره نیاز تعمیر و اصلاح سه گردنه چاه تیز، بزن و نارنجی در مسیر جهرم به لار که در آرشیو اسناد ملی نگهداری می‌شود تقدیم علاقمندان به تاریخ جنوب می‌گردد و امید است با توجه ویژه مسئولین به دو بانده نمودن مسیر جهرم به لار، خواسته ۸۶ ساله اهالی جنوب به سرانجام برسد.

نامه تاریخی 1


شعر تلخ «فتحیه قناعت‌پیشه» درپی تصادفات مرگ‌بار اخیر در جاده لار_جهرم

در همین ارتباط آفتاب لارستان چنین نوشت:

جاده لار-جهرم در چند روز اخیر حداقل ۶ فوتی دیگر برجای گذاشته است تا بار دیگر انتقادات عمومی به مدیران و متولیان دوبانده‌سازی این مسیر داغ شود.
«فتحیه قناعت‌پیشه» شاعر انجمن شعر آفتاب شعری دراین‌باره سروده که درپی می‌آید:

این جاده که در غبار برمی‌گردد
با یک چمدان شعار بر می‌گردد

این مارِ هزار پیچِ پیچیده به خاک
مرگ است که سمت لار بر می‌گردد
شعر

ببینید| تنها آدمی که هنوز به زبان ایرانی باستان حرف می زند !

عکس عتیقه و دیده نشده شیراز ۱۱۵ سال پیش که واقعا زیباست !

سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار