چاپ کد خبر: 93924
13 شهریور 1401

اینفوگرافی آشنایی با دلایل سکته مغزی

مغز پیچیده‌ترین عضو بدن است که وظیفه مدیریت وضعیت درونی بدن را بر عهده دارد. کوچکترین اختلال در کار مغز می‌تواند مشکلات زیاد و گاهی غیرقابل جبران به دنبال داشته باشد. سکته مغزی یا ایسکمی یکی از مشکلاتی است که متأسفانه میزان آن روبه افزایش رفته و افراد بسیاری با آن درگیر هستند.

سکته مغزی به معنای نرسیدن خون به مغز و آسیب دیدن آن است. سکته می‌تواند شدید یا خفیف باشد و با علائم متفاوتی خود را نشان دهد. در سکته مغزی، تشخیص به موقع، برای درمان صحیح بسیار حیاتی است؛

سکته مغزی (ایسکمی مغزی) چیست؟
سکته مغزی هنگامی ایجاد می‌شود که جریان خون بخشی از مغز، با اختلال مواجه شده یا کاهش پیدا کند. از دلایل کاهش جریان خون بخشی از مغز، می‌توان به وجود انسداد در مسیر جریان خون، یا پار‌گی رگ تأمین‌کننده خون آن بخش از مغز اشاره کرد. درنتیجه، اکسیژن و مواد غذایی کافی به بافت مغز نرسیده، و سلول‌های مغزی، در عرض چند دقیقه، شروع به مردن می‌کنند. فارغ از آن که با سکته مغزی شدید روبه‌رو هستیم یا سکته مغزی خفیف، این سکته یک موقعیت اورژانس پزشکی بوده و نیازمند درمان فوری است، و درمان و مداخله سریع، در کاهش عوارض و آسیب‌های ناشی از آن بسیار مؤثر است. خوشبختانه، امروزه، میزان مرگ‌ومیر و ناتوانی ناشی از سکته‌های مغزی، باوجود روش‌های درمانی جدید، نسبت به قبل بسیار کاهش پیدا کرده است.

دلایل سکته مغزی

عضو یکی از کانال های اخباراول فارس شوید

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار