چاپ کد خبر: 118734
26 مرداد 1402

آغاز فروش بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی جهت زائرین سفر اربعین /تمدید فوری گذرنامه زائران

دبیر ستاد اربعین استان فارس با اعلام آغاز فروش بلیط اتوبوس اربعین، گفت: فروش بلیط به صورت اینترنتی می باشد.

سید مجتبی علوی اردکانی گردشگری

به گزارش اول فارس  سید مجتبی علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان در جلسه هماهنگی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان اعلام کرد: فروش بلیط اتوبوس جهت زائرین محترم سفر اربعین از امروز شروع شده است.

علوی با بیان اینکه فروش بلیط به صورت اینترنتی می باشد و نیاز به حضور زائرین و مسافران محترم در پایانه های مسافربری نمی باشد اعلام کرد: زائرین و مسافران محترم می‌توانند از درگاه‌های مجاز بلیط خود را تهیه نمایند ‍و در راس ساعت مقرر جهت سوار شدن به اتوبوس به پایانه های مسافربری اعلام شده در بلیط مراجعه نمایند.
مدیرکل هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جهت انتقال زائران استان به شلمچه اختصاص یافته است که از زائرین محترم خواهشمندیم ه تدریج و در همین روزهای آغازین بلیط خود را تهیه و سفر خود را شروع نمایند.


دبیر ستاد اربعین استان  فارس همچنین اعلام کرد: زائرانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند الزاما بایستی در سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir ثبت نام کرده و دارای گذرنامه باشند.

سید مجتبی علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان فارس در جلسه هماهنگی صدور و تحویل گذرنامه های ویژه اربعین استان اظهارداشت: سه گروه از زائران را داریم، افرادی که دارای گذرنامه معتبر و دارای تاریخ هستند که می‌توانند از این گذرنامه جهت عبور از مرز و ورود به کشور عراق استفاده نمایند. گروه دوم افرادی هستند که گذرنامه ویژه اربعین را دریافت می کنند که این گروه تا ۵ سال می‌توانند از این گذرنامه که دارای اعتبار۵ ساله هست جهت سفر اربعین استفاده نمایند، گروه سوم هموطنانی هستند که دارای گذرنامه می باشند ولی گذرنامه آنها فاقد اعتبار است که با تمهیدات اندیشیده شده این زائران عزیز می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه در شهر شیراز و اداره های گذرنامه در شهرستان‌های منتخب استان گذرنامه های خود را بدون هیچ هزینه ای به قصد سفر اربعین تمدید نمایند.
وی در رابطه با چگونگی صدور گذرنامه اربعین نیز گفت ، زائرین محترم می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس من به صورت اینترنتی نسبت به درخواست گذرنامه ویژه اربعین اقدام نمایند و این افراد نیاز به مراجعه حضوری به مراکز گذرنامه را ندارند.
دبیر ستاد اربعین ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و کارکنان اداره گذرنامه در شیراز و شهرستانها که در این ایام ایثارگرانه در خدمت زائران عزیز هستند، اعلام کرد ‌به علت شلوغی مراکز صدور گذرنامه فقط افراد زیر۱۸ سال یا کسانی که تلفن همراه بنام خود ندارند و یا قادر به ارسال درخواست الکترونیکی نمی باشند به این مراکز جهت صدور گذرنامه ویژه اربعین مراجعه کنند و سایر متقاضیان از طریق این سایت یا مراکز پلیس+۱۰ اقدام کنند.
مدیرکل فرهنگی معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در رابطه با توزیع و ارسال گذرنامه های صادر شده به دست متقاضیان و زائران ارجمند نیز گفت: این گذرنامه ها به محض صدور در اختیار اداره پست قرار می‌گیرد و سپس از طریق کارکنان و نیروهای اداره پست به آدرس متقاضیان ارسال می‌گردد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی مدیران و کارکنان اداره کل پست استان و شهرستان‌ها گفت گذرنامه ها به محض اینکه در اختیار اداره کل پست استان‌ قرار گیرد در مراکز پستی شیراز و شهرستانها به فوریت توزیع میگردد و درب منزل در اختیار زائران و متقاضیان ارجمند قرار خواهد گرفت ، بنابراین از هموطنان عزیز خواهشمندیم که به جهت جاوگیری از تجمع در اداره پست و اختلال در نظام توزیع بسته های پستی از مراجعه حضوری به ادارات پست جهت دریافت گذرنامه خودداری نمایند.
علوی در پایان از زائران اربعین خواست که هر چه سریع‌تر کارهای مربوط به ثبت نام در سامانه سماح و امورات گذرنامه خود را انجام دهند و به روزهای آخر موکول نکنند.

مکانیک حُقه باز به خودرو شیرازی ها خسارت هم می زد+رای دادگاه تعزیرات

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار