چاپ کد خبر: 65621
6 شهریور 1400

از کرونای لامبدا و قارچ سیاه در استان فارس چه خبر ؟

کرونای دلتا

به گزارش اول فارس از شیراز، عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه آمار‌های کرونا در فارس کم کم در حال کاهش است، اظهار کرد: ممنوعیت تردد سراسری بین استانی تا ساعت ۲۴ دیشب بود، اما شیوه اجرای طرح ممنوعیت تردد تغییر کرده است.

او درخصوص تغییر اجرای طرح تردد، افزود: منع تردد نداریم، اما در عین حال ورود و خروج به شهر‌های وضعیت قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

قاسم‌پور ادامه داد: برای ورود و خروج خودرو‌های شخصی متخلف از شهر‌های با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصریح کرد: موردی از کرونای لامبدا و قارچ سیاه در استان فارس مشاهده نشده است.

او درخصوص وضعیت واکسیناسیون در استان فارس، بیان کرد: از زمان اجرای واکسیناسیون تا امروز میزان یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۳۶ دوز اول و دوم واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۹۷۴ هزار و ۲۷۴ عدد دوز اول و ۵۱۵ هزار و ۲۶۲ هم دوز دوم بوده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه در حال حاضر واکسن های سینوفارم و برکت تزریق می‌شود، اضافه کرد: تزریق واکسن اسپونتیک نوع ۲ در کشورمان وقفه افتاده است و اصلا در کشور موجود نیست که برای رفع این مشکل یا محموله این واکسن وارد می‌شود و یا جایگزینی برای آن قرار داده می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: سن تزریق در استان فارس به علت کمبود واکسن بالا است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون درصد مثبت شدن تست‌های کرونا در فارس ۳۲ درصد است و آمار تجمعی از ابتدای شیوع تاکنون ۳۰ درصد است، تصریح کرد: درصد بهبودی هم نسبت به گذشته یک درصد بهتر شده است یعنی قبلاً ۹۴ درصد بوده و اکنون ۹۵ درصد شده است.

قاسم‌پور با بیان اینکه کل بیماران بستری کرونا در سراسر استان را حدود ۴ هزار و ۷۷۹ بیمار است، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر بستری دائم و یک هزار و ۹۲۹ بستری موقت داریم.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مبارزه با کرونا کرد: ظرفیت تخت‌های عادی بیمارستان‌های استان ۲ هزار و ۶۹۹ تخت است و بیمار موجود ۲ هزار و ۴۱۵ بیمار یعنی ۹۷ درصد ضریب اشغال تخت‌های عادی است.

او ادامه داد: ظرفیت تخت‌های بستری ویژه ۴۷۸ مورد است که ۴۳۵ تخت اشغال است یعنی ضریب اشغال این تخت‌ها هم در سطح استان ۹۱ درصد است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار