چاپ کد خبر: 37873
22 آبان 1399

اظهار نگرانی استاندار فارس از بروز کمبود دارو و پذیرش نشدن بیمار در مراکز بیمارستانی

12916485 599

به گزارش اول فارس ، استاندار فارس با اشاره به ادامه روند صعودی ابتلایان به کرونا در استان، گفت: احتمال دارد با مشکلاتی از جمله کمبود دارو و پذیرش نشدن بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه شویم.

عنایت‌الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، گفت: اگر روند صعودی ابتلایان به کرونا در استان ادامه داشته باشد احتمال دارد با مشکلات زیادی از جمله کمبود دارو و پذیرش نشدن بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه شویم از این رو محدودیت‌های سخت کرونایی در فارس اعمال خواهد شد.

او افزود: تمامی تصمیمات گرفته شده در راستای حفظ جان مردم است و تلاش شده تا میزان ورودی بیمار به مراکز درمان استان فارس از حجم توانایی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در راستای مقابله با کرونا پیشی نگیرد.

رحیمی ادامه داد: طی دو هفته آینده مراجع قضایی و بانک‌ها اجرائیه در راستای توقف فعالیت واحد‌های صنفی و تولیدی صادر نخواهد کرد تا زمینه لازم برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی استان فراهم شود.

استاندار فارس با این تاکید بر اینکه نمی‌توان تولید را متوقف کرد، ادامه داد: باید ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زمینه لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی فراهم شود.

او، آموزش را یکی از روش‌های کاهش همه گیری بیماری در استان عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مکلف هستند آموزش‌های لازم در راستای کنترل بیماری کرونا را به جامعه مخاطب خود ارائه دهند.

استاندار فارس خواستار افزایش مراکز درمانی و کاهش هزینه‌های تست کووید ۱۹ توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز شد و تاکید کرد: یکی از راهکار‌های مقابله با کرونا افزایش نقاهتگاه‌ها است و در این راستا آموزش و پرورش، هلال احمر و دانشگاه‌ها با ارائه زمین نسبت به ایجاد نقاهتگاه همکاری لازم را با نهاد‌های ذی ربط داشته باشند.

او با اشاره این که دولت در نظر دارد تا ۵٠ درصد از کارمندان را تعطیل کند، گفت: محدودیت‌های جدیدی تا جلسه آینده ستاد ملی مقابله با کرونا در فارس اعمال نخواهد شد.

استاندار فارس افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش فشار بر کادر درمان با انتشار فراخوانی از توان داوطلبان، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، شاغلان و بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها استفاده کند.

رحیمی در خصوص وضعیت بانک‌ها نیز بیان کرد: به جز شعبه سرپرستی هریک از بانک‌ها دو شعبه فعال در راستای انجام فعالیت‌های ضروری بانکی باید در شیراز فعالیت باشند و سایر شعب بانک‌ها نیز تعطیل نخواهند بود بلکه ارباب رجوع پذیرش نخواهند کرد

با افزایش موارد ابتلا و شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، بیست و دوم آبان، بیش از ۱۱۱هزار بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.
drhoseyni22899 

به گزارش اول فارس شیراز، مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، گفت: با افزایش موارد نمونه گیری به ۴۱۸ هزار و ۷۴۵ مورد از ابتدا تا امروز، مجموع بیماران شناسایی شده به ۱۱۱ هزار و ۸۵۴ مورد رسید.

دکتر «سید روح الله حسینی» با ابراز تاسف از جان باختن ۳۶ هم استانی دیگر طی روز گذشته تاکنون و آرزوی غفران الهی برای آنان، افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در فارس، هزار و ۸۴۶ هم استانی را در اثر این بیماری متاسفانه از دست داده ایم.

او آمار بیماران بستری مشکوک و دارای علامت را نیز هزار و ۸۷۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد وضعیت جسمی ۳۰۰ بیماروخیم بوده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۹۵ هزار و ۱۸۵ بیمار از ابتدای شیوع این بیماری در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد دیگر مبتلایان نیز به زودی سلامتی خود را باز یابند.

دکتر حسینی از عموم مردم استان خواست تا با رعایت تدابیر بهداشتی پیشگیرانه و جدی گرفتن بیش از پیش آنها، حامی مدافعان سلامت و عزیزان خود بوده و در ایجاد روزهای بهتر سهیم شوند.

تاکید جدی این مقام مسوول در دانشگاه، پرهیز از مهمانی و تجمعات و استفاده صحیح از ماسک در هنگام خروج از منزل بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار