چاپ کد خبر: 22516
10 اسفند 1398

افزایش تعداد مبتلایان کرونا در فارس/محدودیت زمانی زیارت حرم شاهچراغ (ع) /ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون

تعداد مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۱۱ نفر رسید.

به گزارش اول فارس ، عبدالرسول همتی معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با اعلام نتایج آزمایش تشخیصی ویروس کرونا، تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در فارس به ۱۱ نفر رسید.

او ادامه داد: حال همه مبتلایان به این ویروس در استان فارس مطلوب است و دوره‌های درمانی مورد تایید وزارت بهداشت برای آنان آغاز شده است.

همچنین از تلاش همکاران بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) در خدمت رسانی به افراد مشکوک به این بیماری و مبتلایان شناسایی شده قدردانی و تصریح کرد: ۹ مرکز سرپایی نیز در شیراز برای ارائه خدمت به مراجعان مردمی پیش بینی شده است که امیدواریم موجب تقویت روند شناسایی مبتلایان شود

وضعیت حرم مطهر شاهچراغ برای مقابله با شیوع بیماری کرونا 

بر اساس این گزارش ، عبدالرسول همتی رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان فارس در شورای سلامت استان فارس درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: طی هماهنگی با تولیت آستان احمدی و محمدی، حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و تنها از طریق یک باب مردم می‌توانند نسبت به زیارت اقدام کنند و دیگر بقاع متبرکه استان فارس هم تعطیل است.

 رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان فارس افزود: ٣٨ مرکز در فارس برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است و در شهرستان شیراز ٩ مرکز کار خدمت رسانی به بیماران را انجام می‌دهند.همتی افزود: بیش از ٨٧٠ بیمار مشکوک به کرونا در ٩ مرکزی که در شیراز در نظر گرفته شده مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

 در این رابطه ،معاون اجرایی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) تعطیلی حرم مطهر شاهچراغ را تکذیب کرد و گفت: ساعات بازگشایی حرم محدود شده و زائران فقط از در ورودی «باب الرضا» می‌توانند رفت و آمد کنند.

حرم شاهچراغ (ع) تعطیل نیست

محسن نعمتی به خبرگزاری فارس گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تعطیل نیست بلکه بر اساس تصمیم کمیسیون سلامت و پیشگیری از بیماری زمان آن محدود شده است، زائران این آستان مقدس از ساعت ۴:۳۰ صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا می‌توانند به این آستان مقدس مراجعه کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با تأکید بر اینکه آستان مقدس در چارچوب توصیه‌های علوم پزشکی شیراز عمل خواهد کرد، افزود: تنها در ورودی حرم مطهر، «باب الرضا» است و سایر ورودی‌ها تا اطلاع ثانوی بسته هستند.

وی عنوان کرد: در «باب‌الرضا» تدابیر غرابالگری مانند تب سنجی زائران، ماسک و مواد ضدعفونی در نظر گرفته شده است، همچنین تمام سطوح حرم، ماشین‌های حمل زائر، ویلچرها و غیره روزی سه مرتبه ضدعفونی و پلاستیک مخصوص کفش به صورت یک بار مصرف استفاده می‌شود.

 نعمتی خاطرنشان کرد: تمام برنامه های فرهنگی شامل مهدکودک، سالن‌های جلسات، سالن‌های مطالعه، کتابخانه و موزه تا اطلاع ثانوی تعطیل است ولی نمازهای یومیه مانند روزهای قبل برقرار است.

واقعیت ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون چیست؟

گزارش اول فارس حاکیست: محمد جواد جوکاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون درباره حضور عده ای روحانی از قم و اسکان آن ها در هتل بیشاپور این شهرستان (با توجه به انتشار ویروس کرونا و امکان انتقال بیماری)  اظهار کرد: استقرار روحانیان قمی در این هتل شایعه است و تکذیب می شود.

واقعیت ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون چیست؟

او ادامه داد: حتی برای اطمینان از واقعیت این ماجرا هم اکنون همراه با همکاران و عده ای از مردم در هتل بیشاپور حضور یافته و همه اتاق‌ها به صورت تک به تک بررسی و مورد بازدید قرار گرفت و مورد مشکوکی مشاهده نشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون از شهروندان درخواست کرد: از انتشار شایعات و اخبار جعلی جلوگیری و از ایجاد بار روانی که موجب نگرانی در جامعه شود، خودداری کرده و هرگونه خبر و اطلاعیه را از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی رسمی و روزنامه‌های استان دریافت کنند.

هتل بیشاپور در خیابان بهجت العلما نبش میدان ارشاد شهرستان کازرون قرار دارد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

واقعیت ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون چیست؟

واقعیت ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون چیست؟

واقعیت ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون چیست؟

واقعیت ماجرای حضور روحانیان قمی در هتل بیشاپور کازرون چیست؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار