چاپ کد خبر: 3825
4 بهمن 1397
شهردارشیراز خبرداد

الکترونیکی شدن استعلام‌‌ها در شهرداری شیراز

حیدر اسکندرپور ظهرامروز درهمایش یک‌روزه سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان‎‌های کشور اظهار داشت: برای مقابله با رانت و تحرک‌بخشی به توسعه مسکن استعلام‌ها به گونه الکترونیک انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید از کارشناس‌محوری به رویکرد و فرآیندمحوری تغییر جهت دهد ودراین مورد مدیری موفق است که فرآیند‌های موجود را اصلاح کند.

اسکندرپور تصریح کرد: نخستین مطالبه شهرداری از شورا تسهیل در امر سرمایه‌گذاری است و برای تحقق این مولفه گام‌هایی برداشته شده اما تاکنون نتوانسته‌ایم مراودات شهرداری و سازمان نظام مهندسی را درطرح تفصیلی به دلیل فهم  و رویه مشترک اجرایی کنیم.

13960916000658 Test PhotoHوی بیان داشت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر ابتدا باید خود را نقد و مشکل‌های موجود را شناسایی و سپس برای اصلاح برنامه‌ریری کنیم.

شهردار شیراز  با تاکید براینکه با توجه به محدودیت‌ها در بخش اقتصادی نگاه مثبت و تاثیرگذار به بخش مسکن ضروری است، گفت: برای رسیدن به درآمد پایدار از سوی شهرداری تلاش‌های بسیاری انجام شده اما به نتیجه دلخواه نرسیده‌ایم.

اسکندر‌پور اضافه کرد: محدودیت‌ها در مدیریت شهرداری آسیب‌های جدی به شهر‌ها وارد کرده و برای برون رفت از این معضل از محل بودجه درآمد پایدار باید بسیاری از مشکل برطرف شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز درا دامه این همایش از افزایش ۱۱.۱ درصدی تورم درشهریورماه خبرداد و گفت: در ۶ماهه گذشته به دلیل افزایش نرخ مسکن شاهد رشد ۳۴ درصدی بوده‌ایم.

محمد هادی هاشم‌پور اظهارداشت: شهرداری با حفظ مسؤولیت در ساخت‌وسازها، اعتماد و امید را نزد مردم و سازندگان به ویژه انبوه‌سازان که شرکای استراتژیک شهرداری هستند به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد تحرک، امید، اعتماد به انبوه‌سازان، ایجاد رونق در بخش ساخت‌وساز، کمک به توانمندسازی، شیوه‌های تشویقی، روش‌های تامین نقدینگی، شناسایی ظرفیت‌ها و نیز حمایت از انبوه‌سازان مهم‌ترین اهداف این همایش است.

عضو شورای شهر شیراز نیز در این نشست تصریح کرد: بخش مهمی از فعالیت‌های عمرانی و توسعه شهرداری مرهون تلاش و کوشش انبوه‌سازان و نیز ترغیب و تشویق بخش خصوصی است.

سینا بنی‌زمانی بیان داشت: شورای شهر برای تسهیل در فضای سرمایه‌گذاری با تصویب مصوبه در تخفیف عوارض ساخت‌وساز، صدور اوراق بستانکاری با سود ویژه، تقسیط عوارض و گسترش فضای ساخت‌وساز گام‌های موثری برداشته‌ است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی با کمک شهرداری با ورود در فضا‌های گردشگری، تفریحی، هتل‌داری، اقامتگاه‌های سنتی و پارک‌ها بستر مناسبی را برای ایجاد توسعه در این شهر ایجاد می‌کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار