چاپ کد خبر: 78858
2 فروردین 1401

اینفوگرافی|خطر مرگ در تصادفات را ۵۰ در صد کاهش دهید

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با انتشار اینفوگرافی زیر در خصوص لزوم بستن کمربندی توسط همه سرنشنیان خودروها در طول سفر هشدار داد.

بستن کمربند توسط سرنشنیان عقب راهداری فارس

چرا سرنشینان عقب نیز باید کمربند ایمنی را ببندند؟

با توجه به اینکه استفاده از کمربند ایمنی، احتمال مرگ را تا ۵٠ درصد برای رانندگان و مسافران در صندلی جلو کاهش می دهد، بستن این کمربند می تواند خطر مرگ را تا میزان بسیار زیادی برای مسافران صندلی عقب کم می کند. چنانچه فرد در اثر نبستن کمربند ایمنی در یک تصادف به بیرون از خودرو پرتاب شود، احتمال مرگ او ۵ برابر افزایش پیدا می کند، اما استفاده از کمربند ایمنی می تواند تا ٧٠ درصد آسیب‌های سر و جمجمه و تا ۶٠ درصد آسیب‌های جدی در تصادفات را کاهش دهد. جریمه کمربند سرنشین عقب به این دلیل برای خودروها لحاظ می شود تا با الزام سرنشینان عقب به بستن کمربند، آمار تلفات جانی یا آسیب‌های شدید در سوانح رانندگی کاهش پیدا کند.

جریمه کمربند سرنشین عقب در ایستگاه‌های میان جاده‌ای برای تمام متخلفان لحاظ می شود. با توجه به اینکه کمربند ایمنی حافظ جان سرنشینان خودرو است، بنابراین بستن آن برای تمام سرنشینان یک خودرو در یک سفر برون شهری الزامی است. در غیر این صورت پلیس راه در صورت مشاهده این تخلف، برای خودروی متخلف جریمه صادر می کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار