چاپ کد خبر: 119007
29 مرداد 1402

این روزها شهرداری منطقه ۱۰ شیراز چه خبر است ؟

شهرداری منطقه ۱۰ شیراز بر این باور است که در پرتو پروژه های عمرانی کیفیت زندگی شهروندان افزایش یافته و شیراز در جایگاه سومین حرم اهل بیت «ع» به مرزهای ایده آل نزدیک تر می شود.

دکتر شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه ۱۰ کلانشهر شیراز با ارایه گزارش عملکرد پروژه های فنی و عمرانی گفت: بودجه عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در سال جاری معادل ۳۸۵ میلیارد تومان است.

دکتر شهرام سبزیان شهردار منطقه 10 شیراز
وی با تاکید بر این موضوع که تلاش های خستگی ناپذیر کارکنان به نتایج مطلوبی رسیده و پروژه ها در مسیر پیشرفت قرار دارند، افزود: در حوزه شهرسازی و درآمدی به موفقیت های چشمگیری طی این شش ماه دست یافته ایم تا جاییکه بیشترین تعداد موافقت های اصولی و صدور پروانه در شهرداری منطقه ۱۰ صورت پذیرفته و در حوزه صدور پایان کار و عدم خلافی نیز پیشتاز هستیم.
دکتر سبزیان فرد  با اشاره به این موضوع که در حوزه واحد املاک حداکثر همکاری با معاونت عمرانی و فنی شهرداری صورت گرفته، عنوان کرد: پروژه هایی نظیر زیرگذر گویم و ۵۵ متری حافظ دارای بیشترین حجم تملک هستند که در زمینه توافق با شهروندان و جلب رضایتمندی آنها قدم های مثبتی برداشته شده است.
او از زیرگذر گویم به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های شهری شیراز یاد کرد و افزود: این پروژه حجم تملکی وسیعی داشت و بار مالی دوچندانی معادل ۱۷۵۰ میلیارد تومان را به مدیریت شهری تحمیل می کرد که با نگاه ویژه شهردار کلانشهر شیراز و حمایت های شورای اسلامی شهر این روند در ابتدای تیرماه پایان پذیرفت.

شهرداری منطقه 10 کلانشهر شیراز
شهردار منطقه ۱۰ شیراز روند اجرایی این پروژه را مطلوب توصیف کرد و افزود: زیرگذر گویم دارای ابعاد اجتماعی و فنی است که باید با در نظر گرفتن جمیع جوانب نسبت به پیشبرد آن همت گذاشت. به همین منظور شهرداری شیراز طرحی شامل پرداخت پول نقد و اجاره بها را پیش گرفت تا با جلب رضایتمندی شهروندان این پروژه مراحل عمرانی خود را پشت سرگذاشته و خوشبختانه شاهد هیچ تنش و اعتراضی در این حوزه نبوده ایم.
او با اشاره به این موضوع که نقشه تاسیسات شهری کاملی برای شهر شیراز تدوین نشده، اظهار داشت: از دیگر مشکلاتی که در راستای اجرای این پروژه با آن روبرو هستیم، جابجایی تاسیسات شهری است که برای هماهنگی با دستگاه های خدمات رسان، زمان و انرژی دوچندانی صرف شد.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز با تقدیر از مشارکت و صبوری شهروندان در اجرای این ابرپروژه شهری گفت: با توجه به اتصال آزادراه اصفهان- شیراز به این پروژه، زیرگذر گویم از اهمیت ویژه ای در حوزه حمل و نقل و ترافیک برخوردار است و به موازات پیشرفت های عمرانی، مطالعات شهرسازی و زیباسازی این منطقه نیز در حال انجام است.
این مدیر ارشد شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش از پیشرفت های چشمگیر در حوزه تملک پروژه ۵۵ متری حافظ خبر داد و افزود: توافق برای تملک با مالکان صورت پذیرفته و مقررشد تا شهرداری ظرف مدت شش ماه نسبت به پرداخت دیون و تعهدات خود اقدام کند. این توافق سبب شد تا جبهه کاری برای پیمانکار بدون معارض آزاد شده و با فراغ بال عملیات عمرانی را پیش برد.
او با تشریح برخی از دستاوردهای اجرای پروژه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: با بهره برداری از این پروژه محور حسینی الهاشمی به قلات اتصال می یابد و شاهد نقش ارزنده آن در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و کاهش بار ترافیک در محورهای موازی هستیم.

شهرداری منطقه 10 کلانشهر شیراز
سبزیان فرد با تاکید بر این موضوع که در حوزه شهرسازی باید نگاه بلندمدتی به آینده داشت، اظهار داشت: محور توسعه شیراز به سمت شمال غربی در حال گسترش است و تعداد صدور پروانه ها نشان از جذب سرانه جمعیتی دوچندانی دارد. به همین دلیل زیرساخت های شهری باید به موازات جمعیت و ازدیاد ساخت و سازها افزایش یابد تا در آینده با چالش های فزاینده ای روبرو نشویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از همکاری منسجم با سازمان قطارشهری خبر داد و افزود: خط سوم مترو در محور شمالغربی شیراز در حال احداث است و تعدادی از ایستگاه های آن شامل گلستان، آرین، آفرینش، بهشتی و میدان صنایع در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری شیراز قرار دارد. با بهره برداری از این ابرپروژه شاهد ارتقا چشمگیر کیفیت زندگی شهروندان در زمینه حمل و نقل عمومی و بهبود شاخصه های زیست محیطی خواهیم بود.
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که شهردار کلانشهر شیراز نسبت به اجرای پروژه ها بر اساس برنامه زمان بندی شده تاکید دارد، افزود: تیم شهرداری و شورای اسلامی شیراز بازدیدهای مستمری را در فواصل هفتگی از پروژه ها انجام داده و برای رفع چالش ها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.
شهردار منطقه ۱۰ شیراز با اشاره به این موضوع که محور شمال غرب این کلانشهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است، بیان داشت: منطقه ۱۰ شهرداری شیراز دارای ۱۸ شهرک است که هر یک از آنها نیازهای عمرانی ویژه ای دارند که باید در دستور کار قرار گیرند. در همین زمینه بیش از ۱۰ پروژه آماده برگزاری جلسه کمیسیون عالی مناقصات است و در آینده نزدیک روند انتخاب پیمانکار آنها مشخص می شود.

شهرداری منطقه 10 کلانشهر شیراز

وی با اشاره به این موضوع که منطقه ۱۰ شهرداری شیراز در جهش های عمرانی همواره حرفی برای گفتن دارد بیان  داشت: عملیات آسفالت در نقاظ مختلفی از این منطقه نظیر کمربندی امام خمینی «ره»، گلدشت حافظ، برف فروشان، محور دکتر حسابی، شهرک نفت، شهرک قصرقمشه، بزرگراه حسینی الهاشمی، شهرک های گویم و سایر مناطق از سال گذشته آغاز شده و در یازدهمین جهش عمرانی شهرداری شیراز شتاب گرفته است.

سبزیان فرد با یاداوری این موضوع که بهسازی معابر رضایتمندی شهروندان و ارتقا مباحث ایمنی را به دنبال دارد، افزود: وضعیت آسفالت در برخی از نقاط منطقه ۱۰ اسفبار بود و بیش از چند دهه از آخرین عملیات ترمیم آنها می گذشت. به همین دلیل ساماندهی آن در دستور کار ویژه قرار گرفت.

پروژه های شهرداری منطقه 10 شیراز 5
او با ارایه آمار و ارقامی در این حوزه گفت: بیش از ۱۱۲ هزار مترمربع از محورهای منطقه ۱۰ تحت عملیات آسفالت قرار می گیرند و برای اجرای این پروژه ۱۱۱ تن قیر استفاده می گردد و نیاز منطقه نیز نزدیک به ۵۰۰ هزار متر مربع است تا رسیدن به وضعیت مطلوب .
این مدیر ارشد شهرداری شیراز با پذیرش این موضوع که هنوز تا ایده آل هایی که شایسته شهروندان خوب شیرازی است  فاصله داریم، تصریح کرد: کاهش و برطرف ساختن نابسامانی ها رسالت مدیریت شهری است و در حوزه های خدمات شهری شامل زیباسازی معابر، حفظ و گسترش فضای سبز، ایمن سازی ترافیکی، مدیریت آب های سطحی، توسعه زیرساخت های حوزه حمل و تقل، پاکیزگی معابر و مواردی از این دست باید بیشتر تلاش کنیم.

پروژه های شهرداری منطقه 10 شیراز 1
بر اساس این گزارش شایان ذکر است پروژه های بسیاری در سطح منطقه در حال انجام است که می توان به ساخت مخازن ۵۰۰۰ تنی جهت ذخیره اب فضای سبز، تکمیل کندرو شیراز سپیدان، پروژه لوله گذاری زیمنس فاز۲، اجرای ساختمان و آشیانه ایستگاه آتشنشانی بلوار استقلال ( ایستگاه شماره ۸)، احداث، ساماندهی، ایمن سازی، مقاوم سازی و ابنیه و معابر محله گویم، دوکوهک، قصرقمشه، انجیره و حسین آباد، پروژه احداث خیابان جمهوری گویم، طراحی فازسوم پارک وحدت، طراحی  مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در ضلع شمالی بزرگراه محلاتی، اتصال پارک گلستان به پارک ۵۸۰ هکتاری دراک، پل عابرپیاده روبرو راه آهن، طراحی  پارک محله ای بلوار جهاد جنب فرهنگسرای حکمت و ساخت پارکینگ روباز به مساحت ۱۸۵۰ متر مربع در پارک کوهستانی دراک ، احداث پایگاه چند منظوره و انبار مدیریت بحران، دیوارگذاری رودخانه خشک و سایر نقاط بحرانی سطح منطقه، ، احداث حوضچه آرامش و گوراب و چکدم در بالادست گویم، لوله گذاری آب های سطحی خیابان زیمنس و گویم، از جمله پروژه های شاخص شهرداری منطقه ۱۰ شیراز هستند.

پروژه های شهرداری منطقه 10 شیراز 2
همچنین در حوزه پروژه های محرومیت زدایی طرح های متعددی در محورهای گویم، دوکوهک، قصرقمشه، حسین آباد و انجیره شامل بهسازی معابر، لوله گذاری، آسفالت، لبه گذاری، پیاده رو سازی، اصلاح هندسی معابر، جدول گذاری و غیره به بهره برداری خواهد رسید.
از دیگر پروژه های عمرانی این منطقه می توان به عملیات تعریض کندرو ضلع شمالی و جنوبی جاده شیراز – سپیدان، عملیات نقشه برداری هوایی و زمینی از کلیه پلاک ها و املاک محدوده گویم و سطح منطقه ده، انجام خدمات مطالعات آبخیزداری ارتفاعات و حوضه های کوهستانی و ارائه طرح های سازه ای مربوطه مشرف بر محدوده شهرداری منطقه ۱۰ و مواردی از این دست اشاره کرد.


 اشاره 1

عکس زیر خاکی ۱۱۰ سال پیش فروشنده غذای بیرون بَر در «شیراز قدیم»

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

سلام خدمت شهردار محترم ،چرا مجوز ساخت در شهرک انجیره داده نمیشه ؟

ناشناس جمعه , ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

سلام خیابان پیام نور گلستان زمین سند دار که خریداری کردم با اشتباه شهرداری با عرض ۳ تا آخر ملک اینجاب و دیواره پارک کشیده وبا حق به جانبی همین جناب دکتر میگه بیا جلوتر که حریم پیاده رو هست و با هشدار که میگه با این شرایط فقط پروانه بهم میدن میگن ساخت ساز کنم این و کجای قانون دیدیت

AZ چهارشنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۴

سلام .قسمت کمربندی و حسین الهاشمی بار ترافیکی بسیار بالایی داره با این طرح دیگه ترافیک چی میشه بار ترافیک را فقط جابجا کردین اول باید فکری بحال کمربندی می‌کردید که شده محل تصادف واز بین رفتن جان مردم .

ستوده چهارشنبه , ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۶

درود بر همه فرادی که مدیریت کارآمدی دارند.از شهرداری منطقه ۱۰ به دلیل کارهای خوب سپاسگزارم در مورد دوربرگردان غربی پل کمربندی صنایع در برنامه سال جاری گفته شده بود تاکنون اقدامی نشده سپاسگزارم اگر برنامه جهت انجام باشد شهرداری منطقه ۱۰ باشد کلی از هزینه مردم کاسته می شود

مهربانو سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

والا ما منطقه ۱۰ هستیم هیچ خبری نیست

ناشناس سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

فقط تصمیمات جبران ناپذیر زیاد میگیرن، پارتی بازی و اگر ضعیف باشی شهرداری طرف سرمایه دار رومیگیره

احمد سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

با سلام ما ۲۰ سال هست روبروی خود شهردار منطقه ۱۰ هستیم نه آب داریم نه گاز داریم و نه تعیین کاربری شده فقط مالیات آزمون میگیرند لطفا پیگیری کنید

ف ه سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۶

وردی شهرک گلدشت محمدی نیاز به پل هوایی داره مرحمتی بفرمایید

ناشناس سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۵۴

باسلام ای کاش شهرداری منطقه ده شیراز مسیر از قمشه به گوییم را میدید که چقدر راسفالت جاده افتضاحه خرابه تمام رانندهایی که از ان رد میشن تاسف

م سه شنبه , ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۵

سلام لطفا برای جلوگیری ازتلفات انسانی بیشتر،،ورودی شهرک محمدی پل هوایی عابرپیاده قراردهید

رضا دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

باسلام کلا شهردار جلو ما خودش خیلی بلند میشه نمیدونم منطقه فرهنگ شهر زیر تظر منطقه ده هست یا نه ولی به اصطلاح اومده بلوار اندیشه فرهنگ شهر راکنار مدرسه طه اسفالت کنه گند زده رفته نصفه نصفه نهایت بی کفایتی شهزدار در بلور اندیشه قابل مشاهده است

ناشناس دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

شهرداری منطقه ۱۰ و اداره ثبت ما را که نقره داغ کرد خدا خیرشون بده

مینو دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

با سلام. عکسی از شیراز قدیمی آن قصرالدشت بو ظاهرا. خیلی زیباتر. وجالب تر بود به قول معروف عین خارج…. حالا یه مشت پل. زیر گذر. زشت بی ریخت. عین. جنازه… وات بوس های زشت وکثیف. عین تابوت. فرعون..وتاکسی های چرک کپکی. بو. مرده از توش میاد.. شیرا فقطشیراز خیلی دور.ساعت گل. و….. یادش به خیر…

احمد دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

لطفاً به شهرداری مرودشت بگویید بعد از چندین سال لااقل آسفالت میدان تمدن به شصت متری را برای رضای خدا شروع کن
تا حداقل ماهم امید به آینده مرودشت فراموش شده داشته باشیم
ممنون جناب شهردار

علی دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۶

باسلام
لطفا تکلیف مجوز زمینهای قصرقمشه پشت ریل را هم بررسی نمایید تاحداقل بتونیم سرپناهی برای خانواده درست کنیم
ممنون

حسین ادهمی دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۱۰

چرا آسفالت میکنید مگر میخواهید یارانه ها را بردارید از زمانی که چند هزار تومن دادید دیگر اسفالت وخدمات شهری نکردید نکند اسفالت روی دستتان مانده پول که نه صنوق گدایی مردم را میخواهید بگیرید ناقلاها

ناشناس دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۱۷

درود/اقای‌شهردارمنطقه۳/خدمات‌شما‌اراه‌بده/ورودی‌شیراز‌اصفهان/پل‌اکبراباد/پل‌زیباشهر‌ب‌سعدی/کمربندی/ازهرکجا‌بگم‌گل‌کاشتی/پل‌بدون‌خروجی/پل‌راکد‌/به‌سعدی/واقعا‌دست‌مریضاداره

حیدری دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۴

با سلام لطفا ازشون بپرسید جزیره زمین های سپاه نرسیده به پیام نور که ایقدر پول مجوز از خونه ها گرفتن قراره کی آسفالت بشه و راههای ورود به آن مشخص بشه؟ با تشکر

ناشناس دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۴

با سلام وخسته نباشید خدمت شما زحمت کشان اگر امکانش هست یه نیم نگاهی به سروش غربی سمت قبرستون کشن بندازید که هیچ امکانات رفاهی ندارد نه فضای سبزی نه سوپری نه نانوایی نه ایستگاه اتوبوسی ونه تاکسی در این منطقه هیچ چیز نیست و واقعا خیلی سخته کاش حداقل یه ایستگاه بود با تشکر از شما عزیزان مسول

شمسی رحیمی دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۹

سلام تشکر از همه زحمات،وضعیت شهرک برف فروشان واقعا اسفبار است لطفا به نیازهای این شهرک هم توجه کنید

کشاورز یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

ورودی نا بسامان خیابان ۲۲دکتر حسابی با تابلو وجدول بسیار بزرگ ورودی شهرک آرین که خود باعث ترافیک شده ونیز ساختمانی که بعد از ورودی بصورت زشتی جلو امده و ورود وخروج را سخت نموده وهمچنین پیاده رو ها وباغچه ها که توسط شهرداری جهت جدول گذاری ونظم کنده ورها شده ونیز. ورودی این خیابان به بزرگراه محلاتی و…….همه وهمه معذلات ومشکلات این خیابان ونیاز مبرم به حمایت ورسیدگی شهردار محترم جناب سبزیان فرد دارد

سینا محمدی یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

عالی است ! اما کوچه ما کلا ۲۰ متر هست نزدیک به ۱۵ سال هست هر چی زنگ‌میزنیم به شهرداری محل نمیزارند اگه میشه یه گوشه چشمی هم به این کوچه بندازید (مهدی آباد آخر کوچه ۵۱)

زارع یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

سلام منطقه ۷.قسمت شرغان مهرگان.کوشکک.و…..مردم فقیرنشین هم موجودات زنده هستن زندگی میخوان محوز ساخت ساخت لطفا بدهید۴۰سالم بود۱۰۰زمین خریدخونه درست کنم اجازه ساخت نمیدین ابان۶۰سالم شد هنوز اجاز ندادین انسانیت نیست که فکرمردم فقیرباشید منطقه پولدارا خر پول تر..درکل خدا شفاتون بده که یاد ماهم کنید واسه خونه دارشدن

سروش یکشنبه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

سلام خدا قوت …یک نظر لطفی داشته باشید به ورودی یک صدرا ..چشم انداز بدی دارد ..مجوز ساخت بدهید تا این منطقه که منتهی میشود به هایپر خلیج فارس ..سر شکل قشنگی بگیرد …شما چپ و راست جاده نگاه کنین خیلی ظاهر زشتی دارد ..مخصوصا سمت هایپر

آخرین اخبار