چاپ کد خبر: 115904
14 تیر 1402

بازنشستگان و کارگران از عملکرد تامین اجتماعی ناراضی هستند/ افراد بیکار عضو هیئت مدیره شرکت های سازمان می شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت و عملکرد مسئولین سازمان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان و کارگران از عملکرد مسئولین این سازمان ناراضی هستند. افراد بیکار نباید عضو هیئت مدیره شرکت های سازمان منصوب شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت و عملکرد مسئولین سازمان تامین اجتماعی گفت: بازنشستگان و کارگران از عملکرد مسئولین این سازمان ناراضی هستند. افراد بیکار نباید عضو هیئت مدیره شرکت های سازمان منصوب شوند.

به گزارش اول فارس ، علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه عملکرد مسئولین سازمان تامین اجتماعی ضعیف است به بولتن نیوز گفت: مردم و کارگران تحت پوشش این سازمان از عملکرد مسئولین این سازمان رضایت ندارند و خواستار اصلاح روند مدیریت و انتصاب مدیران قوی در این سازمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی به مردم بخصوص به بازنشستگان خدمات لازم را نمی دهد، گفت: بعنوان مثال در بحث خدمات بهداشتی و درمانی عملکرد مسئولین خوب نبوده و در استانها و شهرستانهای مختلف، در این زمینه اقدامات خوبی وجود ندارد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:در استان فارس که شش میلیون جمعیت دارد، تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد که مال سالهای قبل است. البته ساخت یک بیمارستان از ۱۰ سال قبل آغاز شده که هنوز ساخته نشده است.

پاک فطرت تاکید کرد: به نظر می رسد در سازمان تامین اجتماعی، مدیریت باید علمی تر و قوی تر باشد. بخصوص در مدیریت کلان این سازمان در تهران.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رونق و رشد تولید در کشور افزود: رشد و رونق تولید بیشتر بر عهده کارگران است. کارگرانی که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی هستند. وقتی این عزیزان بازنشسته می شوند انتظار دارند خدمات متناسب به آنها اعطاء شود بویژه در بخش درمانی.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بازنگری در نحوه مدیریت در سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: باید با یک نگاه نو سازمان تامین اجتماعی را اداره کرد و در شرکت های زیر مجموعه سازمان مثل شستا، باید افراد متخصص منصوب شوند. نه اینکه یک نفر بیکار است و جایی ندارد، با لابی و سفارش بعنوان هیئت مدیره یکی از شرکت های زیر مجموعه این سازمان منصوب شود.

پاک فطرت گفت: کسی که در شرکت های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی منصوب می شود، باید متخصص همان شغل و جایگاه باشد.

وی افزود: اگر ما از کارگران و بازنشستگان این سازمان نظرخواهی کنیم متوجه می شویم که عملکرد مسئولین این سازمان تا چه اندازه مورد قبول است و آیا مردم اصلا رضایتی دارند؟

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین این سازمان باید خود بین مردم و بازنشستگان بروند و نظرخواهی کنند تا بر اساس نظر مردم عملکرد خود را اصلاح کنند.
پاک فطرت افزود: تحولی که مد نظر مقام معظم رهبری است باید مورد توجه مسئولین این سازمان قرار گیرد و در خود تحولی ایجاد کنند.

وی گفت: تجمعات صنفی که بازنشستگان و کارگران تحت پوشش این سازمان برای بیان مطالبات خود دارند، باید مورد توجه مسئولین این سازمان باشد و آقایان گوش شنوایی برای تحقق مطالبات کارگران و بازنشستگان داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مراجعات مردمی به دفاتر ما نمایندگان نشان می دهند که مردم از عملکرد مسئولین این سازمان نگرانی دارند و رضایت ندارند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار