چاپ کد خبر: 127673
16 آذر 1402

نگاه کنید|لحظه مرگ توله پلنگ ۷ ماهه وسط منطقه حفاظت شده ارژن شیراز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون اعلام کرد: روز سه شنبه ۱۴ آذر در محور جدید کوهچنار به شیراز یک فرد توله پلنگ بر اثر تصادف با خودرو تلف شد.

به گزارش اول فارس ، محمدامین بیرامی گفت: در ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه چهاردهم آذر ماه با دریافت خبری مبنی بر تصادف یک فرد توله پلنگ با خودرو، عوامل اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون به محل حادثه که در محور جدید ابوالحیات نزدیک روستای آب کوره بود، اعزام شدند که پس از بررسی موضوع، متاسفانه خبر واصله مورد تائید قرار گرفت که به دلیل شدت آسیب ناشی از تصادف توله پلنگ تلف شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون افزود: نصب تابلو‌های هشداردهنده در محل‌های عبور حیوانات در جاده‌ها یک اقدام ضروری است که باید از سوی اداره راه و پلیس راهمنایی و رانندگی در مسیر‌هایی که جاده‌ها در کنار مناطق جنگلی و کوهستانی قرار دارد، نصب شوند که این کار موجب می‌شود رانندگان با سرعت کمتر و دقت بیشتری از این جاده‌ها عبور کنند و اقدامی مناسب به منظور جلوگیری از کشته شدن حیوانات است.

یک توله پلنگ هفت ماهه بسیار زیبا و ارزشمند، در تصادف با خودروهای عبوری، در تنگ بوالحیات و درست در داخل منطقه حفاظت شده دشت ارژن فارس کشته شد.این جاده (جاده کوهچنار) که به رغم تمام مخالفت ها در دل منطقه حفاظت شده احداث شد، بالغ بر ۶ هزار بلوط را نیز قطع کرده است.
دشت ارژن بدون شک یکی از رویایی‌ترین و ارزشمندترین زیستگاه‌های کشورمان است.این منطقه متاسفانه با جاده کشی های غیراصولی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و … دارد از بین می رود.

تصاویری از تفرجگاه مرغک استهبان که در حال نابودی است/ نارضایتی مردم از سکوت مسئولین

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس پنجشنبه , ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۹

خودرو بیچاره چقدجریمه شده!خداکمکش کنه بیچاره رو

آخرین اخبار