چاپ کد خبر: 137582
29 اسفند 1402

بر روی این نقاط از بدن هرگز عطر نزنید!

برخلاف تصور، نه تنها اسپری کردن بیش از حد عطرها راه حل خوبی برای پخش بو یا ماندگاری بوی عطر و ادکلن نیست، بلکه ممکن است آسیب‌هایی جدی هم بر جای بگذارد. در ادامه با نقاط ممنوعه‌ی عطر زدن در بدن آشنا خواهیم شد و بهترین نقاط جایگزین را بررسی خواهیم کرد.

نقاطی از بدن که نباید عطر زد

نقاط ممنوعه‌ی عطر زدن در بدن

گردن

اسپری کردن عطر در دو طرف گردن به‌ویژه در میان آقایان بسیار رایج است. برخی از عطرها از درصد الکل بالایی برخودار هستند و در صورت تماس با پوست، خصوصا روی گردن و نواحی شیو شده، باعث بروز تحریک، سوزش و ایجاد قرمزی می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود آقایان هنگام خرید عطر و ادکلن مردانه به میزان درصد الکل موجود در عطرها یا همان غلظت عطر توجه کنند و در صورت داشتن پوست حساس و مستعد، از اسپری کردن عطرهای با درصد الکل بالا در ناحیه‌ی گردن اجتناب کنند.

مو

مو به طور طبیعی بوها را جذب می کند، به همین دلیل است که در ابتدا ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که عطر را در موهای خود اسپری کنید. با این حال، عطرهای مبتنی بر الکل واقعا می توانند آن را خشک کنند، به خصوص اگر عطر را مستقیماً روی موهای خود اسپری کنید. در عوض، Cosmopolitan پیشنهاد می‌کند که عطر را روی برس مو اسپری کنید، سپس موهای خود را برس بزنید تا آسیبی نبیند یا سعی کنید انتهای آن را به آرامی اسپری کنید.

نزدیک چشم‌ها

همان‌طور که اشاره شد، بسیاری از عطرهای امروزی از ترکیب اسانس‌ها با انواع الکل و مواد شیمیایی مختلف ساخته می‌شوند. در نتیجه ممکن است بسیار حساسیت‌زا و محرک باشند. اما بسیاری از افراد اقدام به عطر زدن حتی روی صورت خود می‌کنند. در حالی که عطر به هیچ عنوان نباید روی صورت و نزدیک چشم‌ها اسپری شود. عطر‌هایی که حاوی انواع الکل‌ها همچون اتیل هستند می‌توانند آسیب‌هایی جدی بر چشم وارد کنند.

زیر بغل

اسپری کردن عطر روی زیر بغل یکی دیگر از دلایل بالقوه تحریک است. تعامل بین عطر و غدد عرق زیر بغل شما می تواند منجر به خارش و سوزش شود.

اطراف اندام‌های جنسی

عطر‌های اغوا‌کننده و جذاب نیازی به اسپری شدن در نواحی اندام‌ جنسی شما ندارند. آن‌ها اثر خود را در مچ دستتان نیز خواهند گذاشت. بین ران‌ها و نزدیک اندام‌های جنسی، این دو از ناحیه‌هایی هستند که باید به شدت از انواع مواد شیمیایی و الکل‌ها خصوصاً عطر و ادکلن دور بمانند. چرا که می‌توانند منجر به سوزش، خارش و سایر تحریکات پوستی شوند. به علاوه، اسپری کردن عطر در این نواحی ماندگاری چندانی ندارد و رایحه در عرض چند دقیقه محو می‌شود. تنها منجر به مشکلاتی برای پوست شما می‌شود که قطعاً نمی‌خواهید آن‌ها را تجربه کنید.

نقاطی از بدن که نباید عطر زد

دست ها

استفاده از عطر روی مچ دست شما ممکن است یکی از محبوب ترین راه ها برای داشتن بوی عالی در طول روز باشد، اما اگر عطر به طور تصادفی در این فرآیند به دستان شما برسد، عطرهای مبتنی بر الکل می توانند پوست شما را خشک کرده و به طور بالقوه باعث ترک خوردن و خونریزی شوند.بعلاوه، اگر بعد از زدن عطر روی دستان خود چشمان خود را بمالید، ممکن است باعث تحریک شود.

لب و دهان

لب و داخل دهان نیز از جمله نقاط ممنوع در عطر زدن هستند. پوست لب‌ها آسیب‌پذیر و البته جاذب است. از طرفی مواد تشکیل دهنده عطر برای قورت دادن هم مناسب نیستند. بهتر است به جای اسپری مستقیم عطر روی لب‌ها یا داخل دهان، از بالم‌ها و براق‌کننده‌های لب دارای رایحه خوش، آدامس و جویدن مواد طبیعی معطر مثل دانه هل، چوب دارچین، زنجبیل یا برگ نعناع استفاده کنید.

اسپری مستقیم عطر روی لباس

با توجه به نقاط ممنوعه‌ی در بدن، اسپری کردن عطر به طور مستقیم و با فاصله کم روی لباس ممکن است گزینه مناسبی به نظر برسد، اما این روش هم معمولا توصیه نمی‌شود. اسپری کردن مستقیم عطر روی لباس می‌تواند باعث ایجاد لکه شود، به‌ویژه اگر پارچه دارای بافتی ظریف یا رنگ روشن باشد. از بین بردن این لکه‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد و درست وقت میهمانی رفتن لباس شما را از زیبایی بیندازند. همچنین ممکن است برای همیشه به بافت لباس شما آسیب برساند. علاوه بر این، ترکیب عطر با پارچه در مقایسه با پوست تعامل متفاوتی دارد. اسپری کردن آن روی لباس می‌تواند رایحه را تغییر دهد و ممکن است بویی متفاوت نسبت به زمانی که عطر را روی پوست اسپری می‌کنید ارائه دهد و در نتیجه بر تجربه بویایی شما تاثیر بگذارد.

بهترین نقاط برای عطر زدن

به جای اسپری مستقیم عطر روی لباس، بهتر است آن را روی نقاط نبض خود مانند مچ دست، پشت گردن، پشت زانو و پشت گوش خود اسپری کنید. اجازه دهید به طور طبیعی و بدون مالش روی پوست شما خشک شود. این مسئله تضمین می‌کند که هارمونی کامل عطر را، از نت‌های بالایی تا نت‌های پایه، همانطور که توسط عطرساز در نظر گرفته شده بود، تجربه کنید. این روش همچنین یک تجربه بویایی لذت‌بخش‌تر و طولانی‌تر ایجاد می‌کند.
عطر را به جای سرتاسر بدنتان به مو‌هایتان اسپری کنید. این کار بیشتر به ماندگاری عطر در مقایسه با مالش سریع روی پوست کمک می‌کند. همچنین وقتی سر خود را حرکت می‌دهید، عطر راحت‌تر پخش می‌شود. البته بهتر است عطر را مستقیما به موهای خود اسپری نکنید. در عوض به شانه و برس موی خود اسپری کرده و موهای خود را شانه بزنید. این کار میزان خشک شدن احتمالی مو در اثر وجود الکل در عطر را کاهش می‌دهد.
برای ماندگاری طولانی‌تر رایحه، پوست خود را تمیز و لایه برداری کنید. از یک لوسیون فاقد بو هم می‌توانید کمک بگیرید تا رایحه در رطوبت پوست شما حبس شود اما باید توجه داشته باشید که روغن‌ها و لوسیون‌های حاوی روایح قدرتمند، اجازه پخش بویی قابل انتظار به روایح عطر شما نمی‌دهند.

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار