چاپ کد خبر: 141621
8 اردیبهشت 1403

هشدار بهداشت جهانی در خصوص انتقال ویروس آنفولانزای مرغی از حیوان به انسان

هشدار بهداشت جهانی در خصوص انتقال ویروس آنفولانزای مرغی از حیوان به انسان

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید خطر کلی سلامت عمومی ناشی از ابتلا به ویروس آنفولانزای مرغی «اچ۵ ان۱» کم است ولی کشورها باید نسبت به موارد انتقال این ویروس از حیوان به انسان هوشیار باشند.

به گزارش اول فارس  ، این نهاد بهداشتی وابسته به سازمان ملل متحد از کشورها خواست تا اقدامات و روش‌های کنترل عفونت را برای کاهش مواجهه انسان با پرندگان و پستانداران آلوده به این ویروس و سایر آنفولانزاهای حیوانی اجرا کنند.

سازمان بهداشت جهانی از مردم خواست تا فقط شیر پاستوریزه مصرف کنند چرا که در آن باکتری‌ها و ویروس‌ها از بین رفته‌اند.

طی سه هفته گذشته، تعداد گاوهای آلوده به آنفلوآنزای مرغی از شش ایالت آمریکا به هشت ایالت افزایش یافت.

سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا نیز اعلام کرد که از هر پنج نمونه شیر تجاری آزمایش شده به صورت سراسری، یکی حاوی ذرات ویروس «اچ۵ ان۱» بوده است که نشان می‌دهد بیماری در آمریکا بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد شیوع پیدا کرده باشد.

مقامات فدرال آمریکا و مدیران صنایع لبنی معتقدند که کشف قطعات غیرفعال ویروس در شیرهای فروخته شده به مصرف‌کنندگان، به خودی خود نگران‌کننده نیست و نشان می‌دهد فرآیند پاستوریزاسیون برای خنثی کردن ویروس کار می‌کند.

با این حال، با توجه به اینکه آنفولانزای مرغی پیش از این هرگز به گله‌های گاو سرایت نکرده بود، مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که هنوز ناشناخته‌های زیادی در این رابطه وجود دارد و مطالعات در مورد تأثیر پاستوریزاسیون بر ویروس‌هایی از این دسته در شیر گاو کامل نیستند.

دانشمندان می‌گویند ویروس آنفولانزای مرغی برای انتقال از انسان به انسان احتمالا به جهش‌های بیشتری نیاز دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار