چاپ کد خبر: 138717
12 فروردین 1403

ترک ها که ایام عید روی ایرانی ها حساب کرده بودند بدبخت شدند

گردشگران ایرانی که هر ساله برای تعطیلات ۱۳ روزه نوروزی به وان می آیند، امسال انتظارات را برآورده نکردند.

وان ترکیه

در حالی که سالانه ده ها هزار گردشگر ایرانی در تعطیلات نوروزی به وان می آمدند، امسال استقبال چندانی از این شهر مرزی نکردند.

مغازه داران وان به شدت روی خرید ایرانی ها حساب باز کرده و آنها را بارها «مایه نجات» خوانده اند اما امسال نشان داده شد که ایرانیان چندان علاقه ای به وان نشان نداده اند.

به گفته منابع ترک،  هتل ها در وان خالی ماندند، جایی که ظرفیت هتل ها برای حدود دو هفته به ۹۰ تا ۱۰۰ درصد می رسید.

وان ترکیه

مغازه داران با بیان اینکه مسافران ایرانی برای اقتصاد وان ضروری هستند، گفتند که آرزو دارند دوباره آن ازدحام جمعیت ایرانی را مشاهده کنند. به گفته مسوولان ترک، تنها آرزوی آنها، تجربه دوباره آن تراکم قدیمی ایرانی است.

«جودت اوزگوکچه»، رئیس هیئت اجرایی منطقه آناتولی شرقی با بیان اینکه سه دروازه گمرکی به مرز ترکیه با ایران وجود دارد، گفت: «مهمانان ایرانی به طور فشرده از مرز کاپیکوی، اسندره و گوربولاک به کشورمان آمدند اما متأسفانه نرخ اشغال هتل ها در وان در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ درصد است و ازدحام سال های گذشته دیده نمی شود.»

عضو کانال ما در تلگرام شوید

وان ترکیه

او تصریح کرد که نرخ ازدحام در سال های گذشته به حدی بود که از استانداران و خوابگاه ها و مهمانخانه های دولتی کمک می گرفتیم اما متاسفانه امسال چنین اشتغالی وجود ندارد. ” اخلاص نیوز ”

نظر شما چیه؟

 شهربان قدرتمند هخامنشی ترکیه کنونی وقتی خاک ایران بود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابوذر رضانژاد شنبه , ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

تا این اخندوها بدجنس باشد ایران خودش وان ترکیه است اینقدر مقصد داره که خاک بر سر ترکیه مشروب که سر سفره همه پسر فرمندا ر داره ریس ..داره مشروب دیگه چی حرام حلال با خدا خودت چطور رفتار کنی

Deathcry سه شنبه , ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲:۵۱

خدارو شکر انگار مردم دارن عاقل میشن.بخدا تو فامیل خودم کسانی هستن که میلیاردها میلیارد تو ترکیه خرج کردن و الان دارن حسرت اون پول هارو میخورن.آخه چه معنی داره اینهمه آپارتمان بفروشی بری ترکیه.عوض آباد کردن کشور خودمون اونجارو آباد میکنیم.

زر یکشنبه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰

وقتی بینظمی تو یکی از هتل ها باشه همه زده می شن پس دیگه گول نمی خورن باید با مردم درست برخورد کنید قوانین رو رعایت کنین مردم روی اون هتل خراب شده حساب کردن چطور می تونین مردمو بفرستین خوابگاهو جای دیگه!!!

آخرین اخبار