چاپ کد خبر: 75157
27 بهمن 1400

تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۰

طرح جهش مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد.
به گزارش گروه اخبار اقتصادی اول فارس، مسکن یکی از فاکتورهای مهم اقتصاد هر کشوری است که نه تنها نیازی اساسی برای یک زندگی بلکه در بسیاری از امور نیز پیشران در فاکتورهای اقتصادی چون اشتغال است چراکه ساخت مسکن فرصت‌های شغلی زیادی را وابسته به خود دارد.

از این منظر که بگذریم؛ مسکن به عنوان یکی از ۳ نیاز اصلی و اساسی زندگی است و می‌تواند گره بسیاری از مشکلات دیگر از جمله ازدواج را باز کند و به همین دلیل است که دولت‌ها با طرح‌های مختلف سعی در تامین این نیاز داشته‌اند.

تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال

دولت سیزدهم طرحی به نام نهضت ملی مسکن را راه انداخته که با طرح جهش مسکن مجلس همراه شده و هدف آن ساخت ۴ میلیون مسکن در طی ۴ سال است. در استان فارس تاکنون ۲۶۰ هزار نفر برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و امروز  محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از تمدید ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال  خبر داد.

به گفته وی تاکنون ۲۶۳ هزار نفر در استان فارس در این طرح ثبت نام کرده‌اند که بیشترین متقاضیان در استان فارس مربوط به شهر جدید صدرا با ۱۱۹ هزار نفر متقاضی است. بر این اساس پس از شیراز مرودشت با ۱۹ هزار نفر و جهرم با ۱۱ هزار نفر متقاضی در رتبه‌های بعدی بیشترین ثبت نام‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

طالبان اعلام کرده که در هر ۸۵ شهر تحت حوزه این اداره کل در استان فارس ثبت‌نام انجام شده و تا پایان سال نیز فرصت ثبت‌نام وجود دارد که بر این اساس مردان و زنان مجرد بالای ۳۵ سال نیز می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

عقب ماندگی فارس باید جبران شود

این در حالی است که براساس اظهارات رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استان فارس در زمینه مسکن دارای یک عقب ماندگی است. « عقب ماندگی مسکن در استان فارس باید برطرف شود» عبارتی تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی در سفر هفته گذشته خود به استان فارس مطرح کرد و این استان را در زمینه ساخت مسکن در رتبه‌های آخر دانست که شایسته این استان نیست.

یکی از مشکلاتی که همواره از سوی مسئولان استان فارس برای طرح‌هایی مانند اقدام ملی و پس از آن جهش ملی مسکن مطرح شده است؛ تامین زمین مورد نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این باره به روش‌های مختلف از جمله زمین‌های دولتی، زمین‌های فاقد تغییر کاربری و زمین‌های قابل الحاق  اشاره کرد و به مسئولان استان مهلت ۳ هفته‌ای برای حل مشکل زمین را داد.

فرایند کند مسکن ناشی از انجام پروسه‌های طرح مسکن است

در این راستا نیز محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس در گفت‌وگو با تسنیم بر این مسئله تاکید کرد که در عمده شهرهای استان مشکل تامین  زمین وجود ندارد و فرآیند کند استان در حوزه مسکن را ناشی از انجام پروسه‌های مربوط به ساخت مسکن دانست.

به گفته وی ۲۶۰ هزار نفر در استان فارس برای مسکن نامنویسی کردند که باید پالایش شوند تا فاکتورهای مطرح شده برای جهش ملی مسکن را داشته باشند و متناسب با موارد احراز شده ساخت مسکن نیز شروع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار فارس با بیان اینکه منابع مالی و تسهیلات لازم نیز برای مردم فراهم شده است، گفت: برای نیمی از تقاضاها زمین آماده شده و در مناطق جنوبی و مرکزی که پرداخت اولیه صورت گرفته عملیات اجرایی نیز شروع شده است.

بیشتر بخوانید۳۰۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی اردبیل صاحب مسکن می‌شوند
۱۱۹ هزار واحد مسکن روستایی استان لرستان مقاوم سازی شده است
ثبت نام ۵۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری؛ ۲۹ هزار نفر تایید شدند
به گفته رضایی مشکل زمین در برخی از شهرستان‌ها به دلیل نبود زمین دولتی است چراکه در این طرح بنابر قیمت صفر زمین بوده تا مسکن با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار بگیرد اگر بنا باشد زمین از دیگر منابع تامین شود هزینه بیشتری برای مردم دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

جگمهرداد شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

سلام والله یه بهونه هوایی میگیرن واسه ثبت نام مسکن ملی که هر هزارنفرده نفرمیتونه ثبت نام کنه همش الکی هس این کارا ما اگه خانه داشتین ازدواج میکردیم دلمون درد نمیکرد مجرد بمونیم

مهرداد شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

وزیر فعالیه فقط مهلت ثبت نام تمدید میکنه کسی نمیگه مرد حسابی اگر مردم حرف شما را باور میکردن روز اول همه ثبت نام میکردند ، خوب مردم … حساب کردید تا ثبت نام تمام بشه انتخابات بعدی آمده اسم همه را در میارن که دوباره بیان به همین دولت رأی بدن، تجربه ۳۱ساله من اینو میگه شاید هم……….

ناشناس شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۴۶

سلام ما هم دوسال ثبت نام کردین اصلا خبری نیست مسکن فرهنگیان شهرستان فسا. اصلا هیچ اقدامی نشده نه پیامی نه چیز. مستاجر خسته شدیم اجاره خونه بالا????

زهره شنبه , ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۰۷

سلام خسته نباشید ما در نهضت ملی ثبت نام کردیم و الان مستاجر هستیم و تا به حال از هیچ یک از تسهیلات دولتی استفاده نکردیم اما در خواست مون رد شده بخاطر بند ج در صورتی که ن خودم و ن همسرم ن ملکی به نام داریم ن از تسهیلات استفاده کردیم دلیلش رو از کجا با ید بپرسیم

لیلا جمعه , ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۰۲

سلام من سالهاست شوهرم رحمت خدارفته یه پرسیدیم دارم سالهاست مستاجرم واقعا نمیتوانم کرایه خونه بدم راه درآمدی ندارم ترابخدا کاری کنین که همه شهرستانها خونه بسازم و بهمون بدن واقعامستاجری بااین وضع اقتصادی درآمدم سخت درعذابیم

فاط پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶

من مدارکممو گم کردم تا ثانویه بگیرم سال تموم بشه تو رو خواست و جدید هم لااقل یک ماه فرصت رو تمدید کنید.بعصیها مسکن مهر رو از نفرات اول که ثبت نام کردن مفت خریدن به اسم زنشون زدن بعد با اینکه خونه دارن. مسکن ملی ثبت نام کردن رد صلاحیت هم نشدن و خونه بهشون تعلق گرفته.تو مسکن مهر شیر گاه مازندران یه آمار بگیرین می بینین چند نفر این کار رو کردن واین د ومین خونه است که میخوان از دولت بگیرن.

ناشناس پنجشنبه , ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۷

سلام من ۵ ماه اسم نوشته ام اما هنوز هیچ خبری نشده کسای هستن که بهشون پیامک اومده تو را خدا بررسی کنید شاید ما هم از این مستاجری خلاص شدیم

محمد رضا چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

فارس شهرستان مرودشت هستیم
امیدمون به خدایت نه دروغهای شما
دوسال هست گذاشتینمون سر کار هیچ خبری هم نیست صبر مردم یه اندازه داره مطمعن باشید

ناشناس چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

بعضیا خونه دارن میگن زمین ملی بهمون تعلق گرفته ،ولی ماکه خونه نداریم اونم بخاطراینکه چندسال پیش وام مسکن روستایی گرفتیم والانم چندساله بخاطر مشکل مالی فروختیم خونه ش رو و الانم به این گرونی خوردیم ووامش هم تسویه شده چندماهه،اما هرجا میریم میگن شماازوام استفاده کردین دیگه بهتون تعلق نمیگیره.پس الان تکلیف ماچیه بخاطر یه وام که اونم تسویه شده دیگه به ما نخاهن داد،شوهرمم کارگر هستن خواهشا قشر کازگر رو درک کنید توی این شرایط گرونی

منیره اینانلو دوقوز چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

بدون مسکن فاقد حمام وسرویس بهداشتی

حسین کشاورز موینی چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶

بدون مسکن توخونه مادر شوهرم زندگی میکنم بدون حمام ودستشویی هستم

اکرم نجفی چهارشنبه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

سلام خسته نباشی خواهشی دارم کمک کنید مستاجر هستم شوهرم کارگر ساده لطفاً بررسی کنید مستاجر خیلی سخت فقط بلدی حرف بزنید وام مسکن احتیاج دارم چقدر

آخرین اخبار