چاپ کد خبر: 123698
21 مهر 1402

توزیع تخمه شور بین رانندگان برای جلوگیری از خواب‌آلودگی

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، ۲ تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.

تخمه شور
خبر آنلاین نوشت: دو روز اخیر در شبکه‌های اجتماعی موضوع توزیع ۲ تن تخمه شور برای جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان، واکنش برانگیز شده است تا جایی که برخی این موضوع را یک شوخی یا خبر کذب عنوان کرده‌اند، اما ماجرا چیست؟

در تاریخ ۱۸ ماه مهر، خبرگزاری ایرنا در خبر از سوی فرمانده انتظامی استان یزد چنین موضوعی را تیتر کرده است.

سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» روز سه‌شنبه که در همایش تجلیل از طلایه‌‍‌داران فرهنگ ترافیک استان صحبت می‌کرد، گفت: امسال با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری این استان که اغلب به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد، ۲ تن تخمه شور در میان رانندگان این مسیرها توزیع شد.

او افزود: این ابتکار استان یزد مورد توجه فرماندهی انتظامی مرکز قرار گرفت و مقرر شد در دیگر استانها نیز اجرایی شود.

سردار «عباسعلی بهدانی‌فرد» با بیان اینکه جریمه کردن هنر نیست، اظهار داشت: من با جریمه کردن رانندگان در معابر درون شهری و مسیرهای برون شهری مخالفم؛ هنر ما باید این باشد که به راننده بگوییم کجا توقف کن؛ نگوییم اینجا توقف نکن، اما شرایط خیابان های شهر یزد جوابگو نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد، خواب آلودگی را دلیل اصلی واژگونی خودروها در مسیرهای برون شهری این استان و به دنبال آن وقوع پیامدهای ناگوار ناشی از این اتفاق ذکر کرد و یادآور شد: در معابر داخل شهر نیز به علت مبلمان خاص شهر یزد، گاهی مجبور هستیم ۹۰ درصد نیروهای خود را در حوزه ترافیک به کار گیریم.

بیشتر بخوانید

۱۰ کار ساده و روزمره که همیشه اشتباه انجام می‌دهیم

۱۰ ماده غذایی برای محافظت از کلیه‌ها که باید بدانید

روش پرورش یوکا از زیباترین گیاهان آپارتمانی که انرژی منفی را از آدم دور می کند

سردار بهدانی فرد اضافه کرد: مشکلات اقتصادی نیز مزید بر علت و موجب شده تا یک راننده، چشمش باز باشد اما مغزش فرمان درست را صادر نکند و موجب بروز حوادث ناگوار شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار