چاپ کد خبر: 128891
26 آذر 1402

توقیف خودرو شکارچیان غیر مجاز حین قطع بلوط ها در گنجینه بزرگ شیراز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: طی شش روز گذشته اعضای یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و منطقه حفاظت شده مله گاله موفق به کشف و ضبط شش قبضه اسلحه از نوع ساچمه‌زنی، گلوله‌زنی و پی سی پی در این منطقه شدند.

محیط زیست

کامران اسلاملو شامگاه شنبه، ۲۵ آذرماه با تشریح اقدامات انجام شده در این باره گفت: از شکارچیان متخلف لاشه ۵ قطعه پرنده، مقداری گوشت میش وحشی نیز کشف شد و ۳ متخلف حرفه‌ای که اقدام به قطع ۲۲ درخت بلوط کرده بود، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: یک دستگاه خودرو نیسان  نیز توقیف شد، این عملیات‌ها در منطقه حفاظت شده مله گاله، تالاب مهارلو و مناطق آزاد حوزه شهرستان شیراز انجام شد.

اسلاملو بر لزوم ایجاد حساسیت نسبت به قطع درختان بلوط تاکید کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد جنگل‌های بلوط عامل اصلی پاکسازی ریزگردها و جلوگیری از خشکسالی است، با این وجود هنوز برخی از مناطق این موضوع را نادیده گرفته و اقدام به حذف این گنجینه طبیعت می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز یادآور شد: تخریب جنگل‌ها در اقلیم فارس شاید تا دو دهه قبل چندان به چشم نمی‌آمد اما این معضل آنقدر جدی گرفته نشد تا امروز که شاید بتوان یکی از دلایل اصلی خشکسالی را همین تخریب جنگل‌ها دانست.

وی درختان بلوط را گنجینه ارزشمند منطقه ماله گاله دانست و گفت: این گنجینه بزرگ که از شمال‌غرب استان و شهرستان شیراز به سمت جنوب شرق و در نوار غربی پوشش جنگلی بسیار مهمی را ایجاد کرده است، در حکم یک گنج بزرگ طبیعی است که پرسنل یگان حفاظت محیط زیست با استفاده از ظرفیت های جوامع محلی با پشتیبانی دستگاه قضایی به حفاظت از آن‌ها می پردازد.

اسلاملو در پایان از حمایت‌های بی دریغ دادستان، معاونین دادستان و قضات ویژه محیط زیست در رابطه با صدور احکام بازدارنده تشکر و قدردانی کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار