چاپ کد خبر: 57583
27 خرداد 1400

جزئیات آتش سوزی در پاساژ صوتی تصویری دشتی شیراز

پاساژ دشتی شیراز

مغازه خیاطی در پاساژ صوتی تصویری دشتی شیراز آتش گرفت .

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: با تلاش ۲۰ آتش نشان، آتش سوزی در طبقه اول یک پاساژ در خیابان توحید مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.
 به گزارش اول فارس از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت: به دنبال تماس مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی در یک پاساژ، ستاد فرماندهی بی درنگ زنگ ایستگاه‌های یک، ۱۱، ۱۲، و ۱۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت خیابان توحید، پاساژ دشتی حرکت کردند.

وی ادامه داد: با رسیدن تیم‌های اطفایی بعد از دو دقیقه به محل حادثه یک ساختمان تجاری سه طبقه (شامل یک طبقه هم کف، سه طبقه بالای همکف و یک طبقه زیرزمین با کاربری پارکینگ) مشاهده می‌شد که در یک مغازه تولیدی پوشاک در طبقه اول از قسمت انبار پارچه در تراس به علت نامعلوم آتش سوزی رخ داده و شعله‌های آتش از قسمت تراس در حال سرایت به طبقه دوم ساختمان بود.

قانع ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان، مشغول مهار آتش شدند و گروه دوم همزمان با تهویه دود محل با تجهیز خود به دستگاه تنفسی به جستجو در داخل پاساژ پرداختند و تعداد زیادی از شهروندان را سالم خارج و به محل ایمن منتقل کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد: خوشبختانه با عکس العمل به موقع آتش نشانان آتش سوزی به سرعت و قبل از سرایت به مغازه‌های مجاور و طبقه دوم مهار شد و از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آمد.

قانع تصریح کرد: در این پاساژ بیش از ۲۰۰ مغازه و تولیدی با انواع کاربری وجود دارد که با توجه به قدیمی بودن بنای ساختمان و سرعت انتقال حریق در این پاساژ در صورت گسترش حریق احتمال وقوع حادثه‌ای خطرناک و غیر قابل جبران وجود داشت.

علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.

%D9%88%D8%A7%D8%AA 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار