چاپ کد خبر: 66491
14 شهریور 1400

جزئیات ثبت نام وام های شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی دانشجویان

ثبت نام وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی برای نیمه نخست سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اواخر مهرماه  آغاز می شود. البته زمان ثبت نام وام دانشجویی سال جدید تحصیلی بستگی به تاریخ ثبت نام دانشگاه ها از دانشجویان نیز دارد با این حال پیش بینی این صندوق این است که امکان ثبت نام از اواخر مهر وجود دارد. دانشجویان متقاضی این وام می توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویی مراجعه کنند. به آدرس https://bp.swf.ir/ مراجعه کنند. وام دانشجویی در چهار نوع شهریه ؛ ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی ارائه می شود.

وام دانشجویی 1

جزئیات ثبت نام وام صندوق رفاه دانشجویی ۱۴۰۱-۱۴۰۰
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی برای نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از پایان مهرماه در درگاه این صندوق آغاز می‌شود.صمد حاج جباری درباره زمان شروع ثبت نام وام های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، گفت: ثبت نام وام‌های صندوق رفاه بعد از انجام مراحل ثبت نام و حذف و اضافه در دانشگاه‌ها آغاز می شود. البته تاریخ شروع ثبت نام وام‌ها بستگی به تاریخ ثبت نام دانشگاه ها از دانشجویان دارد. با این حال پیش بینی صندوق رفاه دانشجویان برای شروع ثبت نام وام ها در اواخر مهرماه است.معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره قیمت ژتون غذای دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، گفت: قیمت ژتون غذای دانشجویی هر سال به دانشگاه ها ابلاغ می شود.  امسال هم به دلیل حضور تعدادی از دانشجویان برای انجام پایان نامه، رساله و پروژه در دانشگاه ها، ژتون غذا در نظر گرفته شده است.حاج جباری با تاکید بر اینکه قیمت ژتون نسبت به تورم سالیانه با شیب ملایمی، افزایش یافت، افزود: این افزایش قیمت مطابق شیوه سالیانه انجام شده است.

وی درباره اجاره بهای خوابگاه ها در ترم جدید دانشگاه ها، یادآور شد: اجاره بهای خوابگاه ها به نسبت اتاق های یک نفره تا چند نفره و سطح بندی خوابگاه ها بین یک تا چهار متفاوت است.  در این زمینه نرخ یکسانی وجود ندارد و اتاق ها متناسب با شرایط نرخ گذاری می شود.حاج جباری در پاسخ سوالی در باره تاثیر کاهش تعداد دانشجویان در اتاق های چند نفره بر افزایش اجاره بهای خوابگاه، تاکید کرد: مبلغ اجاره بها در این زمینه روی تعداد دانشجویان در اتاق ها اثر نگذاشته است و صندوق رفاه به خاطر رفاه حال دانشجو این کار را انجام نداد.معاون صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه البته این اقدام باعث کاهش درآمدهای صندوق شده است، گفت: به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا، دو تا سه دانشجو در اتاق های چهار نفره اسکان داده می شوند و برای حفظ منافع و سلامت دانشجویان، مبلغ اضافه از آنها گرفته نمی شود.

صندوق رفاه دانشجویی

هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید مبلغ چهار وام تحصیلی را شامل شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی تا سقف ۳۰ درصد افزایش داد.

مبلغ وام دانشجویی + انواع وام دانشجویی
مدیریت وام های دانشجویی را صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم بر عهده دارد . طبق اعلام این صندوق ، ۵ عنوان وام دانشجویی به دانشجویان مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارایه می شود.  با توجه به عدم انتشار مبالغ وام های دانشجویی سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، در ادامه جدول مبالغ وام های دانشجویی سال جاری قرار داده شده است.

مبلغ وام دانشجویی انواع وام دانشجویی

– در جدول فوق کلانشهرها عبارتند از : اصفهان ، اهواز ، تبریز ، شیراز ، مشهد ، کرج ، قم ، کرمانشاه .

برای هر یک از وام های دانشجویی سقف معینی در نظر گرفته شده و شرایط دانشجو می تواند تعیین کننده میزان وام دریافتی باشد.

نکات مهم وام دانشجویی
وام ودیعه مسکن دانشجویی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید فقط از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می شود. همچنی با توجه به مصوبات صندوق رفاه دانشجویی، این وام در حال حاضر تنها به دانشجویان متاهل تعلق می گیرد.

وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جدید ، فقط از طریق صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود . همچنین در صورتی که دانشجویان از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده نموده اند و درخواست مجدد جهت بهره مندی از خدمات آن بانک را دارند، دانشگاه ها می بایست درخواست این قبیل دانشجویان را طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال نمایند .

دانشجویان ورودی سال های تحصیلی گذشته دانشگاه های آزاد اسلامی ، علمی و کاربردی و موسسات غیردولتی – غیرانتفاعی بهره مند از وام شهریه بانک قرض الحسنه مهر ایران ، در صورت تمایل می توانند پس از ارائه سند تعهد جدید و مدارک و مستندات به اداره رفاه دانشگاه از وام شهریه صندوق رفاه استفاده نمایند .

دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی که متقاضی دریافت وام دانشجویی هستند ، می بایست برای ثبت نام وام دانشجویی وزارت بهداشت به صندوق رفاه دانشجویی این وزارت خانه که به صورت مجزا از صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم بوده، مراجعه نمایند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار