چاپ کد خبر: 71479
23 دی 1400

جزئیات جدید افزایش میزان وام قرض الحسنه اشتغال یک گروه خاص

کمیته امداد تلاش می‌کند وام اشتغال مددجویان را از ۱۰۰ میلیون تومان به مبالغ بالاتری افزایش دهد. امسال مبلغ وام اشتغال مددجویان ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله و نرخ کارمزد چهار درصد بود.

به گزارش اول فارس ، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، اعلام کرده که میزان وام اشتغال مددجویان از موضوعات مورد توجه این کمیته است. پیگیری‌های لازم درباره این موضوع هم از طریق شورای پول و اعتبار انجام می‌شود. معمولا زنان سرپرست خانوار، اولویت پرداخت وام اشتغال مددجویان است. این نوع تسهیلات کمیته امداد، قرض الحسنه محسوب می‌شود.

وام اشتغال کمیته امداد

متقاضیان این وام باید طرح اشتغال خود را به کمیته امداد ارائه داده و کمیته این طرح را تصویب کند. طبق اطلاعات موجود، افراد سال گذشته برای دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی اشتغال یک برگه چک و حداقل یک ضامن معتبر احتیاج داشتند. براساس قانون موجود درباره پرداخت تسهیلات، افراد متقاضی این وام باید معرفی نامه کمیته امداد را به بانک عامل ارائه دهند. به علاوه خود متقاضی و ضامن‌های وی نباید بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی داشته باشند.

دیگر اقدامات کمیته امداد برای مددجویان

بختیاری درباره افزایش میزان مستمری مددجویان هم اعلام کرده که کمیته امداد در تلاش است تا برای سال ۱۴۰۱ پرداختی ماهیانه به مددجویان کمیته امداد را افزایش دهد. این فرآیند همچنان ادامه دارد و امید است تا دولت و مجلس درباره افزایش مبلغ پرداختی ماهیانه مددجویان نهایت همکاری را با کمیته امداد داشته باشد.

کمیته امداد انواع وام و تسهیلات را در قالب‌های مختلف به مددجویان خود ارائه می‌دهد و همواره به مبلغ میزان تسهیلات پرداختی به این گروه توجه دارد. ضمن اینکه کمیته امداد در خصوص خانه دار شدن مددجویان هم اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد و هر ساله تعداد خانه‌ای را برای این افراد فراهم می‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار