جمیله علم الهدی بانوی اول نیست/افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان بدون تکمیل قطعه ۷ معنا ندارد

پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان در واکنش به تحرکات سیاسی جمیله علم الهدی انتقادکرد:بانوی اول؛مادر شهید است نه همسر رئیس جمهور!

علیرضا پاک فطرت 1

دکترعلیرضا پاک‌فطرت نماینده شیراز وزرقان می‌گوید:اگر همسر رییس‌ جمهور،قرار به سفر با همسرش در سفرهای بین‌المللی دارند، بد نیست که بتوانند مواضع جمهوری اسلامی را در بحث زن مطرح کنند،البته به شرطی که اول بلد باشند به خوبی صحبت کنند و دوم اینکه مواضع جمهوری اسلامی را بیان کنند و از طرف خودشان حق ندارند، صحبتی کنند.نماینده شیراز در واکنش به تحرکات سیاسی جمیله علم‌الهدی همسر رئیس جمهوراظهارداشت: تا به حال در انقلاب اسلامی چنین چیزی نبوده که همسران رییس‌جمهور در سفر‌های خارجی رسمی همسران‌شان را همراهی کنند. هرچند به نظر من اگر هم قرار به سفر با همسران‌شان دارند، بد نیست بتوانند مواضع جمهوری اسلامی را در بحث زن مطرح کنند، البته به شرطی که اول بلد باشند به خوبی صحبت کنند و دوم اینکه مواضع جمهوری اسلامی را بیان کنند و از طرف خودشان حق ندارند، صحبتی کنند. درباره خانم علم‌الهدی اینکه ایشان، بانوی اول هستند را تایید نمی‌کنم. بانوی اول، مادر شهیدی است که فرزندش را در راه انقلاب، خاک وطن و عِرق ملی داده است. من به این تیپ آدم‌ها، الگوی زن ایرانی و بانوی مملکت را می‌دهم و این‌ها اولویت دارند.عضو کمیسیون آموزش مجلس یاد آورشد: تا به حال ندیده‌ام همسر رهبر انقلاب،در هیچ مجلس و مجموعه رسمی حاضر شود و مصاحبه کنند. از طرفی هم می‌توان گفت اگر قرار باشد بانوی اول به کسی گفته شود، همسر حضرت امام یا همسر رهبر انقلاب یا مادر یا همسر شهدایی که چند کودک یتیم را بزرگ می‌کنند، هستند.

*غرب زن را به شکل کالا می‌بیند.

پاک‌فطرت گفت: باز هم تاکید می‌کنم اینکه همسر رییس‌ جمهور به این سفر‌ها برود و با درنظر گرفتن مواضع نظام، حساب‌شده و در چارت صحبت کند، به نظرم مفید است، ولی ممکن است صحبت‌هایی بشود که نباید مطرح شود و برای جمهوری اسلامی هزینه‌بر باشد،چون امروز بحث «زن زندگی آزادی» متاسفانه چیزی است که غرب در حال سوءاستفاده از آن است.عضو مجمع نمایندگان استان فارس افزود: من همیشه می‌گویم این شعار «زن زندگی آزادی» مال جمهوری اسلامی است، چون جمهوری اسلامی به مادران، دختران و حتی پسران خودش خیلی بها می‌دهد و احترام می‌گذارد. تعجب می‌کنم که چه اتفاقی افتاد که از این موضوع علیه خودمان سوءاستفاده کردند.وی بیان داشت: غرب اصلاً به زن اعتقاد و اعتمادی ندارد و زن را به شکل کالا می‌بیند، در صورتی که جمهوری اسلامی این‌گونه عمل نمی‌کند، چون دین‌مان به زن احترام گذاشته است. پیامبر اکرم (ص) هر وقت که غمگین می‌شد، به چهره حضرت فاطمه (س) نگاه می‌کرد و این نشان می‌دهد که پیامبر چقدر به زن احترام می‌گذاشته است. به نظر می‌رسد ما باید در مجامع بین‌المللی، بیشتر روی بحث زن کار و صحبت کنیم و بتوانیم مطالب و مواضع خودمان را بر اساس دین‌مان به گوش دنیا برسانیم. پاک‌فطرت تصریح کرد: ما هم باید در مسائلی که به آن اشاره کردم، در عرصه بین‌المللی فعال‌تر بشویم که دنیا نتواند از این موضوع علیه خودمان سوءاستفاده کند. حال، خانم رییس‌جمهور هم در سفری که با همسرش به ونزوئلا داشته، مواضع خودش را بیان کرده و بنظرم چیز‌هایی گفته که مواضع جمهوری اسلامی نیست.

*سخنان جمیله علم الهدی مواضع حاکمیت نیست.

نماینده شیراز وزرقان خاطر نشان کرد: اینکه باید در کشور تشکیلاتی برای همسر رییس‌ جمهور در قالب بانوی اول داشته باشیم یا نه، بحثی مربوط به حاکمیت است و در ۴۵ سالی که از انقلاب میگذرد تاکنون چنین چیزی نداشته‌ایم حاکمیت باید تصمیم بگیرد که آیا زن رییس‌جمهور، بانوی اول هست یا نه؟ و یا نیاز است زیرساختی برای این موضوع داشته باشیم یا ضرورتی ندارد؟ دنیای غرب معمولًا به زن رییس‌جمهور می‌گوید بانوی اول، اما در جمهوری اسلامی اینکه زن رییس‌ جمهور واقعاً بانوی اول هست یا نه، من فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. شهردار اسبق شیراز درپایان گفت: خانم جمیله علم‌الهدی از نظر علمی، کرسی هیات علمی دارند و استاد دانشگاه هستند. فکر می‌کنم می‌تواند در کنار همسرشان به سفر‌ها برود و مواضع زن ایرانی را بگوید، ولی اینکه آیا مواضع سفر اخیر ایشان، مواضع حاکمیت بود؟ باید بگویم نه.


نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان بدون تکمیل قطعه ۷ را بی‌معنا دانست.
به گزارش اول فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی ضمن تقدیر از مدیران استان که در روند احداث ‌آزادراه شیراز ـ اصفهان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، تعجیل در افتتاح این پروژه بدون تکمیل قطعه ۷ را اشتباهی محرز و خطایی بزرگ برشمرد و اظهار داشت: ضمن تشکر از مسوولان وزارت دفاع که برای تکمیل آزادراه، عزمی جدی دارند، باید این واقعیت را بپذیریم که تعجیل در افتتاح این پروژه بدون رعایت استاندارد‌های لازم، خطرات بسیاری را متوجه مردم می‌کند.

ابراهیم عزیزی

وی افزود: ما می‌توانیم در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان فارس، آزادراه شیراز ـ اصفهان را افتتاح تا آن را به نام خود ثبت کنیم؛ اما به چه قیمتی؟ به قیمت جان مردم؟! به اعتقاد بنده این کار بی‌معناست.

عزیزی تصریح کرد: قطعه ۷ آزادراه شیراز ـ اصفهان حتما باید با رعایت استاندارد‌های آن همچون علائم راهنمایی و رانندگی، گاردریل‌ها، روشنایی و هر آنچه برای ایمنی یک جاده نیاز است، تکمیل شود تا بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران استان نیز در افتتاح این پروژه نباید عجله کرده و فکر کنند این کار به سودمند است چراکه حفظ جان مردم در اولویت است نه یک افتتاح نمایشی برای دلخوشی.

عزیزی با بیان اینکه هشدارا‌های لازم را در خصوص افتتاح عجولانه این آزادراه به مسئولان گوشزد کرده‌ایم، گفت: مردم یک آزادراه ایمن و استاندارد با ورودی مناسب به شهر شیراز، انتظار دارند و این خواسته برحقی است.

لازم به ذکر است آزادراه شیراز اصفهان یکی از پروژه‌های بزرگ آزادراهی کشور در ۷ قطعه است که حدود یک دهه احداث آن به طول انجامیده. هم اکنون شش قطعه از این آزادراه تکمیل شده و قطعه ۷ آن همچنان ناقص است و برخی نیز اصرار به افتتاح آن در سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس دارند که با توجه به کاستی‌های موجود، خطرات جانی و مالی بسیاری را متوجه مردم خواهد کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ممد یکشنبه , ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

این کارهای دولت‌های پوپولیست نشون دهنده کمبود شدید و تازه بدوران رسیدگی است. البته خوب است که قدرت ماهیت افراد دنیا طلب را آشکار می‌کند.اما آسیبی که به نظام و اعتماد عمومی می‌رسانند به سختی قابل جبران است.

آخرین اخبار