چاپ کد خبر: 61754
1 مرداد 1400

جوانان و مردان متقاضی صیغه ، زنان جوان و خاله های تلگرامی +جزئیات

به گزارش اول فارس، در سالهای اخیر با پدید آمدن شبکه های اجتماعی مختلف از جمله تلگرام ، واتس آپ ، اینستاگرام و ده ها اپلیکیشن مختلف مشهور یا گمنام نوعی دیگر از ارتباطات آدمها فراهم شده است که تاگنون بیسابقه بوده است.

یکی از ویژه گیهای شبکه های اجتماعی سرعت ارسال و دریافت اطلاعات بین افراد است که مرزهای جغرافیایی را نیز شکسته است.

یکی از فوائد گسترش شبکه ها و رسانه های اجتماعی در بستر فضای مجازی  هزاران کسب وکار نیز ایجاد شده است.

اما در سالهای اخیر  روزانه شاهد بروز حوادث و رویداهای متعددی در صفحات حوادث روزنامه های و سایت های خبری هستیم که بازگو کننده دردسرهایی است که ارتباطات نسنجیده افراد زمینه ساز آنهاست.

صیغه تلگرامی

با توسعه اینترنت و افزایش نفوذ فضای مجازی سایت ها و کانال های صیغه و همسریابی در ایران گسترش یافته‌اند. این سایت‌ها که مورد استقبال برخی از جوانان نیز قرار گرفتند، زنانی را برای ازدواج موقت یا صیغه معرفی می کنند.

نکته جالب توجه اینجاست که تمامی این سایت ها و کانال ها، فعالیت های خود را قانونی و شرعی می دانند، اما در واقعیت مسئله به گونه ای دیگر است و بنا بر اظهارنظر بسیاری از مسئولین و کارشناسان فعالیت های چنین سایت ها و کانال هایی غیرمجاز و غیرقانونی است.

سایت ها و کانال هایی که در حوزه همسریابی و صیغه یابی فعالیت می کنند مجاز نیستند و به صورت غیرقانونی فعالیت های خود را انجام می دهند. هویت بسیاری از این سایت ها و کانال ها نامعلوم است و مواردی که هویت آنها شناسایی می شود به مراجع بالاتر در تهران معرفی می شوند. اصولاً این سایت ها و کانال ها ازشهرهای بزرگ مدیریت می شوند و برخوردهای قانونی با آنها از طریق مراجع بالاتر در تهران یاد مراکز قضایی استان مربوطه اعمال می شود، شاید همین هم باعث شده است بسیاری از آنان براحتی و با تغییر نام یا ادمین خود از پیگیری قضایی توسط افراد مصون بمانند.

در یک بررسی اجمالی متوجه می شویم کانال های صیغه بیشتر در بستر تلگرام صورت می گیرند . هر چند برخی از افراد تازه کار یا زرنگ تر ممکن است برای جلب اعتماد افراد از شبکه اجتماعی واتس آپ یا اینستاگرام نیز بهره گیری کنند.

شیوه کار بسیاری از آنان  تقریبا مشابه است ، جذب اعضا به روشهای مختلف و حتی گاها تحت عناوینی غیر از مباحث جنسی ، عناوینی شبیه پرداخت وام ، خرید و فروش کالا و… وپس از به حدنصاب رسیدن اعضا ناگهان تغییر نام داده و اسم جذاب صیغه و.. بر برای خود انتخاب می کنند.

ادمینهای این کانالهای حتی برای خودشان نیز عکس و آیدی قابل قبولی نیز ارائه می کنند. و بسیاری از آنان از واژه خاله ، عمو و دایی نیز برای پیشوند یا پسوند نام خود استفاده میکنند.

گام بعدی کانالهای صیغه ارائه پروفایل متفاوت وجذابی از افراد است. ایجاد پروفایل های جذاب با اطلاعاتی شامل :نام … سن… شهر محل زندگی….خیابان یا محله…. دارا بودن مسکن….قد…..رنگ پوست ..، رنگ مو… ، رنگ چشم …امکان مسافرت رفتن یا نه….داشتن یا نداشتن فرزند…. مطلقه بودن یا نه….از زنان است.

برخی از این کانالها حتی برای فریب افراد پروفایل مردان صیغه ای هم ایجاد میکنند که علاوه بر طبیعی جلوه دادن کار خود برخی زنان احتمالی را نیز به دام بیندازند.

نکته جالب اینه این ارفاد براحتی عکس افراد را از دیگر شبکه های اجتماعی دانلود کرده و با شگردهای خاصی به فرد نشان میدهند و اگر فرد عکس بیشتری مطالبه کند با اظهار ناراحتی از اینکه خلاف شرع است و.. بر ادامه عملیات فریب خود تاکید می کنند.

تنوع شهرها به گونه است که گاها از یک شهر کوچک و گمنام شروع و تا تهران نیز ختم می شود. قم ، شیراز ، بندرعباس ، بوشهر ، اصفهان ، تهران ، یزد ،مشهد ، ساری، رشت، تبریز ،قزوین و هرجایی که ممکن است گذر یک مسافر به آنجا بیفتد …

کانال صیغه یاب با پسوند های شرعی و حالا و…این روزها براحتی در فضای مجازی جولان میدهند و قربانیان زیادی را نیز  روانه پلیس فتا و دادسراهای جرائم رایانه ای می کنند هرچند بسیاری از قربانیان آنان بدلایل مختلفی از طرح شکایت خودداری میکنند.

روش اخذ وجوه از متقاضیان نیز بستگی به وضعیت اعلام شده تمکن مالی افراد دارد. برخی مردان متقاضی اینگونه روابط با انتخاب کیس های جوانتر ، دارای امکانات پذیرایی بیشتر ، دارا بودن ویژگی فیزیکی بهتر که قطعا نرخ بالاتری هم دارند نوعا تمکن مالی خود را لو میدهند والبته چاره ای هم ندارند.

پس از انتخاب فرد مورد نظر که معمولا دارای کدهای خاصی هستند و اعلام به ادمین عملا فرآیند اصلی که همان واریز حق دلالی است آغاز میشود.

معمولا برخی از ادمین ها در همین مرحله پس از دریافت حق مشاورت یا آشنایی یا دلالی خود را قربانی به بهانه مختلفی سر می دوانند تا خسته شود و احیانا از ادامه پیگیری دستیابی به دلبر خیالی خسته شود که البته شگردهایی مختلفی را ممکن است نیز بکار ببند.

معمولا حق مشاوره و دلالی از ۱۰۰ هزار تومان شروع و برخی از قربانیان از پرداخت مبالغ یک میلیون تومانی برای کیسهای خاص یا vip نیز خبر داده اند.

5521014

بسیاری از مردان قربانی این نوع کلاهبرداری ها معمولا بدلایل حیثیتی و خانوادگی و یا کم بودن مبلغ از طرح شکایت خودداری میکنند و همین نقطه ضعف قربانیان باعث  تداوم فعالیت کلاهبرداران است.

غیر از شهروندان ایرانی ، افراد مهاجر یا گردشگران افغانی و عراقی ، پاکستانی یا عرب  نیز از طعمه های این افراد هستند.

روش دریافت حق مشاوره هم در نوع خود جالب است. پس از واریز  به روش کارت به کارت به حساب ادمین و یا مشاور یا دلال ، قربانی فقط حق مشاوره را واریز می کند و بقولا حق و حساب صیغه شونده خیالی باید به حساب خودش واریز شود.

پس از واریز وجه مشاوره یا دلالی ممکن است سناریو بسته به سماجت وپیگیری فرد یا درجه ساده لوحی وی به گونه دیگری ادامه یابد و با تماس فرد منتخب مورد نظر مبالغ بیشتر از سوی وی تقاضا گردد.که در این صورت فرد در یک نوبت خیالی قرار میگیرد وممکن است با طرح ادعاهایی که هنوز در صیغه فرد دیگری هستم و عده دارم و… همچنان فرد سردوانده شود.

در این مواقع ممکن بسته به شدت آتشی بودن طرف برای رسیدن به محبوب خود یا دیگر فاکتورهای فرد قربانی نوع کانال ارتباطی عوض شود و در واتساپ یا دیگر شبکه های اجتماعی تماس ها ادامه یابد . برخی از قربانیان از تماس های صوتی یا تلفنی  زن مورد علاقه خود نیز خبر داده اند…که البته هدف همه این رفتارها خرید وقت و مدیریت زمان و بسیاری از مواقع کسب مبالغ بیشتری از افراد است.

دراین مدت شما هم از کانال حذف می شوید و می شوید یک قربانی مالباخته و تجربه ای تلخ از ساده لوحی و…

دریافت شارژ ، حق لباس ، حق اسکان و پذیرایی ، حق استحمام و غذا وپذیرایی در منزل زن مورد نظر از دیگر وجوهی است که از افراد و قبل از ملاقات بی سرانجام از قربانیان نیز اخذ می شود.

در نهایت هرگونه مواردی که  به مراجع قانونی ذیربط اعلام می شود و حسب مورد اقدامات و برخوردهای قانونی انجام می شود. وی ادامه داد: افرادی که اقدام به فعالیت های مستهجن و مبتذل کنند و یا اینکه افراد جامعه را تشویق به فساد و فحشا کنند، برابر قانون جرم محسوب می شود و مجازات آن نیز در قانون مشخص شده است.

سایت ها و کانال های این چنینی، بستری را فراهم کرده اند که آسیب های اجتماعی متعددی را برای جامعه به همراه دارند و به صورت غیرمجاز و غیرقانونی اقدامات خود را انجام می دهند. در این رابطه باید به صراحت اعلام کرد که این سایت ها و کانال ها به عنوان همدم یاب فعالیت های خود را گسترش می دهند، اما در بستر این فعالیت ها اقدامات کلاهبرداری و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی متقاضیان خود انجام می دهند.

یکی از گونه ها این است که افراد با عناوین مختلف به سایت و یا کانالی وارد می شوند که اساساً جعلی است و برای واریز مبالغ به صفحات جعلی هدایت می شوند که بسیار آسیب زا هستند و از طریق این صفحات جعلی اطلاعات حساب بانکی آنها فاش شده و مورد سرقت قرار می گیرد. وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مواردی که در پلیس فتا با آنها برخورد می کنیم از این عناوین همسریاب، صیغه یاب و یا همدم یاب استفاده می کنند. افراد را با این طعمه به دام خود می کشانند و اطلاعات حساب آنها را مورد سرقت قرار می دهند. نکته جالب توجه دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند، میانگین سنی آنها بین ۱۴ تا ۲۵ سال است. این سنین دقیقاً سنینی است که بیشترین آسیب ها متوجه آنها است و این افراد را مورد تهدید قرار می دهد.

اگر شما در این خصوص تجربه ای دارید در بخش دیدگاه و نظرات در پایین همین صفحه برای ما بنویسید:

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حقیقت ماجرا - آگاه باشید پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۵

سلام
مدل کلاه برداری این مرتیکه ها واضحه: چند تا عکس دختر کمی خوشگل رو از اینستا برمیدارن شماره خودشون رو روی عکس می‌گذارند که ببیننده جذب شود

اگر طرف عقلش ۱ درصد فعال باشه. باید از خودش بپرسه یک دختر چطور می‌تواند هم زمان در ۲۰ تا شهر حضور داشته باشه؟ با اون مدل مضحکی که نوشته مثلاً خاله تبریز تهران ساری و….. که خب خیلی تبلیغات کذایی شون احمقانه است

این کلاه بردارا پشت تلفن خیلی می‌ترسند و شاید حتی جواب هم ندن. بعد از ۲۰ بار تماس شاید جواب بدن

(به طور حتمی کمی تغییر صداش رو هم متوجه می‌شید که شبیه صدای یک پیرزن ۶۰ ساله خماری یا
…. است) پشت تلفن خیلی استرس و عجله داره.و چون دختری در کار نیست ۱۰۰ درصد خواهد گفت بیا فلان آدرس از عابر بانک پول بفرست یا مثلاً ۵۰۰ هزار تومن به حساب ما بفرست تا دختر کذایی الکی شون که هیچ وقت تو زندگیشون ندیدنش و حتی مشخص نیست الان آن دختره زنده هستش یا نه بیاد برای یارو (که هیچ دختری هم نخواهید دید)

که اگر فرد عاقل باشه باید همانجا دست نگه داره اما اگر یک شهوت ران بی عقل باشه همونجا پولش دزدیده می‌شود لن هم با رضایت خودش
بعد که فهمیدید گرفتار چه تله و مصیبتی شدید و چه کلاهی سرتان رفته. شما را همان لحظه مسدود می‌زند یا تلفن شان را خاموش می‌کنند همین

محمد چهارشنبه , ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

سلام من با یکیش تماس گرفتم واسم شماره کارت ارسال کرد ۲۵۰واریز کزدم بعد زنگ زدم گفت باید حق امنیت هم وارد کنی تا بیام اونم دو و نیم میلیون میشه اونم واریز کردم شماره مو بلاک کرد شماره حسابشم ماله یک افغانیه شکایتم بخوای بکنی معلوم نیست به سر انجام برسه یا نه خوده دادگاه میری کارشناسشون میگه رها کن به نتیجه نمیرسه

ناشناس دوشنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲:۰۱

صیغه حلال باشد یعنی دوماه صیغه عقد موقت باشد

علی جمعه , ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

سلام برای مردهای حوس ران کارخوب بایدتواین دنیاپس بدهند

آخرین اخبار