چاپ کد خبر: 121621
31 شهریور 1402

خبری از طرح نهضت ملی مسکن که دارند زمین آماده می کنند !

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم هماهنگی عرضه و تقاضای مسکن در سال‌های اخیر گفت همه تلاش ما در نهضت ملی مسکن برای جبران این نیاز انباشته‌شده و تسهیلگری حداکثری در سیاستگذاری‌هاست.

نهضت ملی مسکن

به گزارش اول فارس به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن؛ ارسلان مالکی در نشست آموزشی معاونان مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌های کل راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بحث آماده‌سازی زمین‌ها افزود: از آغاز روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمرکز ما بر تامین زمین بود اما امسال باید در بحث آماده‌سازی این زمین‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به آیین‌نامه قانون ساماندهی تصریح‌کرد: بر اساس این آیین‌نامه، هزینه آماده‌سازی زمین‌ها بر عهده متقاضی است اما با مصوبه هیات‌مدیره توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و در برخی از استان‌ها در آماده‌سازی زمین‌ها به متقاضیان کمک کنیم.

مالکی اضافه‌کرد: بحث آماده‌سازی بسیار مهم است و هدف ما در اجرای آماده‌سازی زمین‌ها، تلاش برای تسهیلگری بوده است.

وی در توضیح این امر ادامه‌داد: در بحث آماده‌سازی برای تسهیل امور تصمیم گرفته شد که در همکاری با برخی نهادها خارج از بحث مناقصه، کار را پیش ببریم. این تصمیم فقط به دلیل تسریع در پیشبرد امور است و بر این اساس اگر نهادی سرعت لازم در اجرای کار را نداشته باشد، کار باید از طریق فرآیند مناقصه ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن توصیه به مدیران استانی برای پیگیری امور گفت: در انجام کارها فقط به صدور یک نامه بسنده نکنید، زیرا طبق برآوردهای ما استان‌هایی در روند اجرای طرح نهضت ملی موفق‌تر بوده‌اند که مدیران پیگیرتری داشته‌اند.

وی در پایان بر اهمیت توسعه شهرک‌سازی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرک‌سازی ظرفیتی است که در گذشته چندان به آن توجه نشده بود اما در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پروانه ساخت ۳۰ شهرک در سراسر کشور صادر شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۵۰ شهرک برسد.

بیشتر بخوانید

۳۳ نکته طلایی حفظ امنیت فرزندان تان اگر بچه مدرسه ای دارید

۷ گیاه آپارتمانی اکسیژن ساز که سه سوته هوای خانه را تصفیه می کنند

با این تست تصویری دلیل ناکامی تان در روابط عاشقانه را پیدا کنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی سه شنبه , ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

دولت خودش دلال و … است

زینب سه شنبه , ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

آقای ریسی مسولین مربوطه من یه مادرم سه دختر یه پسر نوجوان دارم
مستاجریم پدر بچه هام فوت کرده پسرم سال ۱۴۰۰ مسکن ملی پرندثبت نام کرده تا الان حتی پیامک تشکیل پرونده هم ندادن هربار پیگیر شدیم میگن باید تامین زمین بشه بعد تشکیل پرونده بدیم
شما رو بخدا رسانه ها مسولین پیگیری کنید تا بلکه بچه ثقیرها بتونن از مستاجری نجات یابن بتونن یه واحد مسکن سرپناه بگیرن خدا خیرتون بده خدایا بکی بگیم
زیر بار گرونی مستاجری کمرمون شکسته بدادمون برسین خواهش میکنم
رسانه ها بگوش مسولین برسونید عاجزانه خواهش میکنم پیگیری کنید

تهمینه سه شنبه , ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

از هرچه خونه خالی ایه حالم بهم میخوره…کلمه خونه خالی چندش آوره…چه جرم ها و فجایع اخلاقی که توی خونه های خالی رخ نمیده..

اصغرشایان سه شنبه , ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۱۹

سلام دو سال پیش برای ثبت نام مسکن نهضت ملی ثبت نام کردم هنوز خبری نیست مانده ام کجا برم به کی بگم درومد

بی خانمان یکشنبه , ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

سلام از طرح مسکن ملی و دادن زمین در ساوه هم خبری نیست
جناب رییسی لطفا پیگیری کنید

ناشناس یکشنبه , ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

از دادن مسکن ملی درشهرستان نکا خبری نیست خواهش میکنم پیگیری کنید ۲۰۰ میلیون پول دادیم خواهش میکنم پیگیری کنید همین طور فقط پول میگیرن هیچ خانه ای آماده نشده آقای ریس جمهور یه سری به مازندران بزنید مخصوصا شهرستان نکا

آرش شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

اونایی که ندارن ۴۰میلیون ازکجا بیارن ثبت پرداخت کنند مجبورن امتیازشون رومیفروشن یکیش خودم که به ناچارفروختم

م شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

سلام خسته نباشید ما‌همین زمین داریم‌وهمین ‌خانه داریم‌این دلالان هستند که گران‌می‌کنند اگر‌دولت وقوه‌قضاییه و راه شهرسازی و ثبت اسناد املاک به خانه هاسند‌تک‌برگ‌بدهند‌ومشخص میشود که دلال‌چه کسانی هستند

سعید شنبه , ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۵۷

از طرح ملی مسکن و دادن زمین که در بروجرد خبری نیست
انگار نه انگار که میخواهد مسکن ملی ساخته شود

آخرین اخبار