چاپ کد خبر: 43490
4 بهمن 1399

خسارت وحشتناک یخبندان به ۳۸ هزار هکتار باغ و مزرعه جنوب فارس

سرمازدگی new
به گزارش اول فارس ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: دمای شبانه از نوزدهم تا بیست و سوم دی ماه در شهرستان‌های جنوبی استان فارس تا منفی ۱۴ درجه رسید و سبب سرمازدگی مزارع و باغ‌ها شد.
جعفر صبوری پور با بیان این که سرمازدگی در ۳۸ هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع ۱۲ شهرستان استان، ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت، افزود: ۸۲ درصد از خسارت در حوزه باغ‌ها و مابقی در زراعت بود.
وی گفت: در سال‌های اخیر، تغییر اقلیم با افزایش فراوانی، شدت و مدت وقوع مخاطرات اقلیمی همراه بوده است و این بار افت دمای شبانه به ۲۵ هزار هکتار از باغ‌ها و به صورت عمده باغ مرکبات هشت هزار و ۸۰ میلیارد ریال و ۱۳ هزار هکتار از محصولات زراعی شامل گندم، جو و کلزا، هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال خسارت زد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: شهرستان‌های داراب با ۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال، فسا هزار و۹۶۰ میلیارد ریال و جهرم هزار و۷۱۰ میلیارد ریال بیشترین خسارت را داشتند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با اشاره به اینکه کمک بلاعوض، تسهیلات قرض‌الحسنه و تامین هزینه امهال بدهی تسهیلات بانکی باغداران خسارت دیده و تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات صندوق بیمه از جمله پیشنهاد‌ها برای کمک به خسارت دیدگان بود و تاکید شده که صندوق بیمه کشاورزی ارزیابی و پرداخت غرامت را ظرف مدت یک ماه انجام دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار