چاپ کد خبر: 35980
11 مهر 1399

خلع ید از مالک نیشکر هفت تپه تا آخر آبان بصورت قطعی

خلع ید مالک هفت تپه تا آخر آبان

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی از توافق برای خلع ید مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه به صورت قطعی تا اواخر آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش اول فارس، محمد کعب عمیر با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایط پیش‌آمده برای شرکت نیشکر هفت‌تپه افزود: دیروز (چهارشنبه) با حضور نیکزاد نایب رئیس مجلس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نماینده دیوان محاسبات و بازرسی و دستگاه‌های دولتی (معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان خصوصی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی) جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت نیشکر هفت‌تپه برگزار شد .
وی افزود : دستگاه‌های نظارتی و امنیتی خلعیت صاحبان فعلی را پذیرفتند و مقرر شد تا ۴۵ روز دیگر (تقریباً اواخر آبان) جایگزین مالک فعلی معرفی شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون نزدیک به هشت جلسه با هدف پیگیری حق و حقوق کارگران هفت‌تپه در مجلس شورای اسلامی برگزار شده، اما جلسه دیروز چند مصوبه داشت. نخست آنکه تا نیمه آبان ماه حداقل سه هزار هکتار نیشکر کشت شود چرا که اگر کشت صورت نگیرد ادامه حیات کارخانه منتفی می‌شود.

به گفته کعب عمیر، از آنجا که تاکنون حدود سه ماه حقوق کارگران عقب افتاده است مقرر شد؛ تا ۱۵ مهرماه حقوق و اضافه کاری تیرماه و مردادماه پرداخت شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین که از آنجا که مطابق نظر مسئولان حاضر در جلسه اعم از نمایندگان سازمان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد و وزارت اطلاعات متولیان فعلی اهلیت ادامه تصدی و مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه را ندارند، مقرر شد؛ تا یک و نیم ماه آینده(اواخر آبان) قرارداد شرکت با آن‌ها فسخ و مدیریت جدید جایگزین شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار