چاپ کد خبر: 137461
28 اسفند 1402

خواص باور نکردنی طلا برای سلامتی بدن که تاکنون نمی دانستید

طلا قرن ها است که به شکل زینت و به نشانه ثروت دیده می شود و امروزه به صورت اکسسوری های متنوع مورد استفاده قرار می کیرد.اما آیا تا کنون از فواید طلا با خبر بوده اید و می دانید که چه خاصیت های باورنکردنی برای سلامتی بدن ما دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با خواص طلا برای سلامتی آشنا کنیم.

خواص طلا

۱-طلا دمای بدن را تنظیم می کند

طلا برای تنظیم مکانیسم کنترل درجه حرارت بدن استفاده می شود، و از ما در برابر تغییرات دمای خارج محافظت می کند و باعث افزایش ایمنی می شود. بسیاری از افراد با لرز، گرگرفتگی و سایر مشکلات بدن، ناشی از تغییرات درجه حرارت بدن، دست و پنجه نرم می کنند. طلا یک راه حل محبوب برای مقابله با چنین مشکلاتی است زیرا به طور طبیعی درجه حرارت بدن را تنظیم می کند. به عنوان مثال، زنانی که یائسه می شوند از گرگرفتگی رنج می برند. استفاده از جواهرات طلا می تواند به آنها کمک زیادی کند.

۲-درمان زخم و درد

از سالها قبل، زمانی که خواص درمانی طلا آشکار شد از این فلز به شکل طبیعی خود برای درمان درد و زخم استفاده می شد. اولین مصرف کننده طلا متوجه شد که وقتی روی ناحیه دردناک یا زخم اعمال می شود، این فلز از عفونت جلوگیری و به بهبود آن ناحیه کمک می کند.

۳-بهبود جریان خون و نشاط آوری طلا

اگر احساس افسردگی می کنید، زیورآلات طلا می توانند شما را خوشحال کنند، زیرا دارای انرژی مثبتی هستند که می توانند بر مشکلات موجود در بدن یا ذهن شما غلبه کنند. اعتقاد بر این است که طلا اثری آرامش بخش و در عین حال انرژی زا دارد. این انرژی مثبت، ارتعاشات گرم و تسکین دهنده ای را به همراه دارد که رگ های خونی شما را باز کرده و توزیع اکسیژن را به سلول ها افزایش می دهد. اینگونه سطح انرژی شما را افزایش می یابد و بدن شما واکنش بهتری در انجام فعالیت های شما نشان می دهد.

۴- درمان علائم آرتروز با طلا

افرادی که آرتروز دارند، درد زیادی را تحمل می کنند، که این دردها کارایی انگشتان دست و پاها را برای آنها مختل می کند. پوشیدن طلای ۲۴ عیار در تماس با پوست تا حدودی اثر تسکین دهنده ای ایجاد می کند و علائم نامطلوب مرتبط با آرتروز را کاهش می دهد. این یکی از زمینه های درمانی طلا برای بدن انسان  است که محققان در مورد آن تحقیق کرده اند و نتایج بدست آمده مثبت هستند. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI) می گوید: “این روش درمانی مدتی وجود داشته و ادامه آن، تحقیقات بیشتری را می طلبد، در حالی که این روش را به عنوان یک راه حل عالی برای افرادی که آرتروز دارند توصیه می کنیم.” پزشکان و متخصصان مشاهده کرده اند و با تحقیقات تأیید شده است، که پوشیدن طلا و تماس آن بر روی پوست، می تواند علائم آرتریت روماتوئید را در بخش قابل توجهی از مبتلایان بهبود و تسکین دهد.

۵-کاهش استرس و اضطراب

زندگی دشواری هایی دارد و گاهی ممکن است احساس کنید هیچ چیز خوب پیش نمی رود، در چنین شرایطی می توانید با استفاده از طلا بر حالات بد روحی خود غلبه کنید. طلا به واسطه افزایش اعتماد به نفس، برقراری ارتباط با دیگران را برایتان ساه تر میسازد. به این ترتیب سلامت عاطفی شما را افزایش و استرس را کاهش می دهد.

۶-بهبود وضعیت پوست

طلا راه حل خوبی برای بهبود وضعیت پوست است و امروزه بسیاری از متخصصان بر این باورند که طلا قدرت شفابخشی باورنکردنی برای این عضو مهم دارد. جالب است بدانید که بسیاری از محصولات درمان پوست که در بازار وجود دارد دارای طلا هستند.

خواص طلا

۷-بهبود سیستم عصبی و غدد درون ریز

یکی دیگر از خواص طلا، بهبود سیستم عصبی و همچنین غدد درون ریز است. مطالعات در این زمینه میزان موفقیت زیادی را برای بیمارانی که طلا دارند نشان داده است.

۸-مناسب در درمان طب سوزنی

طب سوزنی یکی از قدیمی ترین روش های پزشکی است. متخصصان طب سوزنی از سوزن هایی با نوک طلایی برای کاهش درد و آزادسازی جریان انرژی در بدن استفاده می کنند.

۹-تقویت ایمنی

همه دوست دارند جسم سالمی داشته باشند اما، عوامل بیماری زا همیشه در اطراف شما حضور دارند و طلا میتوانید در این مورد هم مفید و موثر باشد. یکی از دلایل استفاده از طلا، محافظت بیشتر بدن در برابر عفونت ها و تقویت ایمنی است.جواهرات و طلاها ایمنی بدن را تقویت می کند و شما میتوانید همواره از محافظت اضافی در برابر عفونت ها و موارد بیماری زا برخوردار باشید.

۱۰-تشخیص بیماری ها

دانشمندان با ایجاد نوارهای آزمایشی از طلا با استفاده از یک قطره خون می توانند مالاریا، اچ آی وی (ایدز)، هپاتیت، بیماری خواب و سیفلیس را تشخیص دهند. دانشمندان همچنین در حال استفاده از “نانوذرات طلا” برای تشخیص سرطان پروستات هستند.

۱۱-بهبود خلق و خو

استفاده از طلا به شما جذابیت می بخشد.هنگامی که ظاهر خوبی دارید، اعتماد به نفسی ایجاد می کنید که دیگران به آن توجه خواهند کرد.اگر احساس ضعف می کنید، استفاده از طلا شما را شاد کرده و چهره تان را درخشان می کند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار