چاپ کد خبر: 110764
14 اردیبهشت 1402

شکایت نمایشگاه داران اتومبیل و فروشندگان طلا و جواهر از رکود در بازار شیراز

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرشیراز با بیان اینکه بازار طلا و جواهر شیراز رونق زیادى ندارد و شاهد رکود در بازار زیور آلات شیراز هستیم، مى گوید: در حال حاضر افراد تنها با هدف پس انداز سرمایه اقدام به خرید طلاى آب شده و سکه مى کنند.
داد نمایشگاه داران اتومبیل و فروشندگان طلا و جواهر شیراز از رکود در بازار
به گزارش اول فارس ، محمد زرین مهر رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرشیرازبا اعلام این مطلب به ایلنا : قیمت طلا وجواهر نسبت به چهار ماه گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است و قیمت هر گرم طلا که در چهار ماه گذشته حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان بود در حال حاضر به گرمى دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

زرین مهر با اشاره به اینکه مردم از ترس افزایش قیمت مجدد همواره به خرید طلا رو مى آورند، ادامه مى دهد: در حال حاضر مردم با هدف پس انداز اقدام به خرید سکه، طلا یا شمش آب شده مى کنند و دیگر فردى براى تزئینات و زیبایى اقدام به خرید طلا و جواهرات نمى کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه عمده طلا فروشان از وضعیت راضى هستند، مى افزاید: اما اعمال مالیات هاى سنگین و رکود بازار کمى به مغازه داران طلا فروشى شیراز فشار آورده است.

وى با بیان اینکه در شرایط فعلى مردم سرمایه هایشان را به طلا تبدیل مى کنند،گفت : ۸۰ درصد افرادى که در  بازار طلا شیراز حضور دارند اقدام به خرید طلا و سکه مى کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز نیز در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه مدتى است بازار خودرو شیراز در حالت رکود به سر مى برد، مى گوید: قیمت خودرو در روزهاى گذشته تغییرى نداشته است.

گلزار فراعى با اشاره به اینکه در حال حاضرتعداد خریداران در بازار کم و محدود است، مى افزاید: در شرایط فعلى تعداد فروشندگان بسیار بیشتر از خریداران خودرو است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه طرح هاى فروش خودرو تعییر و تحولى در بازار خودرو شیراز ایجاد نکرده است، ادامه مى دهد: اقدامات دولت در حوزه خودرو به جز افزایش قیمت و گرانى ها نتیجه اى دیگرى ندارد.

فراعى در ادامه با بیان اینکه متاسفانه فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار مشکلاتى را ایجاد کرده، مى گوید: قیمت خودرو دنا پلاس به حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وى با اشاره به اینکه مردم توان خرید خودرو را از دست داده اند، بیان مى کند: در حال حاضر خرید و فروش توسط دلالان انجام مى گیرد و افرادى هم که در شرایط فعلى افراد تنها با پول هاى باد آورده مى توانند خودرو خریدارى کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر یک کارمند براى خرید یک خودرو ایرانى باید سال ها کار کند، خاطر نشان مى کند: در حال حاضر کارگران و اقشار ضعیف تنها مى توانند خودروهاى بسیار ضعیف خریدارى کنند.

فراعى در ادامه با بیان اینکه نمایندگى ها حق خرید و فروش خودروهاى دست دوم را ندارند، تصریح مى کند: اما شرایط بد اقتصادى باعث شده تا نسبت به خرید و فروش خودروهاى دست دوم به نمایندگى ها نیاوریم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاه داران خودرو شیراز در شرایط بسیار بدى به سر مى برند، مى افزاید: وضعیت بد اقتصادى و رکود بازار خودرو باعث شده تا نمایشگاه هاى خودرو شیراز یکى پس ازدیگرى از کار دست بکشند و دیگر توان پرداخت اجاره هم نداشته باشند.

وى با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰درصد نمایشگاه داران شیراز از اوایل سال جارى تاکنون از ادامه فعالیت دست کشیده اند، مى افزاید: بسیارى از نمایشگاه داران عنوان مى کنند که هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدشان است.

عکس لو رفته از اجرای حکم تخریب باغ شهری ها و ساخت و سازهای غیر مجاز در کازرون

تست بینایی | آیا می‌توانید در ۷ ثانیه ماهی را میان ذرت‌ها پیدا کنید؟

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

هیچکس شنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲:۳۷

مردم دیگه امید به مردن دارن امید به زندگی به صفر رسیده..
مگه دیگه مردمی هم مونده
مردم ایران دیگه شدن مثل زامبی فیلمهای هالیوودی

ناشناس جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

این دو کسبه اینقدر مال حرام جم کردن و کلاه برداری کردن که در مغازتون ببندن بازم دارن بخورن

ناشناس جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲

خدا وکیلی این چه وضعی شده مردم توان خرید هیچ چیزی ندارن خانه خودرو دیگه شده رویا جوان‌ها چرا رو به دزدی و خلاف رو میارن جوانی که آرزوی یه ماشین داشته باشه به چی دلش خوش باشه یه فکری به حال مردم بدبخت بکنید

علیرضا جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

وقتی ماشین داره به قیمت کارخونه فروخته میشه چرا مردم بیان از شما نمایشگاه داران(دلال) خرید کنن به قیمت فضایی

حبیب جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۳

بزنید توی کار پیش فروش قبر .ما جوونا دیگه امیدی به زندگی نداریم

علیرضا جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۶

متأسفانه اینقدر گرانی بیداد می‌کنه که مردم عادی دیگر نه توان مسکن نه خودرو نه طلا نه وسایل منزل حتی اقساطی را هم ندارن اگر دولت محترم کاری انجام ندهد و مدیریت نکند بسیاری از شغل ها از کار بی کار می‌شوند

ناشناس جمعه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۳:۱۲

فواره چون بلند شود سرنگون گردد وقتی توان مالی مردم کم باشد سرمایه داران ضرر می کنند

میدان پنجشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

مردم پول ندارند نان بخورند ….شما دنبال خودرو و طلا هستید

آخرین اخبار