چاپ کد خبر: 12952
18 شهریور 1398

دو روایت از ماجرای درگیری در انتخابات هیات اتومبیلرانی و موتورسواری فارس

برگزاری انتخابات هیات موتورسواری و اتوموبیل‌رانی فارس به درگیری و حضور پلیس در اداره کل ورزش و جوانان فارس منجر شد.

درگیری در انتخابات هیات اتوموبیل‌رانی فارس/ ضرب و شتم در فضای ورزشی

به گزارش پایگاه خبری اول فارس  به نقل از خبرگزاری فارس، برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فارس به درگیری مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان فارس با یکی از معترضان به این انتخابات غیر اصولی منجر شد.

کاندیدای شرکت‌کننده در این انتخابات ضمن برقراری تماس با خبرگزاری فارس به شرح ماجرا از ابتدا پرداخت و گفت: به دلیل اینکه رئیس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی فارس ساکن خارج از کشور است و مدت‌ها دبیر هیات که با وی نسبت خویشاوندی داشت وظایف او را به انجام می‌رساند و دبیر هیات نیز به خارج از کشور عزیمت کرد، قرار شد تا برای انتخاب رئیس هیات انتخابات برگزار شود.

عبدالکریم یگانه افزود: فراخوان برای شرکت در این انتخابات از اردیبهشت ماه داده شد و من نیز که سابقه کار به عنوان رئیس این هیات در شیراز، دبیر هیات در فارس و … را پیش از این تجربه کرده بودم، کاندیدا شدم.

وی اضافه کرد: چندی بعد متوجه شدم که شهردار جدید منطقه ۳ شیراز (مسعود طهماسبی) نیز برای شرکت در این انتخابات کاندیدا شده است که دبیر هیات موتورسواری فارس (افشاری) از وی حمایت خود را با نزدیک شدن به زمان انتخابات در جلسات به کرات اعلام کرد و خود رئیس ستاد انتخاباتی وی شد.

یگانه با اشاره به تهیه یک لیست ۷ نفره توسط دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری فارس بیان کرد: این لیست کاملا مغرضانه تهیه شده بود و اسامی افراد دارای رده‌های پایین ورزشی در آن درج شده بود و نام دبیر هیات نیز به عنوان مربی در آن آمده بود.

وی تصریح کرد: نام دبیر هیات در حالی در این لیست آمده بود که طبق قوانین انتخاباتی در هیات‌های ورزشی، شخص دبیر هیات حق رای دادن ندارد.

حضور پلیس و درگیری در اداره کل ورزش و جوانان 

این کاندیدا با اشاره به قوانین رای دهندگان در انتخابات هیات موتورسواری استان گفت: ۱۹ نفر که شامل رئیس و نایب رئیس فدراسیون، رئیس و نایب رئیس هیات فعلی موتورسواری استان، نماینده تربیت بدنی آموزش و پرورش، ۵ نفر منتحب هیات‌های شهرستان‌ها، ۲ نفر منتخب از برترین باشگاه‌های فعال استان، ۲ نفر از داوران فعال، ۲ نماینده ورزشکار مرد و یک نماینده از ورزشکاران زن استان هستند در انتخابات حق رای داشتند.

یگانه افزود: اما ۸ نفر از اعضاء به نشانه اعتراض به لیست ۷ نفره‌ای که دبیر هیات موتورسواری فارس تهیه کرده بود، ابتدا در جلسه انتخابات روز شنبه حاضر نشدند و سپس با فشارهای دبیر هیات استان که آنها را در صورت  عدم حضور به عزل از سمت خود تهدید می‌کرد، حاضر شدند.

وی اضافه کرد: این ۸ نفر وارد مجمع شدند و مجددا اعتراض کردند که به اعتراضات آنها پاسخی داده نشد و ۴ نفر به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

یگانه با شرح مابقی ماجرا عنوان کرد: هواداران این افراد معترض شروع به سر دادن شعار در آرامش دادند اما یکی از کارکنان حراست اداره کل ورزش و جوانان استان، یکی از این افراد را مورد ضرب و شتم قرار داد.

وی ادامه داد: با اعزام ماموران کلانتری به محل، درگیری صورت جلسه شد و شخص مورد ضرب و شتم قرار گرفته، شکایت کرد و طبق دستور قاضی کشیک به پزشکی قانونی اعزام شد. همچنین مامور حراست نیز شکایت خود را مطرح کرد.

 یگانه اعلام کرد: از آنجا که بر اساس تجارب شغلی خود به امور قضایی اشراف کامل دارم، تمام مراحل اقدامات قضایی را دنبال و گام به گام به اطلاع جامعه ورزش خواهم رساند.

بر اساس این گزارش مدیرکل ورزش و جوانان فارس درخصوص حوادث رخداده در  انتخابات هیات اتوموبیل‌رانی  استان فارس  درگفتگو با ایرنا  اعلام کرد: مجمع انتخاباتی هیات اتومبیلرانی و موتورسواری استان فارس با حضور رئیس فدراسیون به صورت قانونی برگزارشد.

  حیدرعلی کامیاب کلانتری  بیان داشت: ابتدا مجمع با حضور۱۳ نفر که باز هم قانونی بود شروع  شد اما پس از گذشت چند دقیقه ۶ نفر که چهار نفر از آنها نماینده شهرستان ها و ۲ عضو دیگر بودند به جمع اضافه شدند که در مجموع اعضا به ۱۹ نفر رسید.

وی اضافه کرد: در حین اجرا یکی از اعضا که رئیس هیات شهرستان فسا بود اعتراض کرد و متعاقب آن ۲ نفر از روسای شهرستان ها جلسه را ترک کردند با این حال مجمع با حضور ۱۶ نفر تشکیل شد و حتی می شد با ۱۳ نفر هم که دو سوم رای دهندگان بود، مجمع را برگزار کرد.

وی اضافه کرد: از نمایندگان  پنج شهرستان که بر اساس آیین نامه مجامع باید در مجمع حضور داشته باشند تنها نماینده شهرستان لار حضور داشت و چهار رئیس شهرستان دیگر هم اعتقاد داشتند که مجمع باید به روز دیگری موکول شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس بیان کرد:  این چهار نفر نماینده ۲۹شهرستان بودند و اگر قرار بر این بود که جلسه را به هر دلیلی ترک کنند باید به اطلاع همه شهرستان ها می رساندند چرا که آنها تنها نماینده شهرستان خود نبودند که بخواهند جلسه را  ترک کنند و این هم یک نوع بی حرمتی به دیگر شهرستان هاست.

کامیاب ادامه داد: هنگام برگزاری مجمع، علی صیدانلو رئیس فدراسیون اتومبیلرانی اعلام کرد که در مجمع انتخاباتی جای اعتراض نیست اما اگر اعتراضی  هم باشد بعدا رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: با این حال رئیس فدراسیون حرف های معترضین را شنید و بر اساس مدارک مقرر شد آن را بررسی کند، اگر اعتراض ها با مبانی اساسنامه برابر باشد انتخابات را باطل در غیراین صورت حکم رئیس جدید هیات صادر خواهد کرد.

وی افزود: در مجمع انتخاب رئیس هیات کاراته هم همین اتفاق افتاد که رئیس فدراسیون پس از بررسی، رای به ابطال انتخابات داد و دوباره برگزار شد.

این مقام مسئول گفت: دراین مجمع به کسی گفته نشده که به شخص خاصی رای دهد چرا که آرا مخفی است فرض اینکه ما و یا دبیرهیات هم گفته باشیم اما اعضای مجمع چون رایشان مخفی است می توانند به هرکسی که دلشان خواست رای دهند.

کامیاب گفت: ازآنجا که مدیرکل اختیار تام دارد که اعضای مجمع را انتخاب کند این افراد که همه شناخته شده در این رشته هستند مورد تایید فدراسیون و حتی وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتند و باید به شعور اعضای مجمع احترام گذاشت چرا که آنها به فرد مورد نظر خود رای دادند.

مدیرکل ورزش و جوانان افزود: عبدالکریم یگانه یکی از کاندیداها که سابقه خوبی در ورزش دارد در این مجمع چهار رای کسب کرد اما باید به رای اعضا احترام می گذاشتند و اینگونه معترض نمی شد.

وی اضافه کرد: اینگونه مسایل نشان دهنده این است که ورزش زنده است و همه افراد به قصد خدمت کردن می کوشند مسئولیت بگیرند.

کامیاب کلانتری همچنین در مورد حضور پلیس در اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: یکی از معترضین  که ظاهرا موتور سوار بود،بیرون از مجمع داد و بیداد راه انداخت که با پلیس تماس گرفتیم تا موضوع را پیگیری کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد: اساسنامه انتخاب روسای هیات های ورزشی  در حال تغییر است و ازین پس تمام شهرستان ها در مجمع حق رای دارند که با تحقق این امر بسیاری از شائبه ها برطرف خواهد شد.

درانتخابات مجمع هیات اتومبیلرانی و موتورسواری فارس که یکشنبه با حضور ۲ کاندیدا برگزار شد در نهایت مسعود طهماسبی ۱۲ رای کسب کرد و عبدالکریم یگانه هم چهار رای به خود اختصاص داد که پس از تایید رئیس فدراسیون در صورتی که تخلفی صورت نگرفته باشد حکم رئیس جدید هیات صادر خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار