چاپ کد خبر: 129191
29 آذر 1402

رسم جالب این خانواده ایرانی که دختران شان فقط با سارق ازدواج کنند

زن سابقه‌داری که همراه شوهرش باند جیب‌بری را تشکیل داده‌بود، پس از دستگیری مدعی شد قرار بود به عنوان تماشاگر در دربی پایتخت جییب طرفداران دو تیم را خالی کنند که قبل از آن به دام افتادند.

دزد 1
به گزارش اول فارس ،  زن سابقه‌داری که همراه شوهرش باند جیب‌بری را تشکیل داده‌بود، پس از دستگیری مدعی شد قرار بود به عنوان تماشاگر در دربی پایتخت جییب طرفداران دو تیم را خالی کنند که قبل از آن به دام افتادند.
اوایل امسال مأموران پلیس تهران با چند شکایت درباره سرقت گوشی و جیب‌بری شهروندان مواجه شدند.
یکی از شاکیان که زن جوانی بود به مأموران گفت: «داخل اتوبوس شرکت واحد بودم و چند زن جوان هم کنارم ایستاده‌بودند. مسافران زیادی سوار شدند و اتوبوس شلوغ شد و چند زن جوانی که کنارم بودند به یکدیگر تنه می‌زدند. وقتی در ایستگاه از اتوبوس پیاده شدم، متوجه شدم تلفن همراهم سرقت شده‌است.»

جیب‌بری در تشییع جنازه هنرمندان

همزمان با ادامه تحقیقات برای شناسایی سارقان به دستور قاضی محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه سرقت مأموران پلیس با شکایت‌های دیگری روبه‌رو شدند که چند سارق در مراسماتی مانند تشییع جنازه و ختم افراد مشهور، اتوبوس‌های شهری و مکان‌های ورزشی تلفن‌همراه و کیف شهروندان را سرقت کرده‌بودند. بررسی‌ها نشان داد سارقان چند زن و مرد هستند که در تیم‌های چند نفره در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس‌های شهری، بهشت زهرا و مراسمات تشییع جنازه هنرمندان به صورت حرفه‌ای جیب‌بری می‌کنند.
در حالی که تحقیقات درباره جیب‌بری‌های سریالی ادامه داشت، مأموران پلیس با‌خبر شدند چند شهروند دو زن جوان را داخل اتوبوس شهری هنگام جیب‌بری بازداشت کرده‌اند. مأموران پلیس دریافتند سارقان دستگیر‌شده دختر‌خاله هستند و هنگامی که یکی از آن‌ها دست خود را برای سرقت به جیب یکی از مسافران می‌برد، شاکی مچ او را می‌گیرد.

دو متهم در بازجویی‌ها اعلام کردند سرکردگان باند زن و شوهر جوانی به نام فتانه و منصور از بستگان نزدیک آن‌ها هستند که با تشکیل باند هفت‌نفره دست به سرقت‌های سریالی در مراسمات ختم بازیگران، هنرمندان و افراد معروف و مکان‌های شلوغ می‌زده‌اند.

با اعتراف متهمان، مأموران سرکردگان باند و سه عضو دیگر باند که سه زن جوان و میانسال هستند، یکی، یکی به دام انداختند.
متهمان پس از دستگیری و اعتراف به سرقت‌های سریالی برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند.

ارثیه خانوادگی

فتانه زن جوانی است که چند سال قبل با سارق جوانی ازدواج می‌کند و باند جیب‌بری و سرقت موبایل را تشکیل می‌دهد. او می‌گوید سرقت ارثیه خانوادگی آن‌ها است و به همین دلیل آن‌ها فقط با سارقان ازدواج می‌کنند.

فتانه سابقه داری؟
بله، من تا الان پنج بار به اتهام جیب‌بری و سرقت موبایل بازداشت شده و به زندان افتاده‌ام و الان هم برای ششمین‌بار بازداشت شدم.

چرا عبرت نمی‌گیری؟
سرقت ارثیه خانوادگی ما است. پدر و مادرم سارق بودند و آن‌ها به من و برادران و خواهرانم آموزش سرقت دادند و از دوران کودکی همراه پدر و مادرم به سرقت می‌رفتم تا حرفه‌ای شوم. پدر و مادرم هم سابقه‌دار و قسمت زیادی از عمرشان را در زندان سپری کرده‌بودند تا اینکه چند سال قبل فوت کردند و الان هم من راه آن‌ها را ادامه می‌دهم.

چرا؟
واقعیتش درآمد خوبی دارد و ما از این راه پول خوب و بدون زحمتی گیرمان می‌آید.

چطور با همسرت آشنا شدی؟
رسم خانواده ما و بستگان‌مان است که دخترانشان فقط با سارق ازدواج کنند. حتماً کسی که به خواستگاری ما می‌آید، باید سابقه‌دار باشد. من تعدادی خواستگار داشتم، اما، چون خلافکار نبودند، پدر و مادرم قبول نکردند، اما شوهرم سابقه‌دار بود و سرقت لوازم خانه می‌کرد و وقتی به خواستگاری‌ام آمد پدر و مادرم از او قول گرفتند سرقت خانه را کنار بگذارد و همراه من جیب‌بری کند و او هم قبول کرد و ما با هم ازدواج کردیم.

چه شد که این باند را تشکیل دادی؟
در این باند همه فامیل هستیم و اردیبهشت ماه امسال این باند را که عمه و دختر عمه و دختر خاله‌هایم هستند، تشکیل دادیم و با هم کیف‌قاپی و سرقت موبایل می‌کردیم.

درباره شیوه سرقت‌هایتان توضیح بده؟
ما طعمه‌های خود را در مکان‌های شلوغ انتخاب می‌کردیم و از آنجایی که حرفه اصلی ما جیب‌بری است، به صورت حرفه‌ای جیب شهروندان را می‌زدیم. بیشتر اوقات برای جیب‌بری و سرقت تلفن‌همراه سوار اتوبوس‌های شهری می‌شدیم و گاهی هم در مراسم تشییع جنازه یا ختم افراد مشهور مانند هنرمندان و بازیگران شرکت و جیب‌بری می‌کردیم؛ مثلاً در مجالس ختم همین چند بازیگری که مدتی قبل فوت کردند، شرکت کردیم و جیب میهمان را خالی کردیم.

نقشه جدید دیگری هم قبل از دستگیری داشتید که موفق به اجرای آن نشوید؟
بله، یکی از جا‌هایی که ما برای سرقت می‌رفتیم باشگاه‌های ورزشی بود و به عنوان تماشاگر می‌رفتیم و سرقت می‌کردیم. واقعیتش من و تعدادی از اعضای باند طرفدار یکی از تیم‌های محبوب تهران هستیم و شوهرم و دو نفر دیگر از اعضا هم طرفدار تیم دیگر هستند و با هم همیشه کل‌کل داریم. قرار بود در آخرین شهرآوردی که بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار شد، ما به عنوان تماشاگر شرکت کنیم و همزمان با تشویق تیم‌های محبوبمان جیب طرفداران هم بزنیم، اما چند روز قبل از شروع بازی، دو نفر از اعضای باند دستگیر شدند و داغ بازی و جیب‌بری از طرفداران دو تیم بر دل ما ماند.” روزنامه جوان”

این متهم فراری را شناسایی کنید+عکس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آزیتا چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

والله پدر من هم همین نظر داشت من شوهر کردم یه کارمند کشاورزی بدبخت شدم..

آخرین اخبار