چاپ کد خبر: 116378
22 تیر 1402

شورای شهر شیراز خودشان را مرخص کردند/قرار قضایی دو عضو بازداشتی شورای شهر شیراز لغو می شود؟

فرماندار شیراز گفت: در صورتی که قرار نظارت قضایی دو عضو شورای شهر شیراز لغو شده باشد، اعضا دستگیر شده می‌توانند در جلسات صحن حضور پیدا کنند.
شورای شهر شیراز
ایلنا: ۳۱ اردیبهشت ماه امسال خبر دستگیری دو عضو شورای شهر و معاون سابق شهرداری شیراز با دستور قضایی منتشر شد. آنطور که معاون عمومی دادستان انقلاب مرکز فارس در آن زمان اعلام کرد «دستگیرشدگان برابر گزارش سربازان گمنام امام زمان در سپاه فجر فارس، مرتکب تخلفات و فساد گسترده مالی شده‌اند که پس از دریافت گزارش مذکور و تشکیل پرونده قضایی تحقیقات تحت نظر بازپرس ویژه آغاز و با اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری و انجام حسابرسی و همچنین اقدامات تخصصی و اطلاعاتی ضابطان مربوطه ابعاد گوناگون و افراد مرتبط و مسئول در این فساد مالی شناسایی شدند.»

بعد از آن رئیس شورای شهر شیراز در واکنش به بازداشت دو تن از اعضای شورا گفت: «توصیه می‌کنم تا روشن شدن زوایای پرونده و اظهارنظر دستگاه قضایی از اظهارنظرهای عجولانه اجتناب شده و قانون فصل‌الخطاب است.» پس از این اتفاق، ماه گذشته جلسات شورای شهر شیراز تعطیل بود و آنطور که برخی اعضای شورا خبر می‌دهند شورای شهر این روزها همچنان در تعطیلات به سر می‌برد.

شرط حضور اعضای دستگیر شده در شورا

فرماندار شیراز با بیان اینکه جلسات شورای شهر شیراز تعطیل است و شورا در تعطیلات به سر می‌برد، به ایلنا گفت: احتمالا صحن شورا هفته آینده هم تعطیل خواهد بود.

لطف الله شیبانی با اشاره به لغو جلسه فوق‌العاده شورا در روزهای گذشته، افزود: البته جلسه فوق العاده شورای شهر که به دعوت رئیس شورا قرار بود در روزهای گذشته تشکیل شود، به دلیل مسافرت بعضی از اعضا به حد نصاب نرسید.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دو عضو دستگیر شده‌ شورا و غیبت‌شان از جلسات شورا ادامه داد: هنوز موضوع و نامه‌ای مبنی بر حضور دو عضو دستگیر شده شورا در جلسات صحن به ما ابلاغ نشده است اما گفته‌ها حاکی از آن است که مقرر شده تا قرار نظارت قضایی این دو عضو برداشته شود که هنوز هیچ نامه‌ای از سوی دادگستری و مراجع قضایی تا روز گذشته به ما ابلاغ نشده است.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در صورتی که قرار نظارت قضایی دو عضو لغو شده باشد، اعضا دستگیر شده می‌توانند در جلسات صحن حضور پیدا کنند.

تعطیلی شورا به تصویب اعضا رسیده بود

عضو شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه طبق قانون اعضای شورا می‌توانند سالانه ۳۰ روز به مرخصی بروند، به ایلنا گفت: باتوجه به اینکه تعطیلی یک ماهه شورا در میان اعضا به رای گیری گذاشه شده بود، اعضای شورا به این موضوع رای مثبت دادند و در نهایت تعطیلی یک ماهه جلسات شورا به تصویب اعضا شورا رسیده بود.

علیرضا اسکندری با بیان اینکه تعطیلی شورا تا انتهای هفته ادامه دارد، افزود: موضوع برگزاری جلسات شورا روند خاص خودش را دارد.

فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب و ضعف نظارت بر بازار در استان فارس/امتناع رئیس جهاد کشاورزی از پاسخگویی

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عادل پنجشنبه , ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۱

اگه اینا به اصطلاح از جناح رقیب بودن الان سیمای سوریه هم ازش گزارش تهیه می‌کرد…..

آخرین اخبار