چاپ کد خبر: 119111
30 مرداد 1402

مُصیبت باران ۸۶ میلی متری در ۴۵ دقیقه در عماد شهر لارستان ! نمره صفر مسئولین

زن در حالی که کودکش را بغل کرده به شدت گریه می کند و بی هدف لباسها را در ساک می اندازد و می گوید: باز هم مصیبت بر سرمان آوار شد، چشم مسئولین روشن!عماد شهر  لارستان

خبرگزاری فارس از لارستان گزارش داد :  هنوز ساعات کمی از بارش باران نگذشته که آب تمام محله دلاوران عمادشهر را برداشته و معابر و منازل را تسخیر کرده است. شاید در نگاه اول این مسئله غیرقابل باور باشد اما این محله در طی یک ساعت بارش کمر خم کرده است و مردم در اسارت آب هستند. تا چشم کار می کند آب است و اهالی محله که چاره ای ندارند یک گزینه پیش رو دارند، تخلیه محله؛ زن خانه در حالی که کودکش را در بغل دارد به شدت گریه می کند و لباس‌ها را در ساک می اندازد و می گوید: باز هم مصیبت بر سرمان آمد، مرد خانه هم درمانده، به همراه پسر جوانی در حال جابجایی یخچال هستند و سردرگم که وسایل منزل را به کجا ببرند؟ یا چه کسی به داد آنها خواهد رسید؟! چشم مسوولین روشن! یک شهروند ساکن محله دلاوران عمادشهر می گوید: بارندگی ها و طغیان رودخانه زندگی ما را فلج کرده، چندسال است که ما همیشه با هر نَم باران این مشکل را داریم اما هیچ کسی به داد ما نمی رسد، مسوولین فقط بازدید می کنند و وعده‌ای می دهند یا توپ را به زمین دیگری می اندازند و می گویند بودجه نداریم.

 عماد شهر لارستان ! نمره صفر مسئولین

وی می گوید: مسوولین کی می خواهند دردی از ما دوا کنند؟ ما با این وضعیت هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید خانه و زندگیمان را آب گرفته است. هیچ راهی نداریم این محله پر از کودک است از ترس جانمان زندگی را رها کرده و محله را تخلیه می کنیم.

نمره مسوولین صفر

یکی دیگر از شهروندان این محله که تمایلی به فاش شدن نامش ندارد می گوید: مسئولین هیچ اراده ای برای حل مشکل این محله ندارند، سال ۱۴۰۰ سیل این محله را غرق کرد مسئولین آمدند بازدید کردند حتی معاون وزیر جهاد کشاورزی هم آمد قول دادند رودخانه را سامان دهند سنگ چینی کنند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و باز هم ما گرفتار سیل شدیم.

وی می افزاید: متاسفانه این محله را باید آب ببرد تا مسئولین به فکر باشند و چاره ای بیاندیشند. این شهروند از نماینده هم گله می کند و می گوید: نماینده لارستان هم مقصر است، در طول این ۴ سال که نماینده مردم بوده آیا نمی توانستند فکری به حال تامین بودجه کنند؟ این شهروند با اعتراض به عملکرد مسئولان گفت: به مسئولین تنها نمره ای که می توان داد صفر است چون وقتی می بینند این محله به حال خود رها شده و مردم غرق در آب شده اند باید احساس مسئولیت کنند و پیگیر این مشکل باشند.

کار ساماندهی رودخانه محله دلاوران قانونأ با شهرداری است 

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رودخانه محله دلاوران در محدوده خدماتی شهر است و ساماندهی آن قانونأ با شهرداری است، در سال ۱۴۰۰ که این محله با وقوع سیل دچار خسارت شد طی بازدیدی که مسئولان داشتند قرار شد اقداماتی اساسی برای آن انجام گیرد.

احمد دلاور افزود: در حال حاضر موقتا لایروبی رودخانه محله دلاوران انجام شده است تا از میزان خطر و آسیب کم شود، کار اساسی که این رودخانه نیاز دارد دیوارچینی است و ما به دنبال جذب اعتبار از مدیریت بحران هستیم که در بودجه های مدیریت بحران استان اولویت بندی می شود، مثلا در حالی که الان رودخانه محله دلاوران یک اولویت است چیزی مشابه محله پاقلعه لار است که در همان سال ۱۴۰۰، سقوط سنگ بر اثر سیل سبب جان باختن یک شهروند شد.

معاون عمرانی فرماندار ویژه لارستان با اشاره به درخواست تشکیل جلسه با مقامات استانی گفت: در ادامه پیگیری هایمان درخواست جلسه با معاونت عمرانی استانداری را داده ایم تا بتوانیم با رایزنی از طریق و ظرفیت های مختلف مانند اداره راه و شهرسازی و یا بنیاد مسکن اعتباری را اختصاص دهیم.

دلاور از همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان برای بهسازی رودخانه خبر داد و عنوان کرد: آقای سلیمانی معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی این وعده را داده است که به مدت یک هفته امکاناتی مانند بولدوزرها را در اختیار شهرداری عمادشهر قرار دهد تا مسیر رودخانه را بهسازی کنند.

بازدید مسوولین شهرستان از عمادشهر

معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان از بازدید مسئولین شهرستان از عمادشهر پس از وقوع سیل خبر داد و گفت: صبح روز گذشته به همراه رئیس هلال احمر لارستان و کارشناسان بنیاد مسکن بازدیدی از عمادشهر داشتیم.

دلاور با اشاره به رکورد بالای بارندگی در عمادشهر عنوان کرد: میزان بارندگی روز ۲۷ مرداد در عمادشهر در مدت ۴۵ دقیقه ۸۶ میلی متر بوده و سبب خسارت به زیرساخت های شهری و برخی منازل شده است. همچنین بر اثر طغیان رودخانه مجاور بخشداری ساختمان بخشداری هم دچار آبگرفتگی شده بود که تخلیه آب انجام شد.

وی افزود: کارشناسان بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارات در عمادشهر مستقر شدند و در کنار نیروهای شهرداری کار ارزیابی را انجام می دهند، پس از ارزیابی خبر دقیق مربوط به میزان خسارت منتشر خواهد شد.

سیل در عماد شهر

بارش‌ها بی‌سابقه و خسارت زیاد است

سرپرست شهرداری عمادشهر نیز  درباره سیل این ۲ روز اظهار داشت:  بارش های مونسون در عمادشهر  بی‌سابقه بوده و خسارت جدی به چندین منزل مسکونی و معابر سطح شهر وارد شده است. علی دانشور افزود: اختلال در عبور و مرور، تخریب دیوار سیل بند محله دلاوران، آبگرفتگی بخشداری، تعمیرگاه و ایجاد خسارت وسیع در سطح شهر از دیگر خسارات وارده است.

وی با اشاره  با همکاری سپاه و نیروهای بسیجی در سیل روز گذشته عنوان داشت: با همکاری حوزه مقاومت بسیج صاحب الزمان(عج) عمادشهر و نیروهای بسیجی مشکلات آبگرفتگی منازل مرتفع شد و پس از بارندگی شهرداری نسبت به پاکسازی معابر سطح شهر اقدام کرده است. به دلیل حجم زیاد تخریب  معابر ضمن عذرخواهی از شهروندان  تقاضای صبر و شکیبایی را داریم.

سرپرست شهرداری عمادشهر از بازدید معاون عمرانی فرمانداری ویژه لارستان خبر داد و گفت: طی بازدید به عمل آمده توسط معاون فرمانداری موارد زیر را که تقاضای شهروندان است را مطرح کردیم: تخصیص ماشین آلات سنگین راهسازی جهت لایروبی رودخانه هو تسطیح و زیرسازی معابر تخریب شده شهرک، تخصیص اعتبارات دولتی جهت ساخت دیواره سنگی رودخانه فصلی که واقعا از بضاعت شهرداری خارج است و هر ساله با بروز بارندگی مشکلات عدیده ای را برای شهروندان به وجود می آورد.

وی افزود: تخصیص قیر رایگان از محل اعتبارات ستاد بحران جهت بازسازی معابر تخریب شده و همکاری جهت ایجاد کانال خروجی آب جنب بخشداری و مهمانسرای شهرداری در خواست دیگر ما بوده است.

دانشور در بخش دیگری از گفتگو از زحمات خیرین در احداث پلهای عمادشهر تقدیر کرد و اظهار داشت: تشکر ویژه ای داریم از خیرین که با ساخت چندین پل علی الخصوص پل حافظ و پل کشت باعث تسهیل عبور و مرور در سطح شهر شده اند.

علاوه بر این نیاز مبرم به ساخت چندین پل دیگر به خصوص وروی خیابان سلامت (به دلیل وجود بیمارستان) و پل ورودی محله دلاوران است تا در هنگام قطع ارتباط و تردد بتوانیم خدمات رسانی مطلوب تری داشته باشیم. چشم به راه وعده ها تا کِی؟

بر اساس این گزارش محله دلاوران یکی از محله های عمادشهر مرکز بخش صحرای باغ لارستان است، این محله با داشتن یک رودخانه فصلی با کوچکترین بارندگی سیلابی می شود و مردم از ترس غرق شدن مجبور به ترک‌ خانه و کاشانه می شوند.

سال ۱۴۰۰ نیز در پی وقوع سیل، این محله به یک وضعیت بحرانی رسید، مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری از این محله بازدید کردند و وعده سنگ چینی و دیوار چینی رودخانه و ساماندهی این محله را دادند اما این محله هنوز هم غم سیل دارد.

بُحرانی شدن وضعیت رودخانه کُر با پساب و زباله / روزی زیباترین رودخانه فارس بود !

شرط جدید دادن نهاده‌های کشاورزی به باغ ها در استان فارس که باغداران باید بدانند

 

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

کرامت دوشنبه , ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

زیارت قبول مسولین .شما هم وتن امید که آنقدر احساس مسعولیت دارید

آخرین اخبار