چاپ کد خبر: 125413
17 آبان 1402

فروش حریم آب آشامیدنی کازرون توسط شهرداری صحت دارد؟

شهرداری کازرون در استان فارس درخصوص مطلب منتشر شده در فضای مجازی پیرامون فروش حریم آب آشامیدنی در این شهر توضیحاتی ارائه داد.

شهرداری کازرون
اخیرا مطلبی در فضای مجازی پیرامون حریم آب آشامیدنی در کازرون منتشر شده است که در آن به دروغ به شهروندان القا شده که شهرداری حریم آب آشامیدنی را فروخته تا از کنار آن کسری بودجه خود را جبران کند که مطمئنا واحد حقوقی شهرداری، به زودی اقدامات قانونی علیه منتشر کننده این خبر کذب را انجام خواهد داد.

در ادامه آمده است: مطلب پخش شده در فضای مجازی کذب بوده و شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون همه اقدامات انجام شده را در جهت حفظ منافع عمومی، محیط زیست و حفظ حریم آب با گرفتن استعلامات لازم از اداره آب و فاضلاب و تصویب کمیسیون ماده ۵ استانی انجام داده است.

در خصوص ادعای کذب صورت گرفته شده موضوع به این ترتیب است که مالک اولیه دارای سند مسکونی از باقیمانده پلاک ٢٩٢ در ضلع شمالی کمربندی ۴۵ متری آتی الاحداث در زیر چاه شماره یک بوده که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر در جهت حفظ حریم آب آشامیدنی و محیط زیست کنار کوه نسبت به تملک آن اقدام کرده است و با توجه به اینکه براساس استعلامات از ادارات مربوطه حاشیه سبز مذکور خارج از حریم است که نسبت به جابجایی این پلاک در قسمت پایین آن اقدام شده است. علی رغم اینکه این پلاک‌های حاشیه‌ای در ادامه پلاک‌های ساخته شده قبلی است، ضمن اینکه هرگونه ساخت و ساز در این قسمت منوط به احداث نکردن چاه جذبی و ایجاد شبکه فاضلاب شهری است.

همچنین در ازای فضای سبز تغییر کاربری داده شده به میزان حدودا ۲ برابری آن در قسمت بالای رینگ شهری شهرداری قصد احداث فضای سبز و ادامه مسیر پیاده روی پارک طالقانی را دارد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار