چاپ کد خبر: 122712
10 مهر 1402

لو رفتن ۵۰ سکه عتیقه پس از یک دعوا حقوقی در نورآباد ممسنی

در جریان طرح یک دعوای حقوقی در شهرستان ممسنی از طرفین این پرونده ۵۰ سکه عتیقه دوره ساسانی کشف و دارندگان این سکه‌ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

لو رفتن ۵۰ سکه عتیقه پس از یک دعوا حقوقی در نورآباد ممسنی

به گزارش اول فارس ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی امروز، ۱۰ مهرماه با اعلام این خبر گفت: پس از طرح دادخواستی در خصوص اختلاف بر سر سکه در دادگستری ممسنی شعبه رسیدگی کننده به این دعوای حقوقی در جرسان رسیدگی به اخلاف طرفین موضوع را به دادستانی شهرستان ممسنی اطلاع و دادیار جانشین با ورود به موقع ضمن رویت سکه های مورد اختلاف موضوع رادر قالب یک پرونده کیفری در دستور کار قرار می‌دهد.

رضا حسن‌زاده افزود:‌ پس از کشف سکه‌های عتیقه در منزل یکی از طرفین دعوی و انتقال آن به دادگستری با حضور کارشناس باستان‌شناسی و میراث فرهنگی اصالت و قدمت سکه‌ها بررسی شد و مشخص شد که سکه‌ها مربوط به دوره ساسانیان است.

وی با تأکید بر اینکه دستورات قضایی جهت انتقال سکه‌های میراثی به مراجع تخصصی صادر شده است، گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش برای به دست آوردن اشیای عتیقه ممنوع است و مرتکبین به ۶ تا ۳ سال حبس محکوم می‌شوند.

این عکس ها را نگاه کنین شرط میبندم حالتون خوش بشه

خوراک زبان گوساله لذیذ رستورانی دوست داری اینطوری درست کن!

حسن‌زاده بیان کرد: تحقیقات در خصوص محل و موقیعت حفاری و یا کشف سکه‌ها تحت نظر مقام قضایی در حال انجام است و پس از تکمیل تحقیقات پرونده جهت اتخاذ تصمیم به دادگاه ارجاع می‌شود.

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث ، حوادث استان فارس ، کانال اخبار استان فارس

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار