چاپ کد خبر: 126969
8 آذر 1402

محل و ساعت جدید کار دست فروشان شیراز که از خیابان زند رفته اند

دستفروشان خیابان زند صرفاً از ساعت ۲۱ تا ۲۴ می‌توانند در خیابان سعدی فعالیت کنند .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، اعتصاب کسبه خیابان زند باعث شد تا معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز ضمن واکنش به این موضوع، از تلاش برای ساماندهی دستفروشان سطح این کلانشهر خبر دهد.
غلامرضا غلامی با بیان این‌که براساس برنامه ریزی صورت‌گرفته دستفروشان خیابان زند در خیابان سعدی مستقر خواهند شد گفت : فعالیت آن‌ها نیز صرفاً از ساعت ۲۱ تا ۲۴ امکانپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که دستفروشان معابر شهری از جمله خیابان زند از هیچ نهاد یا مرجعی مجوز فعالیت ندارند، افزود: این افراد باید در قالب روزبازار‌ها یا شب بازار‌ها ساماندهی شوند و از سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز مجوز فعالیت داشته باشند.

 دست فروشان شیراز
غلامی گفت: ساماندهی دستفروشان در سایر معابر شهری به‌خصوص خیابان‌های سینماسعدی، عفیف آباد و ارم هم در دستور کار قراردارد.
وی با اشاره به این‌که براساس قوانین مدیریت و ساماندهی معابر شهری در ید اختیار شهرداری است ، افزود: مجموعه مدیریت شهری نمی‌تواند نسبت به فعالیت دستفروشان درمعابر بی تفاوت باشد چراکه تداوم و گسترش این موضوع می‌تواند تبعات مختلفی را برای شهر و شهروندان ایجاد کند و از لحاظ وجهه شهری نیز شرایط مناسبی نخواهد داشت.
وی گفت: ارزیابی‌های اولیه حاکی از فعالیت ۲۸۰ دستفروش در معبر زند بوده که همگی از شب گذشته به خیابان سعدی هدایت شده اند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با تاکید براینکه موضوع ساماندهی خیابان زند و سعدی صرفاً برای دستفروشان نیست، تصریح کرد: به زودی دلالان و دلارفروشان خیابان زند و سعدی نیز باید ساماندهی می شوند چراکه فعالیت آن‌ها هم برای کسبه و هم برای مردم ایجاد مزاحمت خواهد کرد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار