چاپ کد خبر: 136744
21 اسفند 1402

معرفی ۷ غذای سریع و راحت با مرغ که طعم بی نظیری دارند

مرغ یکی از خوشمزه و پرطرفدارترین گوشت سفید است.تصور کنید که بعد از یک روز خسته‌کننده به خانه باز می‌گردید و هوس یک غذای خوشمزه با مرغ می‌کنید، در این مطلب ما به شما می‌گوییم که چه انتخاب‌هایی در پیش روی دارید.

ایده و پیشنهاد برای غذا با مرغ

معرفی غذاهای سریع با مرغ

۱-ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ از جمله غذاهایی است که می‌توان در مدت زمانی کوتاهی آماده و سرو کرد. همچنین این غذا را می‌توان از شب قبل تهیه کرده و به عنوان ناهار در محل کار میل کنید. برای طرز تهیه ساندویچ مرغ یک عدد پیاز، هویج و یک چهارم فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و به همراه مرغ داخل قابلمه بریزید. نمک، فلفل و آب را نیز به قابلمه اضافه کرده و روی شعله قرار دهید تا مرغ آب‌پز شود.

پس از پخته شدن مرغ، آن را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش کنید. یک پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه تفت دهید. مابقی فلفل دلمه‌ای را نیز نگینی کرده و با پیاز سرخ کنید. حالا قارچ خرد شده را نیز داخل تابه ریخته و به تفت دادن مواد ادامه دهید. در ادامه مرغ ریش ریش شده را به همراه نمک و ادویه‌ها به تابه اضافه کرده و تفت دهید. پس از آنکه مواد مرغ را از روی شعله برداشتید، سس مایونز را اضافه کرده و آن را در نان باگت قرار دهید.

۲-مرغ معطر با سیب زمینی

با قرار دادن تکه های متوسط مرغ و سیب زمینی در تابه ای پر از سبزیجات معطر، به غذایی با عطر و بوی بهشتی می رسیم که خوردن آن بسیار لذت بخش است.

۳-شنیسل مرغ

شنیسل مرغ یکی از غذاهای سریع و البته آسان است که در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. برای طرز تهیه شنیسل، فیله مرغ را به صورت نازک برش بزنید و بین دو لایه نایلون قرار دهید. حالا با گوشت‌کوب آن را بکوبید و با فلفل، پاپریکا، نمک و مقداری آبلیمو مزه‌دار کنید. به مدت نیم ساعت تکه‌های مرغ را در یخچال استراحت دهید تا حسابی مزه‌دار شوند.

سه ظرف جداگانه انتخاب کرده و داخل یکی آرد سوخاری، در دیگری آرد و در ظرف سوم مخلوط تخم مرغ و سس خردل بریزید. تخم مرغ و سس خردل را نیز به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شوند. تکه‌های مرغ را ابتدا در آرد و سپس در مخلوط تخم مرغ و سس بغلتانید. در ادامه تکه‌های مرغ را در آرد سوخاری بخوابانید تا تمام قسمت‌های مرغ به آرد سوخاری آغشته شود. در نهایت مرغ را در روغن داغ سرخ کرده و سرو کنید.

ایده و پیشنهاد برای غذا با مرغ

۴-پاستا آلفردو

پاستا آلفردو را نیز می‌توان از جمله غذاهای سریع با مرغ دانست که بسیار خوشمزه و محبوب است. در طرز تهیه پاستا آلفردو ابتدا داخل یک قابلمه، آب و مقداری نمک ریخته و روی گاز بگذارید. پس از آنکه آب به جوش آمد، پاستا را اضافه کنید. در نهایت پاستا را آبکش کرده و کنار بگذارید.
داخل یک تابه، سینه مرغ خرد شده را به همراه روغن و سیر رنده شده تفت دهید تا مرغ پخته و تغییر رنگ دهد. در یک تابه تمیز قارچ را نیز سرخ کنید و زمانی که آب قارچ گرفته شد، شیر، خامه و مرغ سرخ شده را داخل تابه بریزید. پنیر پارمسان را نیز اضافه کرده و هم بزنید تا پنیر ذوب شود. در مرحله آخر پاستا را نیز به تابه اضافه کنید و کمی هم بزنید.

۵-مرغ سوخاری

مرغ سوخاری با وجود اینکه غذای فست فودی به حساب می آید ولی به نسبت بقیه فست فودها سالم تر و خوشمزه تر می باشد. بعضی ها فقط طرفدار مرغ سوخاری رستورانی هستن. اما شما میتونید مرغ سوخاری را با روش ها و طعم های گوناگون با همان طعم بیرون در خانه تهیه کنید.

۶-اسنک مرغ

طرفداران اسنک می‌توانند اسنک مرغ را به عنوان یک غذای ساده و سریع با مرغ آماده کرده و میل کنند. برای طرز تهیه اسنک مرغ، ابتدا پیاز را در تابه تفت دهید و سپس سینه مرغ را نگینی خرد کرده و اضافه کنید. حالا نمک، فلفل و کمی زردچوبه داخل تابه ریخته و هم بزنید تا مرغ تغییر رنگ دهد. فلفل دلمه‌ای و قارچ خرد شده را نیز اضافه کرده و مجددا تفت دهید. پس از کشیده شدن آب قارچ و آماده شدن مواد، آن را از روی شعله بردارید.

داخل نان تست مقداری از مواد مرغ را ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید. سپس لایه دیگر نان تست را روی مواد قرار داده و کمی فشار دهید. اسنک‌ها را در ساندویچ‌ساز بگذارید تا آماده شوند. در نهایت هر اسنک مرغ را به دو قسمت برش زده و با سس دلخواه میل کنید.

۷-مرغ سرخ شده در فر

برای طرز تهیه مرغ سرخ شده در فر ابتدا نمک، فلفل، زردچوبه، کمی روغن و زعفران دم کرده را مخلوط کنید و تکه‌های مرغ را در مواد بگذارید تا مزه‌دار شوند. ظرف مناسبی انتخاب کرده و تکه‌های پیاز خرد شده را کف ظرف بچینید. سپس گوجه فرنگی و هویج را نیز داخل ظرف چیده و تکه‌های مرغ را روی سبزیجات قرار دهید.

ظرف را در فر گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید. رب گوجه را با مقداری آب رقیق کرده و پس از نیم ساعت از زمان پخت، روی مرغ‌ها بریزید؛ نیم ساعت بعد مرغ شما آماده است.

 

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار